וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

94:98 דרמטי ליוסטון על גולדן סטייט, האלופה על סף הדחה מהפלייאוף

הרוקטס עלו ל-2:3 בגמר המערב אחרי קומדיה של טעויות ברבע האחרון, כולל איבוד שלומיאלי של דריימונד גרין במהלך המכריע. אריק גורדון להט עם 24 נקודות, דוראנט בלט עם 29 אצל הווריירס, כריס פול נפצע

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. AP
עוד תצוגת מאני טיים מאכזבת. סטף קרי/AP

יוסטון - גולדן סטייט 94:98 (הרוקטס עלו ליתרון 2:3 בסדרה)

המספר הנוסף: ג'יימס הארדן השווה את שיא הזריקות מהשלוש בפלייאוף בלי קליעה (11). הקודם שעשה זאת היה ג'ון סטארקס במשחק שבע בגמר 1994. ואם יוסטון מנצחת גם במשחק כזה של כוכבה, כנראה שהיא ראויה לנצח בסדרה.

מי היה מאמין שדווקא גולדן סטייט המנוסה, עם שועלי פלייאוף ותיקים בסגל וכמה כוכבים שראו הכל, תיחנק פעם אחר פעם במאני טיים? כמו במשחק 4, גם הפעם הווריירס איבדו את המשחק ברבע האחרון בו נכנעו לאגרסיביות של היריבה, וקינחו עם איבוד כדור שלומיאלי של דריימונד גרין במהלך המכריע, שמסמל בצורה מושלמת את שני המשחקים האחרונים שלהם בסדרה. כעת האלופה ניצבת בעמדה לא מוכרת במיוחד עבורה, עם הגב לקיר, בעוד הרוקטס כבר מריחים העפלה מרגשת לגמר, גם אם הם מודאגים מהפציעה של כריס פול בשניות הסיום.

יוסטון פתחה את המשחק בסערה, כשכולם תורמים למאמץ הקבוצתי, מטיסים את הקבוצה ליתרון 2:8 מהיר, עולים במהלך הרבע ליתרון 11, אבל מסיימים אותו רק בפלוס שש אחרי התעוררות קלה של קווין דוראנט. יתרון ה-11 נקודות שוחזר עם פתיחת הרבע השני, קליי תומפסון חימם את הידית, סטף קרי ניהל את המשחק ביד רמה, והאלופה לאט לאט נגסה בהפרש, עד שדריימונד גרין קלע זריקת עונשין שקבעה שוויון עם הירידה להפסקה.

עוד רבע שלישי מוחץ של גולדן סטייט? לא אם תשאלו את כריס פול. בדיוק כמו במשחק 4, CP3 עלה למחצית השנייה בוער. אחרי שבמחצית הראשונה קלע שתי נקודות בלבד, הוא קלע שלוש שלשות, כולל אחת על הפרצוף של סטף קרי שגם גררה ריקוד מלגלג בירידה להגנה, ועזר לרוקטס לתת את הטון ולשמור על יתרון קטן. לצערם, דוראנט שוב העביר הילוך לפני סיום הרבע וקבע יתרון נקודה לווריירס לקראת הכניסה לרבע האחרון.

אריק גורדון, יוסטון רוקטס, שומר על קליי תומפסון, גולדן סטייט ווריירס. AP
גיבור הניצחון, בשני צדי המגרש. אריק גורדון שומר על קליי תומפסון/AP
מאמן יוסטון רוקטס מייק ד'אנטוני. AP
לילה מורט עצבים לד'אנטוני/AP
ג'יימס הארדן, יוסטון רוקטס. GettyImages
הארדן הצליח איכשהו לחמוק ממשחק נוראי עם ניצחון/GettyImages

אבל אז זה קרה שוב לווריירס: ההגנה הרצחנית של הרוקטס עצרה את דוראנט וקרי, רמת הביצוע ירדה משמעותית עם איבודים שלומיאליים ושתי התקפות שהסתיימו בלי זריקה, ואריק גורדון עשה פעולות גדולות בשני צדי המגרש שהעלו את הרוקטס ליתרון בטוח של שש נקודות שתיים וחצי דקות לסיום.

גמור? רחוק מזה. כשכולם קפאו דווקא דריימונד גרין התעורר בצד ההתקפי עם חמש נקודות מהירות שצימקו למינוס נקודה בלבד, דקה לסיום. ג'יימס הארדן החטיא, אבל קווין קוק שנזרק למערכה על ידי סטיב קר החטיא שלשה פנויה לחלוטין 40 שניות לסיום. בהתקפה הבאה כריס פול חדר, החטיא, נפצע בצורה מדאיגה בקרסול וירד לספסל, אבל הווריירס שוב לא ניצלו את ההזדמנות וקרי החטיא בחדירה. טרבור אריזה נשלח לקו העונשין אבל דייק רק פעם אחת, ולווריירס נותרה התקפה אחרונה. לצערה היא יצאה מפסק הזמן עם תרגיל שעבד בצורה אומללה למדי, כשדריימונד גרין מתבלבל ומאבד את הכדור. אריק גורדון נשלח לקו, סגר עניין עם שתי קליעות ושלח את הרוקטס לחגוג בצניעות ובזהירות, כשברקע הפציעה של פול מדאיגה.

אריק גורדון הוביל את הרוקטס עם 24 נקודות, 4 ריבאונדים והגנה נפלאה, כריס פול הוסיף 20 (18 במחצית השנייה) לצד 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, ג'יימס הארדן הסתפק ב-19, 6 איבודים וגם 0 מ-11 עלובים מהשלוש, אבל גם זה לא מנע מהרוקטס את הניצחון. מנגד, כוכבי גולדן סטייט הגיעו למספרים שלהם. קווין דוראנט הוביל עם 29 נקודות, קליי תומפסון איפס את הידית עם 23 ו-4 ריבאונדים, סטך קרי הוסיף 22, 7 ריבאונדים, 6 אסיסטים ו-4 חטיפות וגם דריימונד גרין היה טוב עם 12 ו-15 ריבאונדים, אבל כל אחד מהם שגה לפחות פעם אחת ברגעי האמת, ובסופו של דבר זה עלה להם בהפסד.

קווין דוראנט, גולדן סטייט ווריירס, מאוכזב. GettyImages
דוראנט שוב קפא ברבע האחרון/GettyImages
כריס פול, יוסטון רוקטס. GettyImages
יהיה כשיר למשחק 6? כריס פול/GettyImages
ג'יימס הארדן, יוסטון רוקטס עם פי ג'יי טאקר. GettyImages
ניפגש באורקל ארינה. הארדן ופי ג'יי טאקר חוגגים/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully