וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: שחקני ירושלים, מכבי תל אביב, חולון והפועל תל אביב ישברו את השביתה

הישראלים של הקבוצות הבכירות עשויים לפעול בניגוד להנחיית ארגון השחקנים. במנהלת רותחים על הארגון: "השחקנים ירקו בפנים שלנו, של הכדורסל הישראלי ושל שרת הספורט". מאחורי הקלעים

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: תומר לוי

הדרמה בכדורסל הישראלי נמשכת: השחקנים הישראלים של מכבי תל אביב, הפועל תל אביב, הפועל ירושלים והפועל חולון עשויים לשבור את השביתה ולהופיע לאימוני קבוצותיהם כרגיל, למרות הנחיית ארגון השחקנים.

אמש (שלישי) כ-20 דקות אחרי חצות הורה יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון לשחקני הליגה להצביע - האם הם מקבלים את מתווה השרה מירי רגב שגובש כמה שעות קודם לכן, או דוחים אותו. לנוכחים בחדר כבר היה ברור מה הכיוון, אך ראשי הארגון שסיכמו על המתווה, והשחקנים שרצו לחזור הבוקר לאימונים, עוד קיוו לנס. אלא שהקולות היו חד משמעיים - על פי גרסא אחת ארבעה שחקנים הצביעו בעד המתווה, על פי גרסא אחרת שבעה, אך זה לא באמת משנה - ארגון השחקנים קבע כי הוא דוחה את המתווה.

מיד לאחר מכן התפזרו השחקנים לבתיהם, הארגון הוציא הודעה לעיתונות בה הוא מודיע על החלטתו וקרא למנהלת הליגה לשוב לדיונים מיידיים על הסכם ארוך טווח. לקראת השעה 02:00 הוציא אלון מכתב לשמואל פרנקל בו הוא מורה לשחקני הליגה לא להתייצב לאימונים היום, מהלך שבארגון לא נקטו מאז הכריזו כי ישביתו את המחזור ה-33, מלבד שחקני גלבוע/גליל שהתאמנו עד היום כרגיל בלי התנגדות קבוצתם. כמו כן קרא אלון לפרנקל לשוב לדיונים עוד במהלך הלילה.

ראשי מנהלת הליגה העריכו במהלך הלילה כי קיים סיכוי אפסי להסכם אחר אחרי שהשחקנים דחו את ההסכם, אלא שקיים סיכוי כי יפגשו עם אלון היום (רביעי), "אנחנו נגד השביתה ונגד סיום העונה, את המאמצים שלנו בתוך המגבלות הברורות אנחנו מחויבים לעשות", אמר אחד מראשי הקבוצות המעורב במגעים, אך הוסיף: "השחקנים ירקו בפנים שלנו, ירקו בפנים של הכדורסל הישראלי, ירקו בפנים של שרת הספורט, לא רואה סיכוי איך מכאן יוצאים להסכם".

במנהלת הודיעו כבר אמש, אחרי ההודעה על סיכום מתווה השרה, כי אם ארגון השחקנים לא יצליח להעביר את ההסכם בקרב שחקני הליגה, והשחקנים לא יופיעו למחזור ה-33, הם יסיימו את העונה ביום שישי בבוקר ויחלו בהכנות לעונת 2018/19. כעת, נראה שהסיכוי כי עונת 2017/18 תגיע לסיומה הוא נמוך מאוד.

עוד בנושא

שחקני ליגת העל דחו את מתווה שרת הספורט, ליגת העל על סף פיצוץ
יחזור לרוסיה? דיווח: דיוויד בלאט המועמד המוביל לאמן את צסק"א
לצד דונצ'יץ' ושנגליה: סילבן לנדסברג בחמישיית העונה בליגה הספרדית

אדם אריאל שחקן מכבי אשדוד/באר טוביה עם, בר טימור שחקן הפועל ירושלים, איתי שגב שחקן מכבי תל אביב, תומר גינת שחקן הפועל תל אביב, אלכס צ'וברביץ' שחקן מכבי אשדוד/באר טוביה.
"השחקנים ירקו בפרצוף של הכדורסל הישראלי"

מי שעקב אחרי ההתפתחויות הרשמיות בין ארגון השחקנים למנהלת הליגה יכל להבין כי הצדדים יסגרו אמש את ההסכם ביניהם. "קיבלתי אור ירוק מכל השחקנים בארץ להביא את הסכסוך הזה לסיומו ולהביא הסכם", אמר ניר אלון במהלך הדיונים אצל שרת הספורט מירי רגב, שכבר הודיעה שהשביתה תסתיים. כשנשאלה מה יקרה אם מישהו מהצדדים ידחה את המתווה אמרה השרה שתעזוב היום את ישראל מתוקף תפקידה: "אם הם יקבלו את המתווה הזה, מצוין, נלך לעתיד טוב יותר לכדורסל הישראלי, אם הם לא יקבלו את המתווה הזה, הם יחליטו ללכת על כל נגזרת שלא תהיה. אני מתכוונת, עכשיו כשהתקציב עבר מהטוטו למשרדי לשים גבולות מאוד ברורים למה אנחנו כרגולטור מתכוונים שיהיה בכדורסל הישראלי".

אלא שמתחת לפני השטח התמונה הייתה שנה. עוד ביום שני נפגשו שחקני הליגה כדי לדון באפשרות לחזור לאימונים. נציגי מכבי תל אביב, הפועל חולון והפועל ירושלים בפגישה, ושחקנים נוספים, היו בעד לחזור להתאמן ולשחק, אלא שבקבוצות אחרות המצב היה אחר. בסופו של דבר התקבלה החלטה שהחלה לערער את התחושות אצל ראשי המנהלת עוד לפני הפגישה אצל השרה - לא נקבל שום החלטה שהיא פחות מהמשך החוק הרוסי לעוד שנתיים. כשעתיים לפני הפגישה אמש נפגשו נציגי כל הקבוצות עם ניר אלון ושמעון אמסלם והבהירו את עמדתם פעם נוספת. אלון הגיע עם צוות מתוגבר לפגישה במשרד הספורט - עו"ד דפנה שמואלביץ', עורכת הדין של ההסתדרות, שחקני העבר עידו קוז'יקרו ורותם ארליך ושחקני הליגה אבירם זליקוביץ', אפיק ניסים, נמרוד לוי ואיתי שגב.

במהלך כל הישיבה הבהיר אלון כי לא יסכימו לפחות מהמשך החוק הרוסי לעוד שנתיים, ואף הציג מסמך שלטענתו במנהלת התכוונו לאשר את המשך החוק, אלא שלמסמך לא היה תוקף, והשרה רגב החלה לתקוף אותו בחזרה. במנהלת הליגה סרבו לקבל את הצעת השחקנים, ולאחר התייעצות ארוכה התקבל המתווה הראשוני - המשך החוק הרוסי לעונה נוספת, והקמת ועדה משותפת שתקבע עד ה-1 לאוגוסט את החוקים החל מעונת 2019/20. בארגון השחקנים התלבטו, אך השרה לחצה והם הסכימו לכך. בשלב הזה עזבו את הדיונים שחקני העבר והשחקנים הנוכחיים, כמו גם השרה ויו"ר עירוני נהריה ניסים אלפסי והחלו דיונים על ניסוח ההסכם בהשתתפות ניר אלון, עו"ד שמואלביץ', שמואל פרנקל, עדלי מרכוס, יניב מזרחי מנס ציונה ושמעון מזרחי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שמעון מזרחי יושב ראש מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
הבלגן נמשך. שמעון מזרחי/ניב אהרונסון

הצדדים נועדו במשך שעה וחצי והתווכחו על ניסוחים לצד שני דברים מהותיים, האם יתאפשר לרשום שישה זרים בטופס בעונה הבאה, מהלך שהיה אמור לנסות למנוע את הקמת שני הסגלים במכבי תל אביב. בינתיים הודיעו בארגון השחקנים לשחקני הליגה להגיע עד השעה 23:00 להסתדרות להצבעה על המתווה. הסיכום, שהוצא לתקשורת עוד טרם הפגישה היה חוק רוסי עם שישה זרים, כשעל הזר השישי תצטרך לשלם הקבוצה שתרשום אותו קנס שייקבע בוועדה, והקמת ועדה שתטיב עם השחקן הישראלי בהשתתפות מנכ"ל משרד הספורט, נציג איגוד הכדורסל, נציג מנהלת הליגה ונציג ארגון השחקנים.

אלא כשיצא אלון לכיוון ההסתדרות אמר לאנשי המנהלת, "אני מקווה שאוכל להעביר את זה אצל השחקנים, אני מודע למשמעויות של מה יקרה אם זה לא יעבור".

שחקני הליגה, עוד טרם הפגישה, הופתעו מאוד מהסיכום שנגד את עמדתם הראשונית להסכם של שנתיים לפחות. כמו כן לא אהבו את העובדה שארגון השחקנים נתן את ידו לשישה זרים בטופס, "זה בדיוק בניגוד למה שאנחנו רוצים להשיג", אמר אחד מהם עוד לפני הפגישה, "חייב להיות הסבר למה שקרה שם". אלא שכל ההסברים לא גרמו לשחקנים להתרצות, "זה הסכם רע לכדורסלן הישראלי, כל הוועדות הללו לא יעזרו, והחוק הרוסי יבוטל. אנחנו דורשים שהוא ימשיך", נאמר בפגישה.

חלק מהשחקנים, שתמכו בקבלת ההסכם, לא אהבו את ההתנהלות בפגישה, "זה חוסר אחריות, יש פה שיקולים אחרים שהיו חייבים לבוא בחשבון", אמר אחד מהם במהלך הפגישה, "אנחנו מצטיירים בתור אויבי הכדורסל הישראלי", אמר אחר. גם לפני ההצבעה עוד ניסו כמה שחקנים, ביניהם שחקני הפועל ירושלים שתמכו בסיום השביתה, ותומר גינת מהפועל תל אביב, להשמיע את קולם, אך כאמור הרוב הכריע, השחקנים דחו את המתווה.

ראש חטיבת הספורט בהסתדרות, ניר אלון. יוסי ציפקיס
המשבר ייפתר? ניר אלון/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully