וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינו זוארץ נפסל בוועדה, איציק קורנפיין עשוי להגיש מועמדות

כפי שפורסם בוואלה! ספורט, המועמד היחיד לתפקיד נפסל על ידי הוועדה שקבעה כי "הוא טען כי יש לראותו כאוהד בלבד, אך יש לו זיקה של ממש למכבי פתח תקוה". שוער העבר זוכה לתמיכה

שינו זוארץ, מועמד לראשות ההתאחדות לכדורגל. קובי אליהו
לא קיבל אישור. שינו זוארץ/קובי אליהו

שינו זוארץ לא יוכל לכהן כיו"ר ההתאחדות לכדורגל. ועדת הכשירות הודיעה הערב (שני) כי החליטה לפסול את מועמדותו של זוארץ, כשבהכרעה נכתב: "הגענו לכלל מסקנה כי לא נוכל לאשר את מועמדותו של מר משה זוארץ לתפקיד יו"ר ההתאחדות, מי שמצאנו כי יש לו זיקה לפחות לאחת מקבוצות הליגות המקצועניות בטווח של כשנתיים מהגשת המועמדות, וזיקה זו משמעותית היא ומקרינה על שאר אמות המידה המפורטות בתקנון ההתאחדות. המועמד טען כי יש לראותו כאוהד בלבד של מכבי פתח תקוה, אך התרשמנו כי המעורבות שלו בניהולה של הקבוצה ותמיכתו באמצעות הסכמי חסות, הינם מעבר למעורבות של אוהד בלבד ויש לראות בכל אלה משום זיקה של ממש למכבי פתח תקוה".

כבר בשבוע שעבר פורסמו בוואלה! ספורט ציטוטים של בכיר מאוד בהתאחדות שהעריך כי הסיכויים שזוארץ יעבור את הוועדה נמוכים מאוד. כעת שוקל זוארץ פנייה לבית הדין העליון ואף לערכאות משפטיות, כפי שפורסם כאן אתמול.

זוארץ מסר בתגובה להחלטה: "אני מודה לקבוצות הכדורגל בישראל על תמיכה אדירה של למעלה מ-93 אחוזים במועמדותי לתפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל. אני מכבד את החלטת הוועדה. אני אוהב את הכדורגל הישראלי ואשמח לשרת אותו בעתיד".

עוד בנושא:
באפריל פרסמנו: התקנון קובע כי זוארץ ובעלי זיקה לקבוצות לא יכהנו כיו"ר
בשבוע שעבר פרסמנו: גורם טוען כי הסיכוי שמינוי זוארץ יאושר "נמוך מאוד"
אתמול פרסמנו: שינו זוארץ ישקול פנייה לערכאות משפטיות

איציק קורנפיין מחזיק תיק הספורט בעיריית ירושלים. ברני ארדוב
המועמד הבא. איציק קורנפיין/ברני ארדוב

אם זוארץ לא יערער, מי שיגיש את מועמדותו הוא איציק קורנפיין, שוער העבר ומי שהיה יו"ר ומנכ"ל בית"ר ירושלים, שנתמך כרגע על ידי מרבית הקבוצות. גם עופר עיני, יו"ר ההתאחדות המכהן, עשוי לשקול בחיוב את המשך דרכו אם יזכה לתמיכה רחבה.

עיני מסר בתגובה: "הצטערתי לשמוע ששינו לא עבר את הוועדה, לדעתי הוא איש ראוי ביותר. לפני כחודשיים הודעתי שאני מסיים את תפקידי בתום הקדנציה ומבחינתי לא השתנה שום דבר".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
עופר עיני, ההתאחדות לכדורגל. קובי אליהו
דבר לא השתנה. עופר עיני/קובי אליהו

בהחלטה של ועדת הכשירות נכתב עוד: "אין עורר שהמועמד לא היה בעל עמדה רשמית באחת הקבוצות. אמנם הוא היה יו"ר קבוצת מכבי פתח תקוה, אך זאת בשנים 2005 - 2011. יחד עם זאת, עולה מהבקשה כי המועמד הוא אוהד מסור ונאמן של מכבי פתח תקוה מזה שנים רבות וככזה הוא 'מעורה בענייני הקבוצה, מכיר את סגל השחקנים, מקיים קשר אישי עם הסגל הניהולי ונוהג להתבטא בלשון המזהה אותו עם הקבוצה'... עינינו הרואות: המועמד מעורב מאוד לפי טענותיו שלו בניהול מכבי פתח תקוה, למרות שאין הוא נושא בכל תפקיד רשמי מטעמה. בדיון שנערך לפנינו ניסה אמנם המועמד להמעיט ככל האפשר בתיאור מעורבותו בהתנהלות הקבוצה, אך הנטען בבקשתו, כאמור לעיל, מדבר בעד עצמו והדברים ברורים".

הוועדה ציינה גם את הסכם החסות שהעניק זוארץ למכבי פתח תקוה בעונה שעברה בסכום של כמיליון שקלים וסכום נוסף של שני מיליון שקלים העונה, וכן את סכומי הכסף שהעבירה החברה בבעלותו לבית"ר ירושלים ולהפועל מרמורק.

שינו זוארץ, מועמד לראשות ההתאחדות לכדורגל. קובי אליהו
הסכמי חסות עם שלוש קבוצות שונות. שינו זוארץ/קובי אליהו

באפריל פרסמנו כי אדם שנמצא בזיקה כלשהי למועדון באחת משתי הליגות הראשונות לא יוכל לכהן כיו"ר התאחדות, אלא אם חלפו 24 חודשים מהתפטרותו. התקנה היא למעשה "חוק צינון" הנועד למנוע ניגוד אינטרסים. זוארץ אמר אז בתגובה לכתבה כי: "אני לא רץ לתפקיד יו"ר התאחדות ואם אי אפשר זה גם בסדר. לא היה שום דבר פרט לזה ששרצקי הציע את זה. אמרתי בתחילת השנה שיכול להיות שאעזוב את מכבי פתח תקוה ויכול להיות שלא. אין עדיין שום החלטה".

על פי הסעיף המגדיר את הליך בחירת היו"ר, "תמונה ועדה בת שלושה חברים לבחינת כשירותם של מועמדים לכהונת יו"ר ההנהלה. בראש הוועדה יעמוד שופט בדימוס של בית המשפט העליון או של בית המשפט המחוזי אשר אינו ממלא תפקיד במוסדות ההתאחדות וכן ימונו שני אנשי ציבור נוספים (אנשים אשר כיהנו בכהונה ציבורית בכירה או בתפקיד בכיר בשירות הציבורי בנושאים כלכליים, מסחריים, ניהוליים או משפטיים). עוד נקבע כי נציגי הציבור יהיו בלתי תלויים ללא זיקה לגורם הנבחר או לגופים ועמותות מטעמו או כאלה הכפופים לו. סעיף נוסף קובע כי "הנהלת ההתאחדות ודירקטוריון המנהלת, באמצעות נציגים שהוסמכו לצורך כך על ידם, ימנו, בהסכמה, את יו"ר הוועדה ושני אנשי הציבור הנוספים ימונו על ידם בתיאום עם יו"ר הוועדה".

הסעיף השלישי, הרלוונטי, קובע כי "תפקידי הוועדה הינם, לבחון את המועמד בהתייחס לאמות המידה המפורטות להלן, ולקבוע האם יש בהן כדי למנוע ממנו מלכהן בתפקיד היו"ר". הסעיף מפרט מי לא יוכל לכהן בתפקיד: 1. אם המועמד נמצא בניגוד עניינים. 2. אם למועמד הייתה זיקה לאחת מקבוצות הליגות המקצועניות במהלך השנתיים שקדמו למועד הגשת המועמדות. 3. האם המועמד הורשע בעבירה אשר מפאת מהותה, חומרתה ונסיבותיה אין הוא ראוי, לדעת הוועדה, לכהן בתפקיד. 4. האם המועמד הינו בעל רקע וניסיון בניהול או רקע וניסיון העשויים לסייע במילוי התפקיד. הסעיף הרלוונטי הוא סעיף מספר 2. זוארץ אינו רשום באף תפקיד במכבי פתח תקוה, אך בהתאחדות טוענים כי ברור שהיה מעורב בענייני הקבוצה וכך נקבע כי הייתה לו זיקה למועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully