וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח מהמחנה של ארגנטינה: "עבדנו על זה שנתיים, בסוף בא ג'יבריל רג'וב וניצח אותנו"

אביעד סגל, ברצלונה

6.6.2018 / 21:50

אריאל רבר מ'קומטק' מותש: "היו איומי טרור אמיתיים", עיתונאי ארגנטינאי מודה ש"אף אחד לא חשב שהביטול יעורר כזו מהומה" ואחד מעוזריו של סמפאולי גילה: "יש לי משפחה בישראל". דיווח מברצלונה

צילום: קובי אליהו עריכה: תום זואילי

אריאל רבר נכנס למלון "סופיה" בברצלונה כמה רגעים אחרי שקלאודיו טאפיה, נשיא ההתאחדות הארגנטינאית, סיים לשאת את דבריו מול קומץ עיתונאים בקומה התחתונה של אותו מלון. רבר, בעלים חשותף של חברת ההפקות הישראלית "קומטק", עובד לדבריו כבר שנתיים על פרויקט ההגעה של נבחרת ארגנטינה לישראל. לברצלונה הוא יצא על הבוקר, בניסיון אחרון להציל את המשחק, אבל עד שהגיע למלון בו שוכנים הארגנטינאים, נשיא ההתאחדות טאפיה כבר הודיע על ביטולו.

"כדורגל מקדם שלום, אלימות לא צריכה להיות חלק ממנו", אמר טאפיה, "ההחלטה לבטל את ההגעה לישראל לא התקבלה מתוך חוסר כבוד לקהילה היהודית או הישראלית. להיפך - מבחינתנו זה מסר של שלום". לא קשה לקבוע שרבר לא רואה עם טאפיה עין בעין: "עבדנו על זה שנתיים, הייתי בקשר עם כל האנשים שמסתובבים פה במלון, כולם כבר מכירים אותי. ובסוף בא ג'יבריל רג'וב וניצח אותנו".

עוד בנושא:

מירי רגב הציגה תמונות: "כך איימו על ליאונל מסי ומשפחתו"
סופית: ארגנטינה הודיעה שלא תגיע לישראל
הרוש: "איומים על חיי שחקנים גרמו לאכזבת הילדים". נאתכו: "פגעו בנו"

קלאודיו טאפיה נשיא ההתאחדות הארגנטינאית עם שחקניו. רויטרס
טאפיה/רויטרס

רבר נראה מותש. העיניים שלו מתארות לפחות 72 שעות נטולות שינה. מסביבו בלובי המלון מטיילים עיתונאים ארגנטינאים ושחקני הנבחרות הצעירות, שמלווים את ארגנטינה למטרות אימונים, נושאים שקיות של פריימארק ורשתות אופנה אחרות. בשעות הצהריים קשה לראות את המתרחש במלון "סופיה" דרך הפריזמה של הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אבל מבחינת רבר זה כל הסיפור: "אתמול בצהריים התחילו ההפגנות, אבל ההפחדות התחילו הרבה קודם, והעובדה שהפוליטיקאים בישראל העבירו את המשחק לשדה הפוליטי רק הגבירה את הלחץ על הארגנטינאים. אלה לא היו רק מכתבים - הם קיבלו איומי טרור אמיתיים".

אנדרס אליסצ'ה, עיתונאי מ"לה נסיון" הארגנטינאי, ליווה את הנבחרת לברצלונה וימשיך איתה בשבת הקרובה למונדיאל במוסקבה. הוא גם היה אתמול באימון הנבחרת כשמפגינים בודדים הגיעו לדרוש מליונל מסי לבטל את הנסיעה לישראל.

"הוא שמע את הקריאות מחוץ לאיצטדיון, ודיבר עם אבא שלו שסיפר לו על התמונות מפלסטין, עם החולצה שלו מכוסה דם", אומר אליסצ'ה, "אני מבין שבישראל לוקחים את הביטול הזה בצורה קשה, כי בישראל עשו מהמשחק הרבה יותר ממה שהוא באמת. בשביל השחקנים של ארגנטינה זה בסך הכל עוד משחק כדורגל, והם לא רוצים לעמוד במרכזו של עימות".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מחאה נגד ישראל מול המחנה של נבחרת ארגנטינה, ברצלונה. אביעד סגל, מערכת וואלה!
המחאה ליד מלון ברצלונה/מערכת וואלה!, אביעד סגל

בגלל 15 מפגינים מחוץ לאימון בוטל המשחק? יש פה מיליונים על הכף.

"לא, ברור שלא 15 מפגינים עם מגאפון גרמו לביטול המשחק. יש פה שילוב של כמה גורמים סמליים, כמו קיום המשחק בירושלים, כמו ההפגנות ושריפת החולצות של מסי, כמו הקריאות מחוץ לאיצטדיון באימון אתמול. כל הדברים האלה ביחד יצרו על הנבחרת לחץ שהם לא רצו לפני המונדיאל. אני לא בטוח שהם לקחו בחשבון שגם הביטול ייצור כזאת מהומה".

לקראת שעות הערב החלו להתקהל ברחבה שמחוץ למלון אותם מפגינים מקומיים פרו פלסטיניים, והניפו שלטי BDS וססמאות המשוות בין ישראל לדרום אפריקה של האפרטהייד. מהכניסה האחורית של המלון הגיח באותו זמן מאמן ארגנטינה, חורחה סמפאולי, מיוזע ומכוסה קעקועים, אחרי ריצת הערב שלו. הוא מתעלם מעדת העיתונאים הארגנטינאים שמתקרבת לכיוונו, וגם מהשאלות של אלה הישראלים. יש לך משהו להגיד לאוהדי ארגנטינה בישראל, נשאל סמפאולי, ומניד ראש.

אחד מעוזריו קופץ להצילו ואומר: "יש לי משפחה בבאר שבע וברעננה, אני יודע בדיוק מה קורה בארץ הזאת ובמיוחד בגבולות שלה ואת כל המלחמות שעברו עליה. ההחלטה הזאת היא לא החלטה מקצועית, למרות שגם מבחינה מקצועית זה לא היה ממש אידיאלי להגיע לישראל. ברור, יכולנו לקבל את ההחלטה הזאת קודם, זה נכון, אבל בסופו של דבר חשבנו על הביטחון של השחקנים שלנו וגם של האוהדים שמגיעים למשחק".

הפגנת BDS נגד ישראל מול המחנה של נבחרת ארגנטינה, ברצלונה. אביעד סגל, מערכת וואלה!
אנשי ה-BDS בפעולה/מערכת וואלה!, אביעד סגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully