וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיון אחרון למנוע את סיום העונה, נתק בין ארגון השחקנים למנהלת

24.5.2018 / 7:27

דירקטוריון המנהלת יתכנס כדי להכריע אם לסיים את העונה. החלופות: לשחק עם זרים, נוער ושוברי שביתה או פנייה לבית משפט. חלק משחקני הליגה שוקלים לפרוש מארגון השחקנים ולהקים ארגון חלופי

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

יום גורלי בכדורסל הישראלי: דירקטוריון מנהלת ליגת העל יתכנס היום (חמישי) בשעה 11:00 כדי להכריע האם לסיים את עונת 2017/18 עוד לפני הפלייאוף והפיינל פור, וככל הנראה לא להכריז על אלופה.

מאז יצא אתמול, בסביבות השעה 16:00, ניר אלון ממשרדי המנהלת בפעם השנייה באותו היום, שני הצדדים לא שוחחו ביניהם ונמצאים רק בקשר רשמי באמצעות מכתבים. מי שציפה שיגיע איזה פיתרון קסם שיחזיר את השחקנים לאימונים ולמשחקים עוד לפני הפגישה, התאכזב, כשבארגון השחקנים נחושים בעמדתם - פחות מהמשך החוק הרוסי לשנתיים נוספות, תחת מתווה הכללי שהנחתה שרת הספורט, לא יתקבל, והם אף שוקלים לחזור לעמדתם המקורית - שלושה זרים בטופס בסך הכל.

חברי הדירקטוריון, שבמהלך המגעים תהו כיצד לא מצליחים להגיע להסכם מול הארגון, מגבים את היו"ר שמואל פרנקל והמנכ"ל עדלי מרכוס, כשהם מבינים שבסיטואציה הקיימת ותחת ההחלטה שלהם לבטל את החוק הרוסי, לא ניתן להגיע להסכם עם ארגון השחקנים. "אנחנו שלחנו את פרנקל למו"מ כדי לבטל את החוק הרוסי, וויתרנו על שנת מעבר אחת, מעבר לזה לא נאפשר להמשיך", אמר אמש אחד מחברי הדירקטוריון, "האחריות היא שלנו, כמו שהיא שלו". אגב, במנהלת הליגה סיפרו אמש כי ארגון השחקנים דחה אפשרות במהלך השיחות להמשיך עם החוק הרוסי תחת אותם חוקים כמו השנה, ובלי הגדלה מחייבת לשישה זרים בעונה הבאה, רק בגלל שההסכם הוא לשנה אחת.

עוד בנושא

עונת 2017/18 צפויה להסתיים, נסיונות אחרונים להצלת העונה
שחקני ירושלים, מכבי ת"א, חולון והפועל ת"א ישברו את השביתה?
נוער: מכבי תל אביב רחוקה ניצחון אחד מזכייה באליפות שנייה ברצף

פגישת ארגון השחקנים עם מנהלת הליגה. קובי אליהו
המשבר מחריף. הדיונים/קובי אליהו

אתמול בשעות הערב החלו הצעות שבאו מגורמים שונים במנהלת הליגה ובדירקטוריון כדי לבחון אפשרות שלא לסיים את הליגה מוקדם מהצפוי. הסיבה? הנזק התדמיתי והכלכלי שיווצר ממהלך כזה. ההערכות שכל קבוצה תיפגע כבר העונה בכמה מאות אלפי שקלים כתוצאה מקנסות שהספונסרים השונים יטילו על המנהלת והקבוצות, ולאחר מכן תהיה ירידה במכירת מנויים והגעת ספונסרים לקבוצות ולמנהלת עצמה. קיימות מספר חלופות למהלך, והן צפויות לעלות לדיון היום, למרות שחברי דירקטוריון שונים אמרו כי לא יאשרו ללכת למהלך לא ספורטיבי, והם מעוניינים לסגור את העונה.

בין המהלכים שעשויים לבוא בחשבון גם עלייה לפרקט ביום שבת למחזור ה-33 שבוטל מאמש, עם סגל שכולל רק שחקנים זרים, שחקני נוער, ושחקנים ישראלים שלא מעוניינים לשבות. כפי שפרסמנו אתמול בבוקר, שחקני הפועל תל אביב, הפועל ירושלים, הפועל חולון, חלק משחקני הפועל אילת וחלק משחקני מכבי תל אביב, מעוניינים להפסיק את השביתה. ההערכה היא שבחלק מהקבוצות השונות קיימים שחקנים בודדים שרוצים גם כן להפסיק את השביתה, ובמנהלת ביקשו מהדירקטורים לבדוק עם השחקנים מי יהיה מוכן ללכת למהלך כזה. עם זאת, הסיכוי לביצוע המהלך הוא לא גבוה.

מהלך נוסף שעשוי לבוא בחשבון הוא פנייה לבית משפט לענייני עבודה שיכפה על השחקנים לשוב לשחק. במנהלת נמנעו מהמהלך לאורך כל תקופת המשא ומתן, אך כרגע כשהדדליין לסיום הליגה הגיע, ייתכן שיפנו לצעד זה. במנהלת טוענים כי ארגון השחקנים לא זז מעמדתו לאורך כל המשא ומתן בעוד המנהלת עמדה בכל דרישות המשא ומתן, מקיימת את החוזה החתום, ואף התגמשה, כשיש הסכמות לעונה הבאה. במקביל, בארגון השחקנים שלחו רמזים כי ישקלו פנייה לבית המשפט לצו מניעה לסיום הליגה, אך גם הם לא ממהרים לעשות צעד זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ניר אלון, יו"ר ארגון השחקנים. קובי אליהו
יזוזו מעמדתם? ניר אלון ושמעון אמסלם/קובי אליהו

כאמור, בקרב חלק משחקני הליגה קיימת אכזבה שהמשבר הגיע לנקודה הנוכחית, אך ההערכה שקיים רוב בין השחקנים להמשיך בשביתה, אחרת הייתה מסתיימת. אלא שחלק מהשחקנים הבכירים בליגה לא מרוצה מההתנהלות של ארגון השחקנים במהלך המשבר, ואף שוקל לפרוש מהארגון בצורה מסודרת בימים הקרובים.

"צריך להבין, כל מה שקרה בימים האחרונים לא מקובל בכלל על חלק משמעותי מהשחקנים", סיפר אחד השחקנים לוואלה! ספורט, "אנחנו לא רוצים לשבות, רוצים לסיים את העונה וניר אלון יודע את זה ובמקום למצוא את הדרך להמשיך להאבק אבל שנשחק, הוא השתמש בנשק הזה מהר מאוד והוציא אותנו רע מול הקהל. לא נסבול את זה, זאת התנהגות חסרת אחריות. אז גם ניר אלון יצא לא טוב, הוא עולה לשחק בסופו של יום?". המחשבה של אותם שחקנים הוא להקים ארגון שחקנים חלופי לשחקני ליגת העל, מהלך שכדי להוציאו לפועל יצטרך לכלול לפחות שליש משחקני הליגה, ושחקנים החלו לבדוק האם יוכלו לעמוד במכסה הזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully