וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודי ארגנטינה מוחים, לא ברור האם ייערכו שני משחקים כפיצוי

נשיא DAIA, המייצג את הקהילות היהודיות, שלח מכתב חריף לנשיא ההתאחדות הארגנטינאית: "הוכחת לעולם שהפחד מנצח". דיווח: האפשרות של קיום משחק עתידי אחד בישראל ואחד בארגנטינה נחלשת

צילום: קובי אליהו עריכה: תום זואילי

החלטת נבחרת ארגנטינה לבטל את משחק ההכנה שלה בישראל, שתוכנן להיערך במוצאי השבת הקרובה באצטדיון טדי בירושלים, ממשיכה לעורר תגובות רבות. הערב (רביעי) תקף אלברטו אינדיך, נשיא DAIA, ארגון הקהילות היהודיות של ארגנטינה, את נשיא התאחדות הכדורגל קלאודיו טאפיה וטען כי ביטול המשחק עורר עצב וזעם" בקרב יהודי ארגנטינה.

במכתב מטעם ארגון DAIA נטען כי טאפיה נכנע ל-72 שעות של פעולות ואיומים: "למדינות המפותחות בעולם יש את את ההנחה הברורה, המקובלת על כלל האזרחים, שלעולם לא מנהלים משא ומתן עם טרור. בביטול המשחק בין ארגנטינה לישראל לא היה אפילו משא ומתן עם קבוצת קיצונים אלימים, אלא כניעה מיידית".

אינדיך לעג להצהרה של טאפיה, לפיה ההחלטה שקיבל מהווה תרומה לשלום העולמי, והוסיף: "לצערנו, לא רק ההזדמנות של שתי מדינות ידידותיות להציג שלום הוחמצה כאן, אלא מדובר במהלך שמחליש אותנו משמעותית כאומה. זה מוכיח לעולם כולו שללא מנהיגות אחראית שמייצרת ולו את ההתנגדות הקלה ביותר, הפחד מנצח".

בסיום המכתב, ביקש אינדיך מטאפיה להיפגש עם ראשי הארגון "כדי שנוכל להעביר לך באופן אישי את הערכים אותם מנסים לקדם בעולם המתורבת מול אותן קבוצות קיצוניות".

עוד בנושא:

דיווח מהמחנה של ארגנטינה: "עבדנו על זה שנתיים, בסוף בא ג'יבריל רג'וב וניצח אותנו"
אחמד טיבי: "מסי שלף כרטיס אדום למי שתפסה טרמפ על הגב שלו"
אילנה רומנו: "אבסורד לגעת באסון מינכן, אבל רגב לא טועה לגמרי"

קלאודיו טאפיה נשיא ההתאחדות הארגנטינאית עם שחקניו. רויטרס
סופג אש. טאפיה/רויטרס

גם בנבחרת ארגנטינה עצמה ובאנשים שמקיפים אותה ממשיכים לעסוק בסיפור. קלאודיו גוגנאלי, שהיה חלק מהצוות של אלחנדרו סבאלה במונדיאל 2014, אמר: "לדעתי זה לא היה הכרחי לטוס לישראל שבוע וחצי לפני המונדיאל, חבל לקחת את הסיכונים הללו".

שוער הנבחרת ווילי קבאז'רו אמר: "היה מצב לא נעים, דיברנו עם מסי ואבר באנגה וככל שקראנו מה קורה, החששות גברו".

על פי "קלארין", בהתאחדות הארגנטינאית חוששים מההשלכות הכספיות של ביטול המשחק ומהידיעה שיצטרכו לפצות את החברה המארגנת ב-2 מיליון דולר. תחילה דובר על קיום שני משחקים עתידיים - אחד בישראל ואחד בארגנטינה, אולם "האפשרות נראית פחות סבירה כרגע", כך על פי הדיווח. המגעים עם חברת קומטק נמשכים בניסיון למצוא פתרון שירצה את כל הצדדים.

עוד באותו נושא

מירי רגב הציגה תמונות: "כך איימו על ליאונל מסי ומשפחתו"

לכתבה המלאה
ווילי קבאז'רו (משמאל) עם פרנקו ארמאני, נהואל גוסמן שוערי נבחרת ארגנטינה. רויטרס
מצב לא נעים. קבאז'רו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully