וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהפועל תל אביב לא מסתפקים בפיינל פור: "תמיד רוצים יותר"

5.6.2018 / 8:30

החגיגות הגדולות, ההתעלות של המושמצים, הדבק שהגיע בזמן, סגירת המעגל של רמי כהן וההכנות לאירופה. האדומים חזרו לפיינל פור, וגפני לא מפחד מהיריבה: "השמות על הגופיות לא משנים"

one

1. האדומים חגגו כמו שרק הם יודעים

רביב לימונד נשכב על הרצפה - חצי באפיסת כוחות, חצי כלא מאמין. כמעט חמש שנים עברו מאז הגיע להפועל תל אביב כסוג של מושיע, עד שהגיע לארץ המובטחת, ועוד בתור קפטן. אלה היו חמש עונות ארוכות מאוד בהן ידעו האדומים הרבה כשלונות, לצד רגעים יפים. בכל עונה ניבנו מחדש הציפיות לאליפות, ובכל פעם מחדש הגיע מפח הנפש. אמש (שני) לימונד עשה את זה והעפיל סוף סוף לפיינל פור, וכדי שלא יהיה לו יותר מדי זמן להתרפק על הניצחון הוא נאלץ לחתוך באמצע החגיגות כדי לערוך בדיקת סמים, ובעוד שאר השחקנים חוגגים עם האוהדים, היה סגור בחדר בדיקות הסמים הקטן שבדרייב אין.

אבל גם בלעדיו אלה היו חגיגות נפלאות. למעשה, הדציבלים שהדרייב אין הפיק אתמול היו מהגבוהים שנרשמו במשחקי הקבוצה מאז עזבה את אוסישקין. ההרגשה הייתה שמשהו מיוחד קורה באוויר, וכשהכל הסתיים האדומים חגגו כמו שרק הם יודעים, עם הקהל הגדול שלהם. הכוכב של החגיגות היה תומר גינת, מי שירש בתחום הזה את מתן נאור, הקפטן לשעבר שעזב העונה. כמעט אחרי סל שלו בפלייאוף הזה, והיו לא מעט, גינת סימן לקהל כדי לקבל אנרגיות, והוא היה צריך אותן. לסדרה מול אשדוד הוא הגיע פצוע, אבל שככל שהסדרה התקדמה הוא השתלט על העניינים. "בשביל זה עבדנו, כל כך כיף לחגוג איתם", סיפר בסיום.

לאדריאן בנקס, בו ניגע ממש עוד מעט, יש מנהג קבוע אחרי ניצחונות. הוא חוגג עם האוהדים כשבנו הקטן איתו בידיים. אתמול בנקס הגדיל לעשות כשלקח גם את ילדיהם הקטנים של טוני גפני ומאט האוורד וקפץ בטירוף. גם מחוץ לאולם בנקס, כמו גם טוני גפני, היו הכוכבים המפתיעים של החגיגה עם עשרות האוהדים שחיכו כדי להודות לדיבורים שלהם. "שאלה להפועל תל אביב, אפשר לומר שהשתווינו ולשים מאחורינו את ההפסד ההוא לנתניה ב-2011?", הזכיר בנקס בטוויטר את סל הניצחון שלו במדים הצהובים על האדומים בחצי גמר הגביע. הקהל האדום ביקש ממנו עוד ניצחון אחד, ביום ראשון הקרוב, בדרבי.

עוד בנושא

ליגת העל: הפועל תל אביב השלימה 1:3 על אשדוד ועלתה לפיינל פור
בשל הדרבי התל-אביבי: משחקי הפיינל פור יפוצלו לשני ערבים נפרדים
נוריס קול נראה כמו שחקן חדש: "לא רק הנקודות, גם הגנה מצוינת"

שחקן הפועל תל אביב רביב לימונד חוגג. קובי אליהו
הגיע לארץ המובטחת. לימונד חוגג/קובי אליהו

2. הכוכבים הלא צפויים

שני שחקנים החזיקו את הפועל תל אביב לאורך כל הסדרה, שניים שאיש לא ציפה את זה מהם. הראשון היה בנקס, שבעונה שעברה נראה כמו הצל של עצמו. במהלך העונה הנוכחית הוא למד להסתגל לעמדה שלו כשחקן ספסל, ודני פרנקו, בניגוד למאמנים מאשתקד, לא היה צריך לחשוש מהפרצופים שלו בכל פעם שהוריד אותו לספסל. אפילו חמו הצבעוני, דיוויד קולברן, שאחראי על המשכורת שלו בהפועל, יכל לשחרר חיוך אמיתי ולא לזרוק עקיצות ציניות. "קשה מאוד לעצור את בנקס כשהוא משחק משוחרר", הודו במכבי אשדוד אמש, "כל הסדרה הזאת פשוט לא ידענו לעצור אותו ואת טיי מקי, הם היו יוצאים מן הכלל".

ואם בנקס עוד הראה ניצוצות העונה, מקי כבר היה בדרך החוצה. זה יכול להיות אחד הסיפורים הגדולים של הכדורסל הישראלי אם בסופו של דבר הוא יוביל את קבוצתו לתואר. אחרי פתיחת עונה טובה נראה היה כי הרכז איבד את דרכו, החלו בעיות אישיות וגם ניסיונות חוזרים ושבים של פרנקו לאפס את השחקן שהביא מהפועל ירושלים לא צלחו. הקהל איבד סבלנות עם מקי, אבל פרנקו המשיך לתמוך והחברים לקבוצה היו שם בשבילו. בסופו של דבר, לפני חודש וחצי כבר סגרה הפועל תל אביב את הבאתו של ג'ייסון סיגרס ממכבי ראשון לציון, אך הגארד לא רצה להתייבש מחוץ לסגל ובכך נסללה דרכו של מקי חזרה לרוטציה, וכמה חשוב הוא היה. השלשה שלו אמש, שהעלה את האדומים ליתרון 74:78 ונעלה את הניצחון החשוב, סימנה את המהפך שעבר. "הייתה לו שנה קשה, אנחנו לא מסתירים שום דבר. היה לו מאוד קשה כל השנה הזאת, המועדון ניסה לעזור לו ולתמוך בו בדברים, אבח עדיין היה לו קשה. הוא כל הזמן אמר לי שהוא יהיה שם, אני לא קונה דיבורים, הוא היה שם ביג טיים", סיפר עליו המאמן הגאה.

המבוגר האחראי בחבורה היה טוני גפני, שלמי ששכח בכלל לא פתח את העונה בקבוצה והצטרף רק לקראת סוף הסיבוב הראשון. בסופו של דבר הוא היה הדבק בעלייה לפיינל פור. "לאורך כל הקריירה שלי אני ידוע כשחקן שמשפיע בחדר ההלבשה ומוביל על ידי דוגמא", הוא אמר, "אני מאמין שניצחונות זה דרך, צריך להאמין שאפשר לנצח. כשדיברתי עם דני מיפן לפני שבעה חודשים, ראיתי את הסגל שיש להם. יש לי מערכת יחסים עם רוב השחקנים, והסיבה היחידה שהסכמתי לבוא זה הפוטנציאל והאמונה שאפשר להגיע לפיינל פור ועם סיכוי לזכות באליפות. אם לא הייתי מרגיש שדני בנה קבוצה כזאת, לא הייתי בא. יש לנו קבוצה כל כך מיוחדת שאכפת לה אחד מהשני. מצאנו את הקצב בזמן הנכון, אני תמיד אומר שצריך לשחק את הכדורסל הכי טוב שלך במאי ובתקווה גם ביוני, יש לנו הרבה שחקנים שמשחקים את הכדורסל הכי טוב שלהם העונה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שחקני הפועל תל אביב טוני גפני, מאט האוורד חוגגים. קובי אליהו
המבוגר האחראי. גפני חוגג עם האוורד/קובי אליהו

3. שעתו הגדולה של רמי כהן

זו הייתה שעתו הגדולה של רמי כהן. בחודש שעבר הוא זכה לקדנציה נוספת בבחירות להנהלת הפועל תל אביב, וכבר הספיק לעמוד מאז במרכז האש התקשורתית בעקבות התקריות החוזרות ונשנות עם הקהל. אתמול הוא קיבל זימון להעמדה לדין בפעם השלישית העונה בעקבות אירוע במשחק גמר הפלייאוף של ליגת הנערים, אבל נראה שזה הדבר האחרון שעליו הוא חושב כרגע. אחרי שנים ביציע, כהן שינה מיקום במשחק מספר 3 בפלייאוף ונעמד מאחורי הספסל של קבוצתו. אחרי שהאדומים ניצחו, הוא המשיך עם המסורת החדשה ומצא את מקומו לצד נציג הבעלות הפרטית במועדון, ידידיה רפפורט, ואמש שניהם עמדו מאחורי הספסל.

"כבר חמש שנים אנחנו רוצים לעשות את זה, שנה אחרי שנה זה כמעט, הרגשה מטורפת", סיפר היו"ר האדום, "היו שנים בהן הרגשתי שאנחנו עושים את זה, אבל מה שאתה מרגיש בתחילת העונה ובאמצע העונה לא זהה. השנה הרגשנו שיש על מי לסמוך באמצע העונה. בכל השנים האחרונות עשיתי עם השחקנים 10 שיחות בערך בעונה, השנה לא היינו צריכים לדבר איתם. הם יודעים לבד מה צריך לעשות, מתי יש מקום למלחמות אגו, מתי להשאיר הכל בצד. הם יודעים מתי לעזור לחבר שנשבר, כמו שהם עשו עם מקי. הרי לא אנחנו החזרנו אותו לעניינים, הם עשו את זה. הרגשנו שהם יודעים מה לעשות לבד, וזה היה ההבדל הגדול".

על ההבדל משנים קודמות אמר כהן: "ברור שהשקט שהמאמן קיבל עזר. זאת הייתה אחת המסקנות שלנו מהעונה שעברה, לתת שקט גם למאמן, גם לשחקנים, לנסות להאמין במה שיש. ברור שבאמצע העונה עברו דברים בראש, אבל הלכנו עם ההחלטות שלנ., ידענו שאפשר לעשות משהו יפה, אבל עד שאתה לא עושה את זה, אתה לא מאמין. עשינו את מה שרצינו לעשות, אבל תמיד רוצים יותר. אני חושב שהשאלה אם דני ימשיך היא שאלה מיותרת".

רמי כהן יושב ראש הפועל תל אביב עם ידידיה רפפורט. יוסי ציפקיס
כהן ורפפורט מצאו את מקומם מאחורי הספסל/יוסי ציפקיס

4. חוזרים לאירופה

בעונת 2005/6 השתתפה הפועל תל אביב לאחרונה במפעל אירופאי תחרותי (בניגוד לליגה הבלקנית בה השתתפה כשעוד שיחקה בליגה הלאומית). אמש היא הבטיחה את שובה לאירופה, לפחות לשלב המוקדמות של ליגת האלופות של פיב"א. כדי לקחת את המקום של הפועל חולון בשלב הבתים היא תצטרך לרשום עוד שני ניצחונות העונה ולזכות באליפות.

האוהדים האדומים, וגם חלק גדול מחברי ההנהלה רוצים כבר זמן רב לחזור לשחק באירופה. למרות הקשיים הכלכליים שבאים עם השתתפות במפעל אירופאי, בהפועל תל אביב מאמינים כי שני משחקים בשבוע יעזרו להם גם בפן הכלכלי עם גיוס ספונסרים, יעזור לקבוצה למשוך שחקנים טובים יותר, גם ישראלים וגם זרים, וישפר אותה מקצועית.

אירופה לא נופלת על הפועל בהפתעה. בשנתיים האחרונות בפיב"א ניסו למשוך את האדומים להשתתף במפעלים השונים, אך כל עוד לא השיגו זאת על הפרקט, ההחלטה הייתה שהקבוצה לא תשחק פעמיים בשבוע. בחודשים האחרונים נפגש ידידיה רפפורט מספר פעמים עם ראשי הפועל חולון ומכבי ראשון לציון, ששיחקו במפעל האירופי הבכיר של פיב"א בשנתיים האחרונות, כדי לנסות וללמוד את המשמעויות הכלכליות של ההחלטה ולהגיע מוכנים למפעל. כעת אחרי שסיימו ללמוד, האדומים ינסו ליישם בהצלחה.

ג'ונה בולדן, מכבי תל אביב, טוני גפני, הפועל תל אביב,. ברני ארדוב
המטרה הבאה. גפני מול ג'ונה בולדן/ברני ארדוב

5. ועכשיו, לדרבי

היום תיפתח מכירת הכרטיסים למשחק חצי גמר הפיינל פור, ביום ראשון הקרוב נגד מכבי תל אביב ביד אליהו. המשחק הוקדם בזכות החלטת דירקטוריון מהשנה שעברה, לפיה מנהלת הליגה תוכל להחליט על פיצול משחקי חצי הגמר לפי שיקוליה. האדומים מעריכים כי עוד היום יימכרו כל הכרטיסים שיוקצו להם, ושכ-5,000 אוהדים יבואו לדרבי.

זה יהיה הדרבי השישי העונה בין הקבוצות, כשהמאזן נכון לעכשיו עומד על 2:3 לטובת מכבי תל אביב. אלא שבסגל הקיים שיחקה הפועל תל אביב רק פעמיים מול הצהובים - ג'רל מקניל וטוני גפני לא היו חלק מהדרבי בגביע ווינר, ומקניל גם נעדר מהדרבי הראשון בליגה ובחצי גמר הגביע, בשל הרחקה. בכושר הנוכחי מאמינים בהפועל כי ניתן לנצח את היריבה העירונית, ובפעם הראשונה לגבור עליה במשחק נוק אאוט ביד אליהו.

"אף אחד לא זוכר מה קרה מול מכבי בגביע, שתי הקבוצות משחקות כדורסל נהדר. אני לא חושב שהשמות על הגופיות משנים, ולא מה שכתוב מקדימה", אמר טוני גפני אמש, עוד לפני שידע באופן סופי כי השחקנים של נבן ספאחיה עומדים בינו לבין הופעה בגמר, "זה לא משנה מול מי נשחק, זאת תהיה מלחמה. זה כדורסל פלייאוף, שום דבר לא קל. אנחנו מתרגשים ונהיה מוכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully