וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני ליגת העל דחו את מתווה שרת הספורט, ליגת העל על סף פיצוץ

ההסכמות אליהן הגיעו (המשך החוק הרוסי והקמת ועדה) נדחו בישיבה לילית של שחקני ליגת העל. המשמעות המיידית: השחקנים ישביתו את המחזור ה-33 והמנהלת תפסיק את פעילותה של הליגה בשישי

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: תומר לוי

שחקני ליגת העל החליטו הערב (שלישי) לא לקבל את המתווה שהציעה השרה מירי רגב, לפיתרון המשבר בכדורסל הישראלי. המשמעות המיידית היא שהשחקנים ישביתו את המחזור ה-33 שייערך ביום חמישי, ובמנהלת הליגה כבר קיבלו החלטה שאם אכן יהיה כך, הם יסגרו את עונת 2017/18 ביום שישי הקרוב.

שביתת הישראלים כבר נראתה בדרך לסיום אחרי שהצדדים הגיעו היוםלהבנות בעזרת שרת התרבות והספורט מירי רגב ("הליכוד"). בהתאם למתווה, עונת 2018/19 תהיה שנת מעבר, בה ימשיך להתקיים החוק הרוסי כפי שהתקיים בחמש העונות האחרונות. משרד הספורט יקדם מענק תמרוץ לקבוצות שישתפו מספר גדול של שחקנים ישראלים, אשר ימומן גם בהשתתפות קבוצות שיבקשו לרשום שישה שחקנים זרים. בנוסף, תוקם גם ועדה לבחינת מתווים חלופיים לקידום השחקן הישראלי, שתעסוק גם בבחינת מספר השחקנים המתאזרחים וכיוצא בזה. האימונים והמשחקים יתקיימו כסדרם וביום חמישי הקרוב ייערך המחזור האחרון בליגה הסדירה.

השחקנים היו אמורים להגיע בסביבות השעה 23:00 על מנת לאשר את ההסכם. עם זאת, עם פתיחת הישיבה הסוערת התגלו מחלוקות כבדות והשחקנים לא היו מוכנים לקבל את ההסכם. ראשי הארגון ניסו להסביר להם את המשמעויות, והצדדים דנו במשך זמן ארוך, אך הדעות לא השתנו והמתווה נדחה נכון לעכשיו.

"שחקני ליגת העל בכדורסל קיבלו הלילה החלטה לדחות את ההצעות להקמת ועדה לבחינת הנושאים שעל הפרק", הודיע איגוד השחקנים, "אנחנו קוראים למנהלת הליגה להמשיך במו"מ מול ארגון השחקנים לאלתר מתוך מטרה להגיע להסכם ארוך טווח לטובת הכדורסל הישראלי. הצעדים הארגוניים של השחקנים יימשכו עד אשר יגובש הסכם חדש ואין שינוי בהחלטה כי ככל שלא יחתם הסכם חדש, השחקנים הישראלים לא יקחו חלק במחזור המשחקים הקרוב".

עוד בנושא
יחזור לרוסיה? דיווח: דיוויד בלאט המועמד המוביל לאמן את צסק"א
לצד דונצ'יץ' ושנגליה: סילבן לנדסברג בחמישיית העונה בליגה הספרדית
ז'לגיריס חזרה לקבלת פנים מלכותית, שרונאס יאסיקביצ'יוס בדרך החוצה?

הצהרת השרת מירי רגב נציגי קבוצות ליגת העל. ניב אהרונסון
נציגי ליגת העל במהלך הפגישה/ניב אהרונסון

מירי רגב אמרה אחרי שסיימה את הפגישה: "אנחנו אחרי דיון לא פשוט. כולם רוצים לטובת הכדורסל הישראלי וכל אחד מדבר ממקום שכואב לו. יש אמת במה שאומרים בעלי הקבוצות ויש אמת שבמה שאומרים השחקנים הישראלים. יש משולש כמו בכל ענף אחר בספורט - אוהדים, בעלי קבוצות ושחקנים. אנחנו צריכים להביא בשורה לאוהדי ענף הכדורסל הישראלי. אנחנו רוצים יותר ישראלים על המגרש. החוק הרוסי הגן עד עכשיו על הישראלים ואיפשר להם לשחק ולהתבטא. יש אי-אמון ופערים בין המנהלת ובעלי הקבוצות לאיגוד השחקנים".

"אין הסכם כתוב בין המנהלת לבין איגוד השחקנים. ההסכם מסתיים ב-15.6. צריך למצוא פתרון מערכתי לכל סוגיית האזרחות ומספר השחקנים שנמצאים על המגרש. יש לעודד תחרות ולהביא לכך שהכדורסל הישראלי ימשיך להופיע במגרשים הכי גדולים באירופה. אני לא נבהלת משביתה של הליגה. כולנו צריכים לשבת יחד עם מבוגר אחראי ולעשות סדר. אם עד עכשיו השיח לא צלח, אז כרגע אנחנו נכנסנו כמשרד התרבות והספורט. המתווה הוא כזה: סיום השביתה באופן מיידי והמשך החוק הרוסי לשנה אחת. בנוסף, גם ועדה שתורכב מנציג האיגוד, נציג המנהלת ונציג השחקנים. הועדה תשמע את כל הגורמים לטובת הספורט והכדורסל הישראלי במטרה לעזור לכדורסל ולשחקן הישראלי".

המתווה שהשרה מנסה לדחוף אליו הוא המתווה שדובר לאורך כל התקופה האחרונה: המשך החוק הרוסי בשנה הבאה וכבר במהלך הקיץ הקמת ועדת מיוחדת שתגבש את התנאים לשלבים שיגיעו לאחר מכן. כרגע באיגוד השחקנים עדיין לא מסכימים לעניין הזה, אבל השרה לוחצת על גורמים שונים על מנת לנסות לסיים את העניין כבר עכשיו. ח"כ מיקי זוהר: "לא נוותר על הכדורסלן הישראלי, אבל בד בבד לא נוותר על הישגים באירופה".

יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון עדכן את אמצעי התקשורת במהלך הפגישה: "אנחנו לא נעצור עד שיצא עשן לבן. כל הצוות שלנו פה כדי שנגיע להסכם שיהיה טוב לשנים הבאות. המשבר הזה הוא הזדמנות גדולה לכדורסל הישראלי. זה טוב ששרת הספורט נכנסה לתמונה. אנחנו רוצים להגיע להסכם עוד הלילה. אנחנו פה כדי לעלות בחזרה לפרקט. יש עוד חודש שלם שהכדורסל יהיה באוויר עד למונדיאל, זה החודש המשמעותי ביותר שלו. אף אחד לא רוצה לשבות, השביתה היא רק אמצעי להגיע להסכם טוב יותר. היום הכדורסל בצומת קריטי. מהיום ואילך יהיה לנו כדורסל טוב יותר שהקהל יוכל להזדהות איתו. אם לא יתנו לפרח הזה בזמן את המים, הוא ינבול. השחקנים חייבים להיות על המגרש. אי אפשר להיות שחקן כדורסל בלי לקבל את הצ'אנס המתאים ולהתפתח. יש חילוקי דעות על המטרות. המטרות שלנו הן לפתח שחקנים ישראלים לנבחרת ישראל. המטרות שלהם הם יותר כלכליות ופחות מקצועיות. אני אופטימי".

לפני כן רגב אמרה: "ענף הכדורסל הישראלי קצר לאורך שנותיו הישגים מרשימים. הוא סיפק רגעי דרמה גדולים בליגה הישראלית, רגעי אושר ושמחה בזירה הבינאלומית בכלל והאירופאית בכלל. כולנו זוכרים איך צסק"א אכלה אותה. זה היה משחק בו כיכבו השחקנים הישראלים. אותה עונה הסתיימה בגביע אירופה היסטורי שגרם לפרץ שמחה אדיר במדינת ישראל. ההצלחות שבהן היו משולבים לאורך השנים שחקנים ישראלים חיברו את העם לענף. אנחנו נתכנס לדיון לא פשוט. ענף הכדורסל הישראלי נמצא במשבר, משבר שאנחנו צריכים לפתור. היו דיונים ודיאלוגים בין המנהלת לבין נציגי ארגון השחקנים, ולא התעסקתי בנושא עד כה. ניסינו לתת מענה נקודתי. ברור לנו לחלוטין שצריך לסיים את הסאגה הזאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
אדם אריאל שחקן מכבי אשדוד/באר טוביה עם, בר טימור שחקן הפועל ירושלים, איתי שגב שחקן מכבי תל אביב, תומר גינת שחקן הפועל תל אביב, אלכס צ'וברביץ' שחקן מכבי אשדוד/באר טוביה.
כוכבי ליגת העל בישיבה הלילית: אדם אריאל, אייל שולמן, רפי מנקו, בר טימור, תומר גינת, אלכס צ'וברביץ'

השרה המשיכה ואמרה: "לא כולם יהיו מרוצים מהפתרון אבל דבר אחד ברור: כל מי שנוגע לדבר אוהב את הכדורסל הישראלי. כבר התעסקנו עם משברים גדולים בעבר. אנחנו רוצים שהכדורסל הישראלי יחזור לימי הזוהר שלו עם שחקנים כחול לבן. הם חלק מהמציאות שאי אפשר להתעלם ממנה בספורט הישראלי. אנחנו נראה כיצד אנחנו נגיע לפתרון המשבר ומודיעים לאלפי אנשים ואוהדים שקנו מנויים שהליגה ממשיכה. לא יעשו עליי שום סיבוב, זה לא יילך. אנחנו נפתור את המשבר הזה כי יש כאן רצון לכולם לסיים אותו. אני רוצה שנצא מכאן היום עם הודעה שאומרת לאן אנחנו הולכים מכאן ואיך אנחנו נותנים פתרון לכל הבעיות. אנחנו נכנסים לדיון כעת ואני מקווה שנגיע להבנות".

רגב דרשה לפני הפגישה מניר אלון שיסיים את השביתה, וימשיך בדיונים, אלון סרב ובתגובה פנתה ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כדי שיכפה על אלון להפסיק את השביתה אך ללא הצלחה בשלב זה. אלון מסרב נכון לעכשיו לרדת מחוק רוסי לשנתיים ואף טען כי מנהלת הליגה הסכימה לנושא לזמן מסוים, טענה שהתבררה כלא נכונה.במהלך הדיון נרשם עימות בין ניר אלון לשמעון מזרחי על רקע נוכחותו של איתי שגב בפגישה.

יו"ר מנהלת הליגה, שמואל פרנקל, הגיע לפגישה עם השרה עם צלחת האליפות של העונה הנוכחית ואמר: "אם אנחנו מחויבים לסגור את הליגה ותהיה שביתה, אנחנו משאירים לשרה את הצלחת". יו"ר עירוני נהריה, ניסים אלפסי, הודיע כי ישחרר את השחקנים השובתים אם השביתה לא תסתיים עד יום רביעי.

ראשי ארגון השחקנים, מנהלת הליגה ונציגים נוספים הגיעו לפגישה עם השרה על מנת לנסות ולהביא לסיום הסכסוך בינהם ומניעת השביתה וסיום ליגת העל כבר מחר. עוד לפני הפגישה ערכו בארגון השחקנים מפגש עם כל הקפטנים של קבוצות ליגת העל על מנת לעדכנם בפרטי המשא ומתן ומתוך רצון לשמוע את דעתם על המתרחש. ארגון השחקנים הביא עמו לפגישה את אפיק ניסים מהפועל אילת, נמרוד לוי ממכבי אשדוד, אבירם זליקוביץ' מבני הרצליה ואיתי שגב ממכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully