וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדן סטייט הביסה 86:115 את יוסטון וכפתה משחק 7 בגמר המערב

יוסטון פתחה יתרון 17 ברבע הראשון למרות חסרונו של כריס פול, אבל אז קליי תומפסון (35 נקודות ו-9 שלשות) התעורר וסחף את האלופה לקאמבק מופלא ולהצגה במחצית השנייה. 32 של הארדן לא הספיקו לרוקטס

שחקני גולדן סטייט ווריירס קליי תומפסון, קווין דוראנט, דריימונד גרין. GettyImages
המושיע של גולדן סטייט. קליי תומפסון מקבל צ'פחות מהחברים/GettyImages

גולדן סטייט - יוסטון 85:115 (הווריירס השוו ל-3:3 וכפו משחק 7)

המספר הנוסף: לראשונה מאז שנת 1979, שני הגמרים האזוריים הולכים למשחק 7.

לפני שנתיים מינוס יומיים, הגיע הרגע המכונן בקריירה של קליי תומפסון: משחק 41 הנקודות (ו-11 השלשות) מול אוקלהומה סיטי במשחק 6 בגמר המערב, שמנע מהווריירס הדחה סנסציונית והחזיר אותם מהקבר. הלילה (בין שבת לראשון) הצלף המחונן עשה זאת שוב במשחק 6 מול יוסטון. גולדן סטייט הגיעה למשחק בפיגור 3:2 כשהיא עם הגב לקיר, ונכנסה להלם מוחלט אחרי שהרוקטס נטולי כריס פול הפצוע עלו ליתרון 17 אחרי רבע אחד. אבל אז, כאמור, תומפסון נכנס לפעולה. הגנה נהדרת שלו לצד 35 נקודות ו-9 שלשות הפיחו רוח חיים מחודשת אצל האלופה בדיוק כשנראה היה שהיא מוותרת, ועזרו גם לסטף קרי, קווין דוראנט ודריימונד גרין להתניע. משם, הווריירס כבר התפוצצו בדרך להצגה גדולה במחצית השנייה שגרמה ליוסטון להרים ידיים מוקדם.

זה הסתיים בניצחון מוחץ, 86:115, ששולח מסר ברור לפני המשחק השביעי והמכריע ביוסטון בעוד יומיים. הווריירס כאן כדי להישאר, ואין להם שום כוונה לוותר על התואר בקלות.

עוד בנושא

קליבלנד בצרות: קווין לאב הפצוע יחמיץ את משחק מספר 7 בבוסטון
גבוהים יותר, חזקים יותר: הפתרון של קליבלנד להגנת הברזל של בוסטון
האח הגדול: העונה הקשה של קייל קורבר בקליבלנד, על ומחוץ לפרקט
ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס מאוכזב. AP
במחצית הראשונה הוא נראה ככה. קרי/AP
כריס פול, יוסטון רוקטס, חוגג. GettyImages
והוא נראה ככה. כריס פול/GettyImages
ג'יימס הארדן, יוסטון רוקטס, מעל קוון לוני, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
תצוגה פנטסטית, עד שנגמר לו האוויר. ג'יימס הארדן/GettyImages

מהלך המשחק

עוד לפני המשחק הווריירס התבשרו כי אנדרה איגודלה יחמיץ גם את המשחק הזה, השלישי ברציפות שלו, מה ששוב הותיר את סטיב קר עם ספסל קצר. אבל זה בטח לא יכול להסביר את מה שקרה ברבע הראשון: יוסטון פתחה בטירוף, כשג'יימס הארדן שובר בצורת מהשלוש אחרי 22 החטאות רצופות, ומתחיל תגובת שרשרת של יתר החברים, שצלפו ללא הכרה וסיפקו תזכורת כאובה לגולדן סטייט בנוגע ליכולת שלהם להתפוצץ גם ללא כריס פול, מה שעשו פעמים לא מועטות העונה. הווריירס קפאו, קרי, דוראנט ותומפסון לא הפסיקו להחטיא, והרבע המושלם של הרוקטס והאיום של הווריירס הסתיים ביתרון 17 מדהים לאורחת, 22:39.

עם פתיחת הרבע השני סטיב קר עלה ללא קווין דוראנט, שם את המפתחות בידיים של סטף קרי וקליי תומפסון ממש כמו פעם, וראה איך הווריירס מתחילים להתאושש. ההפרש קוזז לשש בלבד, אבל הרוקטס החזיקו מעמד ובזכות שתי שלשות רצופות גדולות של אריק גורדון שמרו על יתרון דו ספרתי בירידה למחצית, 51:61.

למזלה של גולדן סטייט, יש לה תמיד את הרבע השלישי, בו היא לרוב מחסלת את יריבותיה. הפעם, לשם שינוי, היא ניצלה אותו כדי להיחלץ מהכור שכרתה לעצמה. הרבע נפתח עם ריצת 0:13 של האלופה, כששלשה אופיינית של סטף קרי מעניקה לווריירס יתרון ראשון מאז ה-6:8 ארבע דקות מפתיחת המשחק. הארדן לא נבהל, הגיע ל-30 נקודות עם שתי שלשות סטפ-בק רצופות, ונעזר בג'ראלד גרין כדי להחזיר את היתרון לצד של הרוקטס. אבל אז שוב קליי תומפסון התעורר, והחל עוד צונאמי שלשות של הווריירס. היתרון שוב עבד צד והאלופה החלה להגדיל אותו לקראת סוף הרבע השלישי, כשמנגד הרוקטס מתחילים להראות סימני עייפות וגם אריק גורדון המצוין מחטיא שלוש זריקות מהקו בדקה האחרונה של הרבע, שהסתיים ב-77:84 לזכות גולדן סטייט.

שלא כמו בשני המשחקים האחרונים, הרבע האחרון נפתח במומנטום של גולדן סטייט, שרכבה על גלי ההתלהבות של סוף הרבע השלישי. קליי תומפסון המשיך להפגיז מחוץ לקשת, דריימונד גרין המשיך לשמור בשביל כולם, השופטים התעלמו מספק עבירות של ג'יימס הארדן מספר פעמים, והיתרון צמח לו ל-12, 77:89, עשר דקות לסיום. משם, הכל השתחרר. מייק ד'אנטוני הניף דגל לבן והכניס את ריאן אנדרסון ממעמקי הספסל, אבל תומפסון וקרי המשיכו לצלוף מכל מקום, והיתרון צמח ל-25, 81:106, ארבע וחצי דקות לסיום. עד הבאזר הספיק להירשם רגע מרגש באורקל ארינה, כשפט מקו שנפצע בצורה קשה ומדאיגה לפני חודשיים וחצי, חזר לפרקט ואפילו הספיק לקלוע שתי נקודות בסיום. 86:115 לווריירס בסיום.

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. AP
ואז הגיע הצונאמי. קרי/AP
קליי תומפסון, גולדן סטייט ווריירס. AP
קליי תומפסון, גולדן סטייט ווריירס/AP
ג'יימס הארדן, יוסטון רוקטס, מאוכזב. AP
ג'יימס הארדן, יוסטון רוקטס, מאוכזב/AP

סטטיסטיקה

קליי תומפסון, כאמור, היה האיש של הווריירס עם 35 נקודות (13 מ-23 מהשדה, 9 מ-14 מהשלוש), 6 ריבאונדים ו-4 חטיפות. סטף קרי הוסיף 29 נקודות, 6 אסיסטים ו-5 ריבאונדים, כשקווין דוראנט מוסיף 23 נקודות שקטות (6 מ-17 בלבד מהשדה) ותורם גם 7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. דריימונד גרין לא קלע הרבה (4 נקודות), אבל תרם כהרגלו בכל האספקטים האחרים עם 10 ריבאונדים, 9 אסיסטים, 4 חטיפות ו-5 חסימות. הווריירס צלפו 16 שלשות ב-42 אחוזים, שלטו בריבאונד (47 לעומת 38 של הרוקטס), וגם חזרו לספק אסיסטים למכביר, כשסיימו עם 26 כאלה.

מנגד, ג'יימס הארדן עם 32 נקודות השכיח את המשחק החלש שלו במפגש הקודם והוסיף גם 9 אסיסטים ו-7 ריבאונדים (וגם 9 איבודים). אריק גורדון מילא את מקומו של כריס פול בהצלחה חלקית עם 19 נקודות, טרבור אריזה היה שקט ויעיל עם 14 וגם ג'ראלד גרין עשה את שלו עם 11 נקודות מהספסל וגם האחוזים הקבוצתיים מהשלוש היו טובים (15 שלשות ב-38 אחוז), אבל זה לא הספיק.

דריימונד גרין, גולדן סטייט ווריירס. AP
ניפגש במשחק 7. דריימונד גרין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully