וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפת חלב: חואקין חוזר במכונת הזמן לימי הנעורים בריאל בטיס

11.5.2018 / 18:00

הוא ינק חלב אם עד גיל שש, ואולי זה סוד כוחו של חואקין בן ה-36 שהולך ומשתבח בקבוצתו האהובה, ומצעיד אותה לאירופה כמו בתחילת המילניום. מחר הוא מארח את סביליה בדרבי הלוהט, אחרי שחגג חמישיה מולה בסיבוב הראשון

one

"תגיד להם מי עושה פה את ההבדל", צעק חואקין. מאמן בטיס הנהדר, קיקה סטיין, אשר על פועלו המיוחד אתם מוזמנים לקרוא כאן, נשאל לפני חודש בראיון נינוח במתקן האימונים על ההצלחה המסחררת של קבוצתו כאשר הקפטן הופיע לפתע מאחוריו והחל להתרברב עם חיוך גדול. "אתה מחזיק מעמד בתפקיד יותר מחצי שנה בזכותי", צהל הכוכב בן ה-36. "אף פעם לא נהנית מכדורגל כמו עכשיו", השיב לו הבוס. ההרמוניה ביניהם מושלמת, והם רואים את המשחק באותה הדרך בדיוק. מבחינת חואקין וסטיין, התארים פחות חשובים. האהבה והתשוקה קודמות לכל.

הנה בדיחה שחואקין מתפתה לספר בכל הזדמנות. צופה לה אישה במשחק כדורגל, ולידה כיסא ריק. "אפשר להתיישב כאן?" שאול מישהו. "בבקשה, זה המקום של בעלי המנוח", היא עונה. "אני מצטער לשמוע. זה מקום ממש טוב, למה אף אחד מהמשפחה שלך לא בא איתך לאיצטדיון?", תוהה האיש. "כולם הלכו להלוויה שלו", היא משיבה. בתוך תוכו, הקשר מזדהה איתה. כי אין מבחינתו דבר חשוב יותר מכדורגל, ולא לחינם הוא הביא את גביע המלך בו זכתה בטיס ב-2005 לחתונה שלו ו"הושיב" אותו במקום של כבוד. למעשה, הוא היה מתחתן עם בטיס עצמה לו היה יכול. הוא אף פעם לא רצה להיפרד ממנה, כפי שהתקשה בזמנו לעזוב את השד של אמא.

עוד בנושא:

קרויף, שחמט ואילן בכר: קיקה סטיין, המאמן המיוחד שניצח את ריאל מדריד
היסטוריה עם כוכבית: האם דווקא ברצלונה הנוכחית ראויה לסיים עונה ללא הפסד?
הסיומין המושלם: יורי סיומין, מר לוקומוטיב, זכה באליפות סנסציונית

שחקן נבחרת ספרד חואקין אחרי שהחמיץ פנדל במונדיאל 2002. GettyImages
חואקין שבור אחרי החמצת הפנדל במונדיאל/GettyImages

גיבור האומה הטרגי ב-2002

כן, חואקין ממש לא התבייש להודות שינק עד גיל שש. הוא גאה בכך, וכאן טמון לדבריו סוד כוחו הבלתי נגמר והסיבולת המדהימה. "כשהחברים הלכו לשתות מהמזרקה, אני רצתי לציצי", הוא נזכר. ומבטיס הוא ינק את הכדורגל. מאז הצטרף לאקדמיה של קבוצתו האהודה בגיל 12, הוא היה בעננים. התחושה היתה הדדית. הכשרון הנדיר של חואקין, יכולת הכדרור שלו באגף, התעוזה וכושר המנהיגות - כל אלה סחפו את האנדלוסים לצמרת בתחילת המילניום והפכו אותו לשם לוהט בשוק ההעברות.

מניותיו אפילו עלו אחרי רבע הגמר הטרגי מול דרום קוריאה במונדיאל 2002. חואקין נתן הצגה באגף הימני, שיגע את הגנת המארחת, ובישל את שער הזהב של פרננדו מורייטנס בהארכה - אבל השופט עצר את ההתקפה בשריקה שגויה. אז המשחק הלך לפנדלים, כאשר הכוכב הצעיר כבר סחב פציעה. המאמן חוסה אנטוניו קמאצ'ו ידע זאת, ולא התכוון לתת לו להשתתף בדו- קרב, אבל חואקין התעקש והתחנן. הוא היה היחיד שהחמיץ ובכה בסיום. כאשר כל ספרד זועמת על הקיפוח, זה רק העצים את ההערצה כלפיו. הוא היה אז התקווה הגדולה, הסופר-סטאר העולה, השחקן הטוב ביותר בליגה מחוץ לקבוצות הגדולות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פלורנטינו פרס נשיא ריאל מדריד. רויטרס
חואקין סירב לו. פלורנטינו פרס/רויטרס

סירב לריאל, סירב גם לצ'לסי

אז הקבוצות הגדולות רדפו אחריו. יום אחד, אירגן לו ראול בהפתעה פגישה עם נשיא ריאל מדריד פלורנטינו פרס. חואקין סירב. ז'וזה מוריניו פנה אליו ישירות כאשר מונה בצ'לסי בקיץ 2004. חואקין סירב, ואפילו שיחק בליגת האלופות נגד צ'לסי, כולל ניצחון 0:1 יוקרתי באנדלוסיה. הוא היה מאושר במועדונו, ולא ראה טעם לעזוב. בסופו של דבר, הרומן נגמר ב-2006 בגלל סכסוך קשה עם הנשיא דאז מנואל רואיס דה לופרה, והקשר הצטרף ל-ולנסיה תמורת 25 מיליון יורו, אבל הגעגועים היו עזים. כבר בראיונות הראשונים שלו אחרי הגירוש, הצהיר חואקין באופן חד משמעי: "אני רוצה לפרוש בבטיס. לא יודע אם זה אפשרי, אבל זו כוונתי".

תשע שנים הוא בילה הרחק מאיצטדיון בניטו ויאמרין, אבל לא שכח את המקורות לרגע. גם כאשר הלהיב במדי העטלפים לצד דויד וייה ודויד סילבה, גם כאשר היה שותף למסע של מלאגה לרבע גמר ליגת האלופות עם המאמן מנואל פלגריני, גם כאשר יצא להרפתקה מרתקת בפירנצה וגרם לאוהדי פיורנטינה להתאהב בו, חואקין לא הפסיק לחשוב על החזרה העתידית. יש שיגידו כי לא מיצה את הפוטנציאל, יש שיטענו שהיה חסר מזל כי העושר הפנומנלי של הספרדים בקישור גרם לכך שלא לבש את המדים הלאומיים מאז 2007, יש שיבקרו את בחירותיו, אבל החלום של חואקין היה ונשאר אחד. הוא לא ראה את עצמו בריאל או בברצלונה. הוא נשא עיניים רק לבטיס.

שחקן ריאל בטיס חואקין עם שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו. GettyImages
"חואקין הוא בטיס, ובטיס היא חואקין". חואקין עם מסי/GettyImages

"הנשמה חזרה לגופה של בטיס"

לכן, כאשר המהלך החל להבשיל בקיץ 2015, הוא היה נרגש. המשא ומתן הלך והסתבך, פיורנטינה דרשה קצת יותר מדי עבור שחקן בן 34 אשר חוזהו היה קרוב לסיום, וביום האחרון של חלון ההעברות העסקה טרם נחתמה. המתח עלה, ובשלב מסוים איבד חואקין את העשתונות. הוא דפק על השולחן בעוצמה מתוך עצבים וסדק את ידו. וגם במעשה הזה הוא ממש לא התבייש, אלא הפך אותו לבדיחה עסיסית, במיוחד כי הסיום היה טוב. הסגולים התפשרו, ובטיס קיבלה את הנכס היקר מכל מבחינתה. "חואקין הוא בטיס, ובטיס היא חואקין", הצהיר המאמן דאז פפה מל. המנהל הספורטיבי אדוארדו מאסיה היה מדויק אפילו יותר: "הנשמה חזרה לגופו של המועדון". וזו לא הגזמה. גם חואקין חש כך. "אני שמח כמו ילד קטן", הוא אמר כאשר 20 אלף אוהדים קיבלו את פניו באיצטדיון.

האושר לא ידע גבול, אבל התוצרת הקבוצתית לא היתה מרשימה בשנתיים הקודמות, כי הירוקים-לבנים סבלו מחוסר יציבות בחלק התחתון של הטבלה. פפה מל זכה לחודשים ספורים של עבודה משותפת עם חואקין, ואחריו באו חואן מרינו, גוסטאבו פוייט ו-ויקטור סאנצ'ס. רק הגעתו של קיקה סטיין בקיץ 2017 שינתה את המצב. לפתע, קיבלה בטיס את המאמן עם הפילוסופיה הנכונה, שהולמת את ערכי המועדון. חואקין התחבר לבוס באופן מיידי, והבטחון העצמי חשוב לו במיוחד. "אני חייב להרגיש טוב, הן פסיכולוגית והן פיזית, על מנת לשחק כמו שצריך. שמחת חיים חיונית עבורי", הוא אמר לא פעם. עם סטיין על הקווים, הוא קיבל את מבוקשו, והתוצאות לא איחרו לבוא. חואקין כאילו חזר ל-2002 במכונת הזמן. בגיל 36, הוא משחק כמו בן 20.

ולא צריך להסתכל על הסטטיסטיקה היבשה, כי ארבעה שערים ושישה בישולים במסגרת הליגה לא מספרים את כל העלילה. תרומתו של חואקין לקבוצה אדירה בכל נגיעה בכדור. הוא האמן החופשי שמצעיד את בטיס לעונה מזהירה, ורצף של שישה נצחונות במרץ ובאפריל הזניק אותה למקום החמישי, בדרך הבטוחה להעפלה לליגה האירופית. עבור האוהדים למודי הסבל, התחושה לא רחוק מזכיה באליפות.

שחקן ריאל בטיס חואקין חוגג. GettyImages
האוהדים נוהרים בהמוניהם לאצטדיון. חואקין החזיר לבטיס את החיוך/GettyImages

ישבור את שיאי ההופעות

חואקין חזה זאת עוד בדצמבר. כאשר חתם על הארכת חוזהו עד 2020, הוא הצהיר בטקס חגיגי: "הייתי כאן בשנים המצוינות של בטיס בתחילת המילניום, ואני רוצה לחוות זאת שוב". הוא קיבל זאת, וכושרו רק הולך ומשתפר. בקצב הנוכחי, אין סיבה שלא ישחק עד גיל 39, ובדרך הוא עשוי לשבור את שיאי המועדון. כבר עכשיו יש לו 271 משחקים בליגה הבכירה במדי בטיס, לא הרחק מהשוער המיתולוגי חוסה רמון אסנאולה (303 הופעות) והשיאן חוליו קרדניוסה ששיחק לצידו בשנות ה-70' וה-80' (306 הופעות). זה לא דבר של מה בכך עבור כוכב שנעדר במשך תשע שנים מהקבוצה. כאשר לוקחים את כל משחקי הקריירה, הוא כבר חצה העונה את רף 700 משחקים, ועוד רגלו נטויה. אין ספק - היה שווה לינוק, וחלב האם משפיע עד היום.

האוהדים נוהרים בהמוניהם לאצטדיון כדי לראות את האליל ולהקתו בפעולה, ובשבת מצפה להם הקרב האולטימטיבי - הדרבי הלוהט מול סביליה שמדורגת לשם שינוי מתחת לבטיס בטבלה. למעשה, זו עונה חגיגית במיוחד, כי הירוקים-לבנים הבקיעו לראשונה בהיסטוריה חמישיה במבצרה של היריבה העירונית המושבעת. חואקין חילק שני אסיסטים ב-3:5 המזהיר בינואר, והוא מגיע במצב רוח נפלא גם הפעם. אם לא תפסיד, תבטיח לעצמה בטיס מספר נקודות גבוה יותר בהשוואה לסביליה, כמו בימים העליזים ההם בתחילת הקריירה של הקפטן. הוא לא רק זוכר אותם היטב - הוא משחזר אותם, וכל אוהד נייטרלי יכול לשמוח יחד איתו.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully