וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יי אר סמית' עם הסבר ביזארי לטעות המכרעת, טיירון לו זועם על השופטים

הגיבור הטרגי של ההפסד במשחק 1 בגמר טען: "ידעתי מה התוצאה, חשבתי שמישהו ייקח פסק זמן". לו מבקר את השריקה השנויה במחלוקת, לברון נטש בכעס את המסע"ת, וגם: טריסטן תומפסון נגד שון ליבינגסטון, קווין לאב יורחק ממשחק 2?

לברון ג'יימס, ג'יי אר סמית', קליבלנד קאבלירס. GettyImages
טעות שתיזכר לנצח. ג'יי אר מבולבל אחרי סיום הזמן החוקי/GettyImages

בעוד כמה שנים, כשניזכר במשחק 1 בגמר פלייאוף 2018, סביר להניח שאצל כולנו תיצרב התמונה הבאה: ג'יי אר סמית' לוקח ריבאונד כשלוח התוצאות מראה שוויון, ארבע שניות לסיום, ובמקום לזרוק לסל מכדרר לכיוון החוץ, במחשבה שקליבלנד מובילה. המהלך התמוה של של סמית' הלילה (בין חמישי לשישי) הוביל בסופו של דבר להארכה, אותה גולדן סטייט ניצלה כדי לנצח 114:124, לעלות ל-0:1 בסדרה ולחמוק בעור שיניה מהפסד סנסציוני. האירועים הדרמטיים בשניות הסיום כמעט השכיחו לילה מופלא נוסף של לברון ג'יימס, אולי הטוב ביותר שלו מתחילת הפלייאוף, בו קלע 51 נקודות (שיא קריירה בפוסט סיזן) וסחב את הקבוצה הבינונית והקצרה סביבו על הגב מול אחת הקבוצות הטובות בהיסטוריה.

"ג'יי אר חשב שזה גמור, שאנחנו ביתרון נקודה", הודה טיירון לו באכזבה בסיום, בעוד לברון ג'יימס אמר: "מאיפה לי לדעת מה עבר לו בראש? אני ידעתי שאנחנו בשוויון, והאמנתי שכולם בקבוצה ידעו את זה". ג'יימס לא אהב את השאלות החזרות ונשנות על סמית' במסיבת העיתונאים בסיום, נטש את העמדה בכעס, לא לפני שאמר: "אנחנו חייבים להמשיך הלאה. המשחק הזה הסתיים. אף פעם לא אוותר על ג'יי אר, לעולם לא ארים ידיים כשזה נוגע אליו, לעולם לא אוותר על אף חבר לקבוצה". כשהופנתה אליו שאלה נוספת על סמית', כאמור, קם במחאה מהכיסא, פנה לעיתונאי שהעלה את השאלה, אמר לו: "תהיה טוב יותר מחר", וחזר לחדר ההלבשה.

עוד בנושא

גולדן סטייט פתחה את גמר ה-NBA עם 114:124 על קליבלנד בהארכה
מאבק ירושה: המלחמה הקרה בין לברון ג'יימס למייקל ג'ורדן עולה מדרגה
הגברת הראשונה: אשת התקשורת דוריס ברק שוברת מוסכמות ב-NBA

ג'יי אר סמית' מסביר את הטעות המשונה

ג'יי אר סמית', קליבלנד קאבלירס. GettyImages
ג'יי אר סמית', קליבלנד קאבלירס/GettyImages
ג'יי אר סמית', קליבלנד קאבלירס. GettyImages
GettyImages/GettyImages

קווין דוראנט ניסה לתמוך בסמית' ואמר ש"כולנו עשינו שגיאות כאלה בשלב כזה או אחר בקריירה. אני לא יכול להגיד משהו רע על ג'יי אר, כי גם אני עשיתי דברים מטופשים. לא יודע מה עבר לו בראש, אבל לפחות הוא לקח ריבאונד גדול". דריימונד גרין השמיע דברים ברוח דומה ואמר ש"חשבתי שהוא מחפש את לברון, ובגלל זה הוא מתמהמה. גם אני במקומו הייתי מחפש קודם כל את לברון". יחד עם זאת, גרין הוסיף ש"אתה חייב לדעת מה התוצאה בסיטואציה כזאת".

מאוחר יותר, סמית' סיפק בעצמו הסבר ביזארי לא פחות מהטעות שביצע, וטען שלא התבלבל בתוצאה. "כדררתי אחורה כי ניסיתי לייצר מספיק מרווח כדי לזרוק זריקה נקייה. ידעתי שאנחנו בשויון, וחשבתי שאולי מישהו ייקח פסק זמן. אם הייתי חושב שאנחנו מובילים, הייתי מחזיק בכדור עד שהיו עושים עליי עבירה". ההסבר של סמית' היה מפתיע בהתחשב בעובדה שדקות לפני כן, טיירון לו טען במסיבת העיתונאים שסמית' הודה בפניו שחשב שהקבוצה מובילה.

כמובן שהטעות הביזארית הפכה לסיפור הגדול של הלילה. גם שחקני NBA רבים הצטרפו לחגיגה על חשבון סמית' והגיבו בהלם.

לברון לא הבין מה סמית' חשב לעצמו

אפילו סטיב קר נראה המום

הציוץ הזה של סמית' מלפני חמש שנים רלוונטי מתמיד

וזאת הייתה התגובה של דריימונד גרין להסבר של ג'יי אר

זה לא היה רגע המחלוקת היחיד בדקות הסיום. 36 שניות לסיום, כשהקאבס ביתרון שתי נקודות, גולדן סטייט יצאה להתקפה קריטית. קווין דוראנט חדר ונתקל בלברון, השופט שרק לעבירת תוקף, אבל אחרי התייעצות עם שאר השופטים צפה בהילוך החוזר ושינה את ההחלטה לעבירת מגן. דוראנט קלע פעמיים והשווה, ומאותו רגע המומנטום השתנה.

המהלך הזה, מסתבר, הרגיז את טיירון לו, שטען כי הצפייה בהילוך החוזר מנוגדת לחוקה. "החוק הוא שאפשר לבדוק שוב את השריקה בהילוכים חוזרים אם יש ספק אם העבירה הייתה בתוך או מחוץ לאזור האסור", אמר. "זה החוק שאני מכיר. השופטים שרקו עבירת תוקף, ולברון עמד רחוק מאוד מהאזור האסור, אז זה לא הגיוני שצופים בהילוך החוזר. בשם איזה חוק צפו בהילוך החוזר? או ששורקים עבירת מגן, או עבירת תוקף. הקבוצה שלי שיחקה כל כך טוב, נתנו את כל כולנו, היה לנו משחק גדול, וזה רע...זה משהו שמעולם לא קרה לפני כן. אף פעם בהיסטוריה משחק פלייאוף לא הוכרע על שריקה כזאת, ועכשיו זה קורה בגמר, בבמה הכי גדולה שיש, כשהשחקנים שלי נתנו את התחת. זה לא צודק, זה לא צודק".

למרות זאת, מתברר שלו טועה. לפני שנתיים הוכנס סעיף בחוקה שמאפשר לשופטים לצפות בהילוכים חוזרים במהלך שתי הדקות האחרונות בפלייאוף. למרות שמדובר במאורע נדיר, השופטים החליטו להשתמש בזכות הזו במהלך השנוי במחלוקת.

כך או כך, לברון התגאה בסחיטת עבירת התוקף ששונתה ואמר בסיום: "אני חושב שזה היה אחד המהלכים שקראתי הכי טוב בקריירה. עמדתי מחוץ לקו, נכנסתי פנימה ונוצר מגע. זה היה מהלך עצום, עצום".

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס עם טיירון לו. GettyImages
לברון ולו נגד השופט/GettyImages
לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס עם טיירון לו. AP
לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס עם טיירון לו/AP
לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס מאוכזב. GettyImages
לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס מאוכזב/GettyImages

לברון נוטש את מסיבת העיתונאים

וזה לא נגמר בכך. בשניות הסיום של ההארכה, כשהמשחק כבר מוכרע, החלו שחקני שתי הקבוצות להתקוטט אחרי עבירה של טריסטן תומפסון על שון ליבינגסטון. תומפסון הורחק והסביר בסיום ש"עשיתי עבירה חזקה כדי להעביר מסר. מה שליבינגסטון עשה לא ראוי, לא זורקים כשהמשחק גמור וכבר אין על מה לשחק". תומפסון הוסיף ש"שון בחור חכם...אולי הוא רצה שהסטטיסטיקה שלו תיראה קצת יותר טוב. זה חתיכת בולשיט".

ליבינגסטון אמר בתגובה ש"זה היה סוף שעון, ואני לא מוכן שיהיה רשום על שמי איבוד כדור. עדיין שיחקנו. זה לא היה חסר כבוד לאף אחד"', וסטיב קר היה חריף יותר כשאמר: "יש ב-NBA ריטואלים אדיוטיים. אם השעון מסתיים, זרוק את הכדור. החוקים אומרים לך שצריך לזרוק, אז למה לא לזרוק? אם יש מישהו שנעלב מזה שאנחנו משחקים עד הסוף, בהתאם לחוקים, אז אני חושב שזה מטופש".

גם היצרים בין לברון ג'יימס לסטף קרי התלהטו ברגעי הסיום של ההארכה. אחרי שג'יימס חסם את קרי, החל בין השניים טראש טוק עסיסי. "הוא הסתכל עליי והתחיל לדבר טראש. המשחק היה גמור. זה מה שהתחיל הכל". יחד עם זאת, קרי הוסיף ש"זה חלק מהמשחק. זה היה ברוח טובה, בסופו של דבר אין לזה שום משמעות".

ספק אם הקאבס יוכלו לשחזר את היכולת הזו גם במשחק 2, ואפילו לברון הודה: "זה היה המשחק הכי טוב שלנו בפלייאוף, והפסדנו אותו. חבל, חבל". גם טיירון לו אמר ש"לברון נשדד הלילה, וזה פשוט לא צודק. הוא היה מופלא הלילה, בגלל זה הוא השחקן הכי טוב בעולם. אני מצטער בשבילו שלא הצלחנו לנצח".

החדשות הרעות עבור הקאבס הן שייתכן שקווין לאב יורחק ממשחק 2, אחרי שנכנס מהספסל לתחומי המגרש בזמן הקטטה בשניות הסיום של ההארכה. בעבר ה-NBA הענישה בחומרה שחקנים שעשו זאת.

שחקני גולדן סטייט ווריירס, קליבלנד קאבלירס מתעמתים. GettyImages
השחקנים מתקוטטים בסיום/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully