וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הגדול: העונה הקשה של קייל קורבר בקליבלנד, על ומחוץ לפרקט

חודשיים לאחר שאיבד את אחיו הקטן קירק, קייל קורבר, השחקן המבוגר בסגל של קליבלנד, מנסה להשאיר את הטרגדיה מאחוריו ועל הדרך מטפס לצמרת טבלת הצוות המסייע של לברון. אורן יוסיפוביץ על משפחה מיוחדת וצלף רוחני שיצטרך למנוע הדחה נדירה של המלך

"קווין וליין קורבר -
אתם כל כך טובים, וזרעתם זרעים בכנסיה הזו במשך 25 שנה… וכמה זרעים שזרעתם בכנסיה הזו, זרעתם יותר אצל הבנים שלכם.
בן 37, בן 33, בן 29 ובן 27.
אנחנו מודים לכם.
קירק מודה לכם".

(קייל קורבר, הספד לאחיו, קירק; מרץ 2018)

seperator

אחרי המשחק מול פיניקס - הוא קלע 22 נקודות , 5 מ-6 מעבר לקשת, קליבלנד ניצחה - קייל קורבר קיבל הודעה מאמא.

"תתקשר".

אמא ליין, שפעם קלעה 73 נקודות במשחק בתיכון, סיפרה שקירק, אחיו הקטן של קייל, חולה.

כולם K במשפחת קורבר.

האבא Kevin, גם הוא איש כדורסל בעברו, וכיום כומר במדינת אייווה כבר 25 שנה.

האחים:
Kyle.
Klayton.
Kaleb.
Kirk.

הפורוורד בן ה-37 המשיך עם הגימיק, כשקרא לצאצאיו Kyra, Knox ו-Koen.

זו היתה מחלה נדירה ומפתיעה, כשל של איברים פנימיים. קירק בן ה-27 רק חזר הביתה, לעיירה פלה שבאייווה. ההורים חזרו משני משחקים של קייל בלוס אנג'לס, מול הקליפרס והלייקרס, ומצאו את בן הזקונים במצב לא טוב. הם חשבו שזה דיכאון, אבל זה לא היה דיכאון.

בכתבה של בריאן וינדהורסט מ-ESPN, שהתפרסמה שלשום, כמה שעות לפני משחק מספר 5 בסדרה בין קליבלנד לבוסטון (3:2 סלטיקס), מגולל הסיפור המשפחתי. העסק הסתבך מהר וקירק אושפז. קייל קלע 19 נקודות מול פורטלנד ב-15 במרץ והבין שהמצב הופך חמור. הוא שכר מטוס והגיע לבית החולים. שם התאחדו כל האחים, רביעיית קורבר.

כולם שיחקו באותו בית ספר, כולם שיחקו בקולג'. כולם היו משחקים במגרש בטון שבנה האבא בחצר. כשהם היו עושים 2 על 2 קייל תמיד היה עם קירק. נדיר שהיו עושים 2 על 2, הקורברים בדרך כלל היו עובדים על קליעות - ומי כמו קייל, הצלף השני בטיבו מעבר לקשת ב-NBA מבין השחקנים הפעילים (באחוזים) והרביעי בהיסטוריה בשלשות מוצלחות, יודע.

"במובן מסוים", אמר קורבר הבכור השבוע, "אנחנו ארבע גרסאות שונות של אותו הבן-אדם". ואכן, מדובר בארבעה נפילים שקורצו מאותו החומר. "כולנו רצינו להיות טובים כי קייל היה טוב", אמר השבוע קלייטון.

קייל המשיך לקריירה מקצוענית (פילדלפיה, יוטה, שיקגו, אטלנטה) ובשנה שעברה חתם על חוזה לשלוש עונות בקליבלנד; קלייטון הלך בדרכי האב והפך גם הוא לכומר; קיילב עובד בנייק; וכולם, באותו יום בבית החולים, צפו ביחד בטורניר המכללות. כדורסל הרי תמיד רץ ב-DNA. "זה בטח היה היום הכי טוב שלו בבית החולים", אמר קייל.

קירק היה צריך לעבור השתלת כבד. הוא דורג מספר 1 ברשימה, נס אדיר עבור המשפחה - וכולם צהלו. נקבע שהכבד יוטס לאייווה ב-20 למרץ, באותו יום נקבע הניתוח. ב-4 בבוקר החלו להכין את קירק להליך, באחת בלילה ניתקו אותו מהמכונות. הסיבה עדיין לא ברורה, ובטקסטים שנכתבו אודות המקרה נכתב שאולי לעולם לא תיוודע.

"עברנו מ'הוא יקבל כבד!' ל'הבן שלך מת' בתוך 15 שעות", סיפר האב קווין ל-ESPN. "זו חתיכת רכבת הרים".

"היו דמעות של אושר, יש תורם, הגענו לבית החולים בהרגשה טובה", שחזר קייל, "ופתאום הרבה דברים השתנו. זה היה לילה קשה…", אמר, והשפה רוטטת.

קלייטון סיפר שהאחים ישבו לידו, מתבוננים בו נפרד מהעולם הזה, הספיקו לומר שלום, להגיד לקירק שהם אוהבים אותו, כמה הם גאים בו, איזה אח נהדר הוא ושהוא יכול ללכת. כולם היו הרוסים מהמצב, החבר'ה מהקאבס ומרחבי הליגה ניחמו. העיירה פלה נרתמה - משפחה גדולה, מוכרת ומאמינה כמו משפחת קורבר פופולרית מאוד באזור. כ-1,500 איש הגיעו להלוויה ואבא קווין, כומר שבדרך כלל מנחם אחרים בקהילה, הרגיש את הצד הנוראי יותר של הטקס.

עוד בנושא

94:98 דרמטי ליוסטון על גולדן סטייט, האלופה על סף הדחה מהפלייאוף
לילארד, הארדן, לברון, דוראנט ואנתוני דייויס בחמישיית העונה ב-NBA
שומרים על הגחלת: המסר של השחקנים הלא מוערכים של בוסטון בפלייאוף

קייל קורבר שחקן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
רכבת הרים רגשית באמצע הפלייאוף. קייל קורבר/GettyImages

בקליבלנד הודיעו לקייל: קח כמה זמן שתצטרך. אחרי שבוע הוא כבר חזר להתאמן, ואחרי עוד כמה ימים - עיכוב בגלל פציעה ברגל - שב למשחקי הקבוצה. הוא הספיק להשתתף בארבעה כאלה לפני שהחל הפלייאוף, ובהחלט לקח זמן להיכנס לקצב. אחרי שני משחקים מאופסים מתוך שלושה משחקים בסדרה מול אינדיאנה, היד החלה להתאפס. "קשה להחזיק את המוות בידיים", הוא אמר, "אח שלך מת, עם כל מה שאתה מרגיש, ופתאום מגיע הפלייאוף… אתה יודע שיתנו לך זמן, הם עצובים בשבילך, הם שם בשבילך, אבל אתה מרגיש לפעמים את ה'אוקיי, נשמח שתחזור לזרוק, ותקלע כל אחת מהזריקות שלך, בבקשה'. זה היה חודש קשה".

במשחק 4 הגיע השחרור, עם שתי שלשות חשובות ו-18 נקודות שעזרו לטוויסט מול הפייסרס - העפלה במשחק 7. "מעניין לעבור מעולם לעולם", אמר קורבר על עצמו, על התנודות בין האבל לכדורסל. הוא אדם מאמין ורוחני, חובב אמנות, צולל במי כרישים, עוף מוזר בקטע טוב.

"אני מרגיש שאני מנסה לעבור דרך כל הרגשות והשלבים והגלים שאנשים סיפרו לי עליהם", אמר עם פתיחת הסדרה מול אינדיאנה. אחרי שדילגו מעל הפייסרס הגיעה הסדרה מול טורונטו, והקאבס - שחווים פלייאוף בעייתי בלשון המעטה - סוף סוף זרמו. במהלך הסוויפ הבריש קורבר שלשות ב-56%, והפך לשחקן השלישי בהיררכיית הקליעה של קליבלנד. לברון פרגן, המאמן טיי לו התבדח על הגיל, אבל גם מול בוסטון קורבר רשם משחקים טובים, במיוחד במהלך שני הניצחונות הביתיים - בשני הרשית 14 נקודות והוסיף שלוש חסימות והרבה האסל.

בטור של זאק לואו הוא פירט על ההצלחה היחסית של קורבר ולאב בסיוע ללברון, סיפר על מהלך שמתחיל כשג'יימס לוחש באוזנו של לאב "לך תביא את קייל". כששלושתם על הפרקט הקאבס עם 125 נקודות ל-100 התקפות, וטורונטו לא הצליחה לעצור את השילוש הזה. במיוחד את החסימות, בכמה ורסיות, בין קורבר ללאב, ולהפך. "יש את המשחק, ויש את המשחק שקווין ואני משחקים בתוך המשחק", פירט.

קיילב קורבר. GettyImages
קיילב קורבר, האח של/GettyImages

בוסטון, כאמור, זה סרט אחר. "אנחנו לא יכולים רק לעמוד ולהסתכל על לברון", אמר קורבר, 46% מעבר לקשת בפלייאוף הנוכחי. "זו מלכודת שכולנו נופלים אליה. זה בסדר לעשות את זה לפעמים, אבל אנחנו חייבים להישאר מעורבים". במשחק מספר 5 הפגין המאמן לו תשובה ביזארית כשנשאל מדוע קורבר שותף רק ל-19 דקות - הוא התנה את מיעוט הדקות בכך שסמי אוז'ליי של הסלטיקס לא שותף. לו כנראה תירץ זאת בשאלת מצ'-אפ, אבל במשחק 4 אוז'ליי שותף לתשע דקות בלבד, ואילו קורבר היה נהדר ב-25 דקות.

ללברון יש בעיה גדולה, והלילה (בין שישי לשבת) הוא בסכנת הדחה - אם וכאשר, זו תהיה הפעם הראשונה מאז 2010 שבה ג'יימס לא מגיע לגמר ה-NBA. קליבלנד ניזוקה מעסקת קיירי אירווינג ועתה ברור שהטריידים ההמוניים במהלך העונה הולידו יותר נזק (ע"ע קלארקסון) מתועלת. כדי לשמור על סיכוי מסוים לברון חייב את לאב וקורבר איתו. בדקות משחק, באחוזים מעבר לקשת, בחסימות, בהגנה.

עבור קייל, בן 37 בקריירה מפוארת ומיצוי מקסימלי של היכולות שלו, זו אחת ההזדמנויות האחרונות להשיג טבעת. בטח אם לברון יעבור, וסביר להניח שהוא יעבור, ליעד אחרון. "אני מבין שזה שלב בחיים", דיבר על חודשיים וכמעט שבוע בלי האח הקטן קירק. מבחינתו, הכדורסל גם מהווה מפלט.

"טוב לחזור לעבודה", אמר לאחר ששב לאימונים. "טוב כשיש לך משהו אחר לעשות. כל מה שרציתי זה רק לשחק חזק, רע או טוב, אבל חזק. וכשלא יכולתי בגלל הרגל, זה היה עוד יותר קשה. טוב כשיש לך משהו להיאבד קצת בתוכו".

הוא סיפר איך הוא עדיין בוכה לתוך השינה בצהריים לפני משחקים, ואיך הוא קם עם בטן מעורבלת. אבל הוא מפוקס יותר, פתוח יותר, מבין יותר.

"המוות נותן לך עיניים אחרות, להסתכל על כל מה שקורה בעולם, מה באמת חשוב, מה באמת משנה".

seperator

"אנחנו מאמינים שאלוהים עושה הכול לטובה. מאמינים שהוא זורע בנו תקווה, עוזר לנו לעבור את היום.
אבל זה יהיה שונה. יש 'לפני' ו'אחרי', יש.
אבל תמיד יהיו לכם ארבעה בנים.
תמיד יהיו ארבעה.
אוהבים אתכם, אמא ואבא.
אוהבים אותך, קירק".

orenjos@walla.co.il

הלוויה של קירק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully