וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסטון ניצחה 92:95 את גולדן סטייט בחוץ וקבעה 2:2 בגמר המערב

דרמה גדולה באורקל ארינה: הווריירס שמטו יתרון 12 ברבע האחרון, רשמו הפסד בית ראשון בפלייאוף אחרי 16 ניצחונות רצופים, החטיאו בלי סוף בשניות הסיום וכעת הם עם הגב לקיר. 30 להארדן, 28 לקרי

שחקני יוסטון רוקטס כריס פול, טרבור אריזה חוגגים. רויטרס
ניצחון משנה עונה? פול ואריזה חוגגים/רויטרס

גולדן סטייט - יוסטון 95:92 (הרוקטס השוו את הסדרה ל-2:2)

המספר הנוסף: זהו ניצחון החוץ הראשון אי פעם של יוסטון מול גולדן סטייט בפלייאוף, אחרי שהפסידה את כל שבעת המשחקים הקודמים. בכך היא קטעה רצף של 16 ניצחונות בית רצופים של הווריירס בפוסט סיזן, שיא כל הזמנים.

אחרי משחק 3 החד צדדי, מעטים האמינו ביכולת של הרוקטס לאתגר את גולדן סטייט ולתת לה פייט אמיתי במה שמסתמן כגמר האמיתי של הפלייאוף. ובכן, הלילה ג'יימס הארדן, כריס פול וחבריהם נתנו תשובה מוחצת למבקרים והמפקפקים, עם ניצחון מותח, דרמטי עם אופי מברזל, שמשנה לחלוטין את תמונת הסדרה והופך אותה למעשה לסדרה של הטוב משלושה משחקים, כשלרוקטס יש את יתרון הביתיות.

המחצית הראשונה הייתה רשומה כל כולה על שחקן אחד: ג'יימס הארדן. הווריירס עוד פתחו חזק וכמו במשחק הקודם, ניצלו החטאות ליי אפים רבות של הרוקטס כדי לטוס ל-0:12, אבל החל מאותה נקודה האיש והזקן השתלט על המשחק, במחצית מופלאה. הוא הדביק לסטף קרי שלוש עבירות זריזות, חימם את הידית, הציג גם הגנה מפתיעה והצעיד את הרוקטס ליתרון דו ספרתי במהלך הרבע השני המופלא של הרוקטס (18:34 לזכותם), כשלהפסקה הוא יורד עם 24 נקודות ועם יתרון שבע.

עוד בנושא

בן סימונס ודונובן מיטשל נבחרו פה אחד לחמישיית הרוקיז של העונה
ההתעוררות של קשישי הקאבס שינתה את גמר המזרח: ניתוח משחק 4
בחירתו של לוקה: על סימני השאלה סביב עתידו של דונצ'יץ' ב-NBA

ג'יימס הארדן, יוסטון רוקטס מטביע מעל דריימונד גרין, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
להארדן היה גם דאנק אימתני במחצית הראשונה/GettyImages
סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס, עם פי ג'יי טאקר, יוסטון רוקטס. רויטרס
סטף קרי נותר כמעט לבד במערכה/רויטרס

כל זה לא מנע מהווריירס ומסטף קרי לעשות את מה שעושים במשך כל העונה - לרוץ ברבע השלישי ולברוח ליריבה. את הדקות הראשונות של הרבע הרוקטס עוד שרדו ושמרו על יתרון קטן, אבל אז קרי חימם את הידית בעצמו עם 11 נקודות רצופות, גם קווין דוראנט נכנס לרגע לעניינים, והרבע החזק של הווריירס הסתיים ביתרון עשר נקודות לזכותה.

הכל היה מוכן להתפרקות נוספת של הרוקטס ולעוד משחק חד צדדי בגמרים האזוריים, אבל הרוקטס עברו בהצטיינות את מבחן האופי האולטימטיבי. הם ניצלו דקות מנוחה של קרי ונגסו לאט לאט בהפרש (שטיפס בשיאו ל-12, מיד עם פתיחת הרבע האחרון), כשהארדן דווקא קולע באחוזים נמוכים אבל כריס פול ושחקני המשנה טרבור אריזה ואריק גורדון משתלטים על העניינים. שלשה של אריזה שש דקות לסיום קבעה יתרון ראשון לרוקטס זה זמן רב, ומשם הוא נשמר עד הסיום, כשמנגד האלופה מציגה משחק מרושל וקבלת החלטות מפוקפקת, ובתווך דריימונד גרין מחטיא דאנק חופשי וקווין דוראנט משליך לבנים שלא פוגעות בשום דבר. הווריירס עוד קיבלו הזדמנות לחזור: 37 שניות לסיום קליעת עונשין של גרין צימקה למינוס שתיים בלבד, הארדן החטיא בצד השני, אבל המהלך האחרון היה מיקרוקוסמוס למשחק המבולבל של הווריירס, וקליי תומפסון נאלץ לשחרר בו זריקה קשה מהפינה, 2.2 שניות לסיום, כשהפרשנים מופתעים מכך שסטיב קר לא מזעיק פסק זמן כדי לשרטט תרגיל חדש ומוצלח יותר.

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. AP
ברבע השלישי זה היה נראה כמו עוד משחק קל של הווריירס וקרי/AP
שחקן יוסטון רוקטס כריס פול מול סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. AP
אבל אז הגיע כריס פול/AP

השופטים וכריס פול עוד העניקו לווריירס חבל הצלה כששרקו לזכותו של הגארד עבירה והוא קלע רק זריקת עונשין אחת 0.5 שניות לסיום, אבל הזריקה האחרונה של סטף קרי לא פגעה בכלום.

ג'יימס הארדן סיים את המשחק עם 30 נקודות (11 מ-26 מהשדה, 3 מ-12 מהשלוש), 24 מהן במחצית הראשונה, והוסיף 4 ריבאונדים, 4 אסיסטים וגם תרומה מפתיעה בהגנה עם 3 חטיפות. כריס פול היה איש המפתח במחצית השנייה וסיים עם 27 ו-4 אסיסטים, אריק גורדון הוסיף 14 מהספסל, ופי ג'יי טאקר (4 ו-16 ריבאונדים) וקלינט קאפלה (8 ו-13) נתנו תרומה שקטה וחיובית.

מנגד, 28 נקודות של סטף קרי ו-27 של דוראנט לצד 12 ריבאונדים לא הושיעו את הווריירס. דריימונד גרין היה טוב עם 11, 14 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, קליי תומפסון נעצר על 10 בלבד, וגם שניהם, כמו יתר חבריהם, לא תפקדו ברבע האחרון, שהסתיים ב-12:25 מוחץ לרוקטס. סטיב קר יקווה לקבל בחזרה במשחק הקריטי הבא את שחקניו מפוקסים יותר, וכמובן שישמח לקבל בחזרה גם את אנדרה איגודלה שנעדר בשל פציעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully