וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שילם את המחיר: מרטין ביין פוטר מסנדרלנד אחרי שנתיים נוראיות

הסקוטי ששימש כמנכ"ל מכבי תל אביב עד שמונה ביולי 2016 לאותו התפקיד אצל החתולים השחורים, פוטר לאחר שהקבוצה צנחה מפרמיירליג עד ליג 1. בשתי העונות, ביין הרוויח כשני מיליון ליש"ט

בסרטון - מרטין ביין בימים אחרים: מייצג את מכבי תל אביב בדיון בשנת 2014

לפני שנתיים עשה מרטין ביין צעד משמעותי בקריירה, כאשר עזב את מכבי תל אביב לטובת סנדרלנד מהפרמייר ליג. שתי ירידות ליגה לאחר מכן וכשהוא נחשב לדמות מאוד לא פופולריות בקרב אוהדי החתולים השחורים, הסקוטי פוטר היום (שלישי) מתפקידו כמנכ"ל הקבוצה במה שהיה הצעד הראשון של הבעלים החדש, סטיוארט דונלד, מאז רכש את הקבוצה המרוסקת שהתדרדרה לליג 1.

כבר ביום שני, בבוקר לאחר שאושרה עסקת הרכישה וסנדרלנד עברה לידיו של דונלד תמורת 40 מיליון ליש"ט, הוא סירב להתייחס לעתידו של ביין במסיבת העיתונאים הראשונה שלו כבעלים, והיעדרותו של מנכ"ל ריינג'רס ומכבי תל אביב לשעבר הורגשה. לכן, אף אחד לא הופתע כאשר ההחלטה לפטרו פורסמה. באופן אירוני, אחת הפעולות האחרונות של ביין בסנדרלנד הייתה לאתר עבורה רוכש מידיו של אליס שורט, האיש שמינה אותו.

עוד בנושא

חוזר לאמן: סטיב מקלארן חתם לשנתיים בק.פ.ר
פוצץ המו"מ עם מיקל ארטטה, אונאי אמרי ימונה למאמן ארסנל השבוע
ג'ק גריליש מאסטון וילה: "המנתח אמר לי שיכולתי למות. פחדתי, נכנסתי להלם"

מנכ"ל מכבי תל אביב, מרטין ביין. ניב אהרונסון
יחפש את האתגר הבא. מרטין ביין/ניב אהרונסון

ביין הגיע לקבוצה מצפון מזרח אנגליה ביולי 2016 והרוויח 1.24 מיליון ליש"ט בעונתו הראשונה. לאחר שסנדרלנד ירדה מהפרמיירליג לצ'מפיונשיפ בתום 2016/17, שכרו קוצץ והסכום שקיבל לא פורסם. המשימה העיקרית שלו הייתה לקצץ את העלויות במועדון, שהיה אז בחובות של 110.4 מיליון ליש"ט. בתקופתו, הבעלים אליס כמעט ולא היה מעורב בהחלטות ובעונה שעברה אף חזר למולדתו ארצות הברית.

ביין לא ממש עמד במשימה: למרות שככל מתוכנית ההבראה הכלכלית שלו פוטרו 44 מעובדי המועדון, החוב של סנדרלנד צמח בשנתו הראשונה בתפקיד ל-125.7 מיליון ליש"ט והסכום היה דומה גם כאשר שורט כיסה את החוב בעסקת המכירה.

כמובן שגם הפן המקצועי נחלה הקבוצה כישלון צורב בתקופת ביין: דייויד מויס, סיימון גרייסון וכריס קולמן אימנו ולא הצליחו למנוע את שתי ירידות הליגה, והסקוטי ספג ביקורות קשות על שהתמהמה עם הפסקת עבודתו של מויס, שהתפטר בסופו של דבר לאחר הירידה הראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully