וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת 2017/18 צפויה להסתיים, נסיונות אחרונים להצלת העונה

23.5.2018 / 23:48

אחרי שהאולטימטום שמנהלת הליגה נתנה לארגון השחקנים פג, והמנהלת ביטלה את המחזור ה-33, יתכנס הדירקטוריון בשעה 11:00 כדי לדון בסיום העונה. במנהלת ביקשו מהקבוצות לבדוק האם יוכלו לעלות לשחק בלי השחקנים השובתים

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

האם עונת 2017/18 בכדורסל הישראלי תסתיים מחר (חמישי)? אחרי יום סוער בו מנהלת הליגה וארגון השחקנים לא הגיעו להבנות, ולאחר מכן הציבה המנהלת אולטימיטום שלא נענה לארגון השחקנים, יתייצבו מחר חברי הדירקטוריון כדי להכריע וככל הנראה לסיים את עונת המשחקים הנוכחית עוד לפני הפלייאוף. וואלה! ספורט בעידכונים שוטפים על ההתפתחויות.

אמש שחקני ליגת העל החליטו בפגישה לילית לא לאשר את מתווה השרה מירי רגב לפיתרון הסכסוך, מתווה שאושר על ידי ראשי הארגון וראשי מנהלת הליגה כמה שעות קודם לכן. במקביל שוקלים שחקנים בחלק מקבוצות הליגה את צעדיהם, לאחר שהחליטו כבר לפני מספר ימים שהם נגד השביתה ובעד לחזור לשחק, אך במקביל החליטו שלא לקבל את המתווה שהוצע להם. וואלה! ספורט בעידכונים שוטפים על ההתפתחויות.

עוד בנושא
מסתמן: שחקני ירושלים, מכבי תל אביב, חולון והפועל תל אביב ישברו את השביתה
נוער: מכבי תל אביב רחוקה ניצחון אחד מזכייה באליפות שנייה ברצף
לצד דונצ'יץ' ושנגליה: סילבן לנדסברג בחמישיית העונה בליגה הספרדית

פגישת ארגון השחקנים עם מנהלת הליגה. קובי אליהו
אין הסכמות. ישיבת המנהלת/קובי אליהו

23:30: במנהלת הליגה ביקשו מהקבוצות לבדוק עם השחקנים מי מהם מוכן לשבור שביתה ולעלות לשחק, אלא שחלק מהקבוצות כבר הודיעו כי הן לא מעוניינות ורוצות לסיים את העונה ולא לשחק בכוח. עם זאת, בישיבה מחר צפויה לעלות האפשרות לשחק עם שחקני הנוער ומי שבחר לא לשבות, הסיכוי שזה ייצא לפועל כפי שמעריך אחד מחברי הדירקטוריון? "נמוך".

20:00: תם האולטימטום שהציבו ראשי המנהלת לארגון השחקנים. אם לא תהיינה התפתחויות של הרגע האחרון הליגה בפני סיום. במנהלת הליגה מסרו: "מחר תתקיים ישיבת דירקטוריון בשעה 11:00 ולאחריה תצא הודעה מסודרת על המשך העונה. אנו מצטערים בפני קהל האוהדים ושוחרי הספורט על המצב אליו נקלעה הליגה בעקבות שביתת השחקנים המיותרת. לצערנו הרב מחזור 33 לא יתקיים מחר (יום ה')".

19:35: ארגון השחקנים במסר למנהלת: "לא נפעל תחת אוליטמטום".

ההודעה המלאה: "ארגון השחקנים אינו מוכן לפעול תחת אולטימטום. יש לזכור שהשחקנים עשו כברת דרך ארוכה והלכו לקראת המנהלת, אך נתקלו במבוי סתום. המנהלת היא זו שזגזגהה בין החלטות שונות אחרי שכבר הודיעה על המשך ההסכם לשנתיים וגרמה לעיכוב משמעותי בפתיחת המו"מ . אילו פעלה אחרת היה המשבר נמנע. ניסיון של המנהלת להציג את הדברים כאילו יש כאן רק צד אחד שאחראי למצב ולאיים בסגירת הליגה הוא ניסיון חסר כל סיכוי. האחריות לסגירת הליגה היא קודם כל ולפני הכל של המנהלת, אשר מסרבת בתוקף לראות את טובת הכדורסל ולקבל הסכם לטווח רחוק. המנהלת היא זו שמתעקשת לכונן הסכם רק לשנה אחת, כאשר אנו השחקנים מגלים אחריות כלפי הכדורסל הישראלי ומבקשים, הסכם לשנתיים אשר במהלכן נבחן את כל הסוגיות הדרושות, בכללן מכסת הזרים, בעיית המתאזרחים והמיסוי.חתימה על הסכם לעונה אחת בלבד, לא יקדם את הכדורסל הישראלי במאום, ובעוד מספר חודשים נמצא עצמנו בדיוק באותו מצב בו אנו נמצאים היום. הסכם לשנתיים יתן לכולנו שקט תעשייתי לבחינה עמוקה ונכונה של העובדות וקבלת החלטות משותפות לטובת הכדורסל הישראלי. אנחנו מזכירים, הכדורסל הוא של כולנו. ארגון השחקנים מוכן לחזור בכל רגע לשולחן המו"מ, כדי לקדם את הנושא ולהגיע להסכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שמעון אמסלם, פגישת ארגון השחקנים ומנהלת הליגה. קובי אליהו
שמעון אמסלם, פגישת ארגון השחקנים ומנהלת הליגה/קובי אליהו

18:31 - אם עד השעה 20:00 לא תתרחש תפנית חדה, דירקטוריון מנהלת הליגה יתכנס מחר ב-11:00 על מנת להחליט על סיום הליגה.

17:55 - גורמים במנהלת הליגה מספרים כי מספר השחקנים שמוכנים לחזור לשחק גבוה ממה שחשבו. כמו כן, נטען שם, שחקנים רבים כבר העבירו הודעות על כך שהם מוכנים לשחק. בארגון השחקנים טוענים כי מדובר בשחקנים בודדים, וכי יש רוב מוחלט שהולך עמם.

17:30: תגובת השחקנים להודעת המנהלת לא איחרה לבוא והיא לא בישרה טובות ולמי שמקווים שהליגה תימשך. "ערב טוב. נכון לעכשיו הופסק המו"מ בין ארגון השחקנים למנהלת הליגה. שביתת השחקנים ממשיכה, אין אימונים בקבוצות, למעט גלבוע גליל, שהוחרגה בשלב זה מהשביתה על ידי הארגון".

"ארגון השחקנים דורש שההסכם החדש יהיה לתקופה של לפחות שתי עונות על בסיס המתווה שהציגה שרת הספורט אתמול. עמדת הארגון היא שיש להפחית את מספר הזרים המשחקים בליגה לשלושה זרים לכל היותר ולהגיע להסכם ארוך טווח".

17:20: מנהלת הליגה שלחה היום (רביעי) מכתב בהול לניר אלון יו"ר ארגון השחקנים שבו היא הציבה אולטימטום ודרשה להודיע לה עד 20:00 בערב אם הם מאמצים את המתווה שהציעה השרה מירי רגב לביטול השביתה. אם תשובה כזו לא תתבטל המנהלת הודיעה שלא תקיים את משחקי המחזור והלילה דירקטוריון המנהלת יתכנס ויקבל החלטות בנוגע למועד סיום העונה לאלתר.

16:56: פגישת השחקנים שתוכננה לשעה 18:00 בוטלה. אם השחקנים לא יכריזו על סיום השביתה הליגה תופסק עד יום שישי.

16:24 ההתפתחות המשמעותית של היום עד כה: לאחר סיום הפגישה בין יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון לבין נציגי מנהלת הליגה החל אלון לשוחח עם השחקנים והבין כי הסיכוי להעביר את המתווה המשופר הוא נמוך. בשל כך, חזר אלון למשרדי המנהלת וביקש לשוחח עם הצעה לפיה החוק הרוסי יימשך במשך שנתיים נוספות. הדבר לא מקובל לחלוטין על המנהלת ושם הודיעו לאלון כי המתווה המשופר היא ההצעה היחידה שעומדת על הפרק. כעת פניו של אלון לפגישה מכרעת עם השחקנים בשעה 18:00.

הצהרת השרת מירי רגב נציגי קבוצות ליגת העל. ניב אהרונסון
הצהרת השרת מירי רגב נציגי קבוצות ליגת העל/ניב אהרונסון

15:00: הפגישה של ניר אלון עם השחקנים הישראלים בקבוצות ליגת העל נקבעה ל-16:00 בבניין ההסתדרות בתל אביב.

14:40: יושב ראש המנהלת שמואל פרנקל אמר מצידו: "אנחנו נצמדנו למתווה של השרה. ישבנו עם מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי והגענו להסכם. אנחנו תומכים בו והשחקנים לא הצליחו להעביר אותו. אם יהיה הסכם בשנה הבאה יהיה חוק רוסי. יש עדיין ויכוחים על ניואנסים אבל אנחנו צמודים למתווה של השרה. אני לא יכול לקבוע את גורל הליגה רק על פי הצבעה של השחקנים".

14:34: יושב ראש ארגון השחקנים ניר אלון אמר לאחר הפגישה: "אנחנו יצאנו אחרי כמה שעות. יש כמה הצעות שאנחנו עכשיו מתדיינים עם המנהלת וגם השחקנים. נשמע מה שיש להם להגיד. כולם רוצים לחזור לפרקט. אבל זהו צומת לכדורסל הישראלי. מה שמתחדש כרגע זה דברים שקשורים לאורך ההסכם. שחקנים רוצים יציבות. רוצים כדורסל ישראלי טוב יותר".

14:00: פגישת השחקנים עם ראשי מנהלת הליגה הסתיימה ללא תוצאות ממשיות. בקרב השחקנים התקשו להגדיר את התחושות לאחר הפגישה. השחקנים קיבלו הצעה משודרגת מהמנהלת והם יצטרכו לקבל החלטה לגביו.

11:53: הפערים בין הצדדים עדיין משמעותיים. בארגון השחקנים הודיעו כי לא יוכלו לקבל חוזה שאורכו פחות משנתיים, במנהלת הליגה מסרבים להאריך את החוק הרוסי מעבר לשנה אחת נוספת.

11:20: נציגי ארגון השחקנים, היו"ר ניר אלון, שמעון אמסלם, רותם ארליך ועו"ד מטעם ההסתדרות, הגיעו למשרדי המנהלת כדי להיפגש עם היו"ר שמואל פרנקל, המנכ"ל, עדלי מרכוס, יו"ר עירוני נס ציונה, יניב מזרחי, הדירקטורים החיצוניים מוישל'ה ויינקרנץ ודני בירן ועורכי הדין של המנהלת. פרנקל התלוצץ ואמר לאנשי הארגון: "מה נעשה בעוד כמה ימים, כשהכל יגמר ולא נ ראה אתכם בכל יום?". ארגון השחקנים הודיע כי בשעה 16:00 תתקיים מסיבת עיתונאים בה תצא הודעה רשמית מטעמו.

10:10: הישראלים של הפועל ירושלים, מכבי תל אביב, הפועל תל אביב והפועל חולון שוקלים לשבור את השביתה ולהתאמן כרגיל, בניגוד להנחיות ארגון השחקנים.

דני פרנקו עם תגובה לאירועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully