וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקנון ההתאחדות קובע: זוארץ ובעלי זיקה לקבוצות לא יכהנו כיו"ר

התקנון קובע מפורשות כי מספיקה "זיקה" לקבוצות בליגה הראשונה והשניה על מנת שהוועדה לבחירת היו"ר תפסול את מועמדותו. זוארץ: "אם אי אפשר זה גם בסדר. לא קיבלתי שום החלטה לגבי עתידי"

ברני ארדוב

בהתאחדות לכדורגל טרם שמעו כי בעלי קריית שמונה איזי שרצקי הציע את יו"ר מכבי פתח תקוה שינו זוארץ לתפקיד יו"ר ההתאחדות, אך שם מבהירים כי מועמדותו, כמו גם מועמדותם של מועמדים נוספים שלהם הייתה זיקה בשנתיים האחרונות לקבוצות ליגת העל או הליגה הלאומית, אינה רלוונטית.

מעיון בתקנון היסוד של ההתאחדות עולה כי אדם שנמצא בזיקה כלשהי למועדון באחד משתי הליגות הראשונות לא יוכל לכהן כיו"ר התאחדות אלא אם חלפו 24 חודשים מהתפטרותו. התקנה היא למעשה "חוק צינון" הנועד למנוע ניגוד אינטרסים. זוארץ אמר היום: "אני לא רץ לתפקיד יו"ר התאחדות ואם אי אפשר זה גם בסדר. לא היה שום דבר פרט לזה ששרצקי הציע את זה. אמרתי בתחילת השנה שיכול להיות שאעזוב את מכבי פתח תקוה ויכול להיות שלא. אין עדיין שום החלטה".

על פי הסעיף המגדיר את הליך בחירת היו"ר, "תמונה ועדה בת 3 חברים לבחינת כשירותם של מועמדים לכהונת יו"ר ההנהלה. בראש הועדה יעמוד שופט בדימוס של בית המשפט העליון או של בית המשפט המחוזי אשר אינו ממלא תפקיד במוסדות ההתאחדות וכן ימונו שני אנשי ציבור נוספים (אנשים אשר כיהנו בכהונה ציבורית בכירה או בתפקיד בכיר בשירות הציבורי בנושאים כלכליים, מסחריים, ניהוליים או משפטיים). עוד נקבע כי נציגי הציבור יהיו בלתי תלויים ללא זיקה לגורם הנבחר או לגופים ועמותות מטעמו או כאלה הכפופים לו. סעיף נוסף קובע כי "הנהלת ההתאחדות ודירקטוריון המנהלת, באמצעות נציגים שהוסמכו לצורך כך על ידם, ימנו, בהסכמה, את יו"ר הוועדה ושני אנשי הציבור הנוספים ימונו על ידם בתיאום עם יו"ר הוועדה".

עוד בנושא
איזי שרצקי: "בעונה הבאה יהיו כאן אולי זר אחד או שניים, סילבס מודע לכך
ברק בכר יודע: "אם נגיע בגישה של שני המפגשים הקודמים, נפסיד"
ג'ורדי קרויף על חלון ההעברות: "אולי לא יכולנו להביא שחקנים"

שינו זוארץ בעלים מכבי פתח תקוה. יוסי ציפקיס
"אני לא רץ לתפקיד". זוארץ/יוסי ציפקיס

הסעיף השלישי, הרלוונטי, קובע כי "תפקידי הוועדה הינם, לבחון את המועמד בהתייחס לאמות המידה המפורטות להלן, ולקבוע האם יש בהן כדי למנוע ממנו מלכהן בתפקיד היו"ר". הסעיף מפרט מי לא יוכל לכהן בתפקיד: 1. אם המועמד נמצא בניגוד עניינים. 2. אם למועמד הייתה זיקה לאחת מקבוצות הליגות המקצועניות במהלך השנתיים שקדמו למועד הגשת המועמדות. 3. האם המועמד הורשע בעבירה אשר מפאת מהותה, חומרתה ונסיבותיה אין הוא ראוי, לדעת הוועדה, לכהן בתפקיד. 4. האם המועמד הינו בעל רקע וניסיון בניהול או רקע וניסיון העשויים לסייע במילוי התפקיד. הסעיף הרלוונטי הוא סעיף מספר 2. זוארץ אינו רשום באף תפקיד במכבי פתח תקוה, אך בהתאחדות טוענים כי ברור שהיה מעורב בענייני הקבוצה וכך נקבע כי הייתה לו זיקה למועדון. בנוסף, הם טוענים, כי זוארץ "אחד ממקבלי ההחלטות העיקרי בהפועל מרמורק בה הוא משמש כספונסר, והצהיר על כך לא פעם בעבר", אף שאינו רשום כבעלים. "לפי הסעיף הזה, כל בעלי קבוצה, ספונסר או אפילו יועץ לבעלים לא יוכלו לכהן בתפקיד כזה. כל זיקה שהיא לקבוצות מספיקה", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully