וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויד גריפין: "דיוויד בלאט היה מאמן מושלם עבור מספר קבוצות NBA הקיץ"

האיש שפיטר את הישראלי מקליבלנד הודה שהעיתוי למינוי היה שגוי ("היינו צריכים לחכות ללברון"), דייויד ת'ורפ סיפר מה אמר לבלאט כששמע שיעבוד עם טיירון לו: "זה האיש שיחליף אותך"

עריכת וידאו:ניר חן

בעוד כשבועיים וחצי ימלאו ארבע שנים לרגע בו דיוויד בלאט מונה למאמן קליבלנד. דייויד גריפין, האיש שקיבל את ההחלטה (וגם זה שפיטר את המאמן הישראלי שנה וחצי לאחר מכן), התארח בפודקאסט Back2Back וסיפר על הקיץ הסוער ההוא, בו לברון ג'יימס חזר הביתה מספר שבועות לאחר מינוי בלאט.

"לא חשבנו שלברון יחזור, אמר גריפין. זו היתה תקופה מדהימה, אף אחד לא היה מוכן לרגעים כאלה עד שהם מתרחשים. לברון נפל לחיקנו, בואו נודה על האמת - אם הוא לא היה מאקרון, הוא לא היה חוזר. בדיעבד, כנראה שהיינו צריכים לחכות עם מינוי מאמן עד שידענו אם לברון יגיע, אבל לא חשבנו שהוא יחזור. חשבתי שבמקרה הטוב הוא יצפה בנו במהלך השנה ואז אולי ישקיע בנו. לא חשבתי שהוא יגיע בקיץ ההוא. פעלנו בהנחה שהוא לא יחזור.

"הייתי די נרגש לגבי החיבור של בלאט עם לברון, כי הוא חושב מחוץ לקופסה. חשבתי שהם יעבדו טוב ביחד. מה שמצחיק זה שדיוויד הוא זה שהתקשר לטיירון לו ושכנע אותו להגיע. הסיבה שהייתי כל כך נרגש למנות את דיוויד היא שראיתי אותו מאמן את נבחרת רוסיה ב-2007 למשך שבוע, והרגשתי שהוא מישהו שיכול להיות מיוחד. בגלל שהוא אמריקאי מלידה, חשבנו שההתאקלמות שלו תהיה קלה יותר מאשר מישהו שהוא מאמן בינלאומי.

"היינו צריכים לחכות, בלאט המאמן המושלם לקבוצה צעירה שמתפתחת עם הזמן. הוא היה המאמן המושלם להרבה קבוצות שחיפשו מאמן בקיץ הנוכחי. דיוויד עשה עבודה נהדרת, אבל בסופו של דבר יותר מדי דברים אבדו בתרגום, שלא יכולנו להרשות לעצמנו יותר. זה מה שהוביל לשינוי".

עוד בנושא:

עידן האלוהים: דירוג חמש ההופעות הכי גדולות של לברון בפלייאוף
ההתחלה של הסוף: קומדיית הטעויות של קליבלנד עוד תעלה לה ביוקר
המהלך שהרג את המלך: הטוב מ-7, מד הכוח של משחק 1 בגמר ה-NBA

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס עם דייויד גריפין ג'נרל מנג'ר. רויטרס
המאמן המושלם, רק לא לקליבלנד של לברון. בלאט עם גריפין/רויטרס

באותו פודקאסט התארח גם דייויד ת'ורפ, מאמנם האישי של עומרי כספי, שסיפר על המפגש שלו עם בלאט בליגת הקיץ בלאס וגאס ב-2014: "שמחתי מאוד על המינוי. אני אוהב חושבים גדולים. ידעתי שבלאט הוא ווינר מבריק, הוא ידע איך להכין קבוצות, צריך כישרון כדי לעשות דבר כזה, לבראד סטיבנס יש את זה.

"נסעתי לליגת הקיץ וקיבלתי הודעה מבלאט, ששאל אם נוכל להיפגש. הכרתי אותו שנים כי הוא היה שולח אלי שחקנים ממכבי תל אביב להתאמן. הוא רצה שנדבר על כדורסל. חשבתי שהוא רוצה שנדבר על קווין לאב, אבל הוא רצה לעבור על אפשרויות של עוזרי מאמן. עברנו על הרשימה, שמות שהוא לא כל כך הכיר, כולם היו מאמנים ראשיים לשעבר או עוזרים טובים שהכירו את הליגה".

בלאט סיפר שעוזר מאמן אחד שכבר נקבע הוא טיירון לו. "אמרתי לו, 'אה, זה יהיה האיש שחליף אותך', והוא צחק. אמרתי לו, 'דיוויד, אני לא צוחק, זה האיש שיחליף אותך'. ידעתי שהוא בחור נחמד שלברון מאוד אוהב, וחזיתי שזה מה שיקרה. בדיעבד זה עבד טוב מאוד לקליבלנד".

עוד באותו נושא

עידן האלוהים: דירוג חמש ההופעות הכי גדולות של לברון בפלייאוף

לכתבה המלאה
דייויד בלאט טיירון לו מאמני קליבלנד. AP
בלאט הוא זה שבחר למנות את לו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully