וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת חייב: מדוע חנן ממן מוכרח להיות שחקן העונה של 2017/18

12.5.2018 / 7:00

הוא כבש יותר מכל שחקן בליגה מאז שנכנס להרכב, החזיר את כוח ההרתעה להפועל באר שבע והשאיר אפילו את זהבי מאחור. חנן ממן השפיע בצורה ניכרת על שתי קבוצות מצליחות, ואם לא יקרה משהו בלתי צפוי גם יסיים עם דאבל. בלוג שחקן העונה מציג: ה-MVP הראשון תוצרת ינואר

ברני ארדוב

בווידאו: ברוך ממן מדבר על בנו בראיון לתוכנית הפייסבוק "טוכמן וחמי"

"חנן ממן יכול להיות ערן זהבי של הפועל באר שבע". זה מה שטען טל בנין בראיון לתוכנית הפייסבוק "טוכמן וחמי" כאן בוואלה! ספורט ב-18 בפברואר, יום אחרי הצמד של ממן לרשת מכבי פתח תקוה.

קשה להאמין שממן יגיע למספרים המטורפים שהעמיד זהבי בשנותיו בצהוב. גם לא ניתן לצפות ממישהו לייצר דומיננטיות דומה בליגת העל בטווח הרחוק. אבל בכל הקשור להשפעה המיידית: בנין צדק. אולי אפילו יותר מכפי שהוא או כל אחד אחר מסביבת ממן ואנשי הפועל באר שבע יכול היה להעלות על דעתו. זהבי תרם שבעה שערים בחצי העונה הראשונה שלו? הוא היה אז רק שני לראדה פריצה שהגיע יחד איתו בינואר, ומעליהם היה במכבי תל אביב גם שחקן העונה אלירן עטר. לממן כבר יש שמונה שערים מאז נדד לבירת הנגב, כולל השניים הכי חשובים בפלייאוף. ורגלו עוד נטויה.

גם אם בסופו של דבר לא יהיה "זהבי של באר שבע", הוא יכול לכבוש יעד אליו אפילו EZ7 לא הגיע: להיות שחקן העונה הראשון בתולדות ליגת העל שעבר קבוצה בינואר. אין ראוי ממנו.

עוד בנושא:
21:00, ספורט 5: הפועל באר שבע מול מכבי תל אביב, שיר צדק לא יגיע לטקס
שחקנים בהפועל באר שבע מנסים לשכנע את איתי שכטר להצטרף
מדוע חנן ממן מסמל את תקרת ההצלחה של בית"ר ירושלים?
אל תבנו על הבתים: הדרך הקשה של הפועל באר שבע לבתי ליגת האלופות

שחקן הפועל באר שבע חנן ממן חוגג. קובי אליהו
ראוי לתואר אישי קצת יותר יוקרתי מאשר רק הבינגו של ינואר. חנן ממן/קובי אליהו

את הבלוג הזה, בחיפוש אחר השחקן שראוי להיבחר ל-MVP של העונה, התחלנו עם חנן ממן ושאלה אחת מרכזית: האם הוא יהיה גם הרכש הטוב ביותר של ינואר וגם שחקן העונה?

הקשר החדש של האלופה נתן את התשובה בגדול. ממן היה שם בכל שלב. אם בפתיחת העונה הוא השפיע על הפועל חיפה וסייע לה להפוך לקבוצת צמרת אמיתית עם ארבעה שערים וחמישה בישולים, ובאמצע העונה הזרים דם חדש להפועל באר שבע ונתן לה את כוח האש מהקו השני שכל כך חסר לה במחזורים לפני כן, בפלייאוף העליון הוא כבר סיפק מהלכי קלאץ' של ווינר אמיתי. האיש הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון.

עד כמה נכון? הפועל באר שבע עדיין לא הפסידה איתו. ממן שותף ב-12 משחקים מאז המעבר, ויחד איתו הקבוצה צברה 30 מ-36 נקודות. משמע: 83.33 אחוזי הצלחה עם ממן לעומת 70 בלעדיו. מקבוצה מקרטעת, שבעה ופגיעה שנראתה כמו מי שלא מסוגלת להתמודד עם כל הצרות שנפלו עליה, הפועל באר שבע הצליחה לפתע לייצר רעב וגם כוח הרתעה. בעזרת ממן, היא חזרה להפגין עוצמה, כזו שאפיינה אותה בפלייאוף העליון בעונה שעברה.

הקשר בן ה-28 הבקיע ארבעה שערים בחמשת המחזורים האחרונים, ביניהם שער הניצחון במשחק החוץ מול מכבי תל אביב והגול האדיר שהוביל את המהפך בטדי מול בית"ר ירושלים. תחילה הוא הוציא מהתמונה את הקבוצה שבמחזור ה-21 עוד הוליכה את הליגה, ובשבת האחרונה ניפץ את האשליות הירושלמיות וקירב עצמו לאליפות ראשונה בקריירה. האיש שהפיל את שתי היריבות העיקריות לקרשים.

חנן ממן מול הכובשים המובילים בליגה החל מהמחזור ה-22. עיבוד תמונה
חנן ממן מול הכובשים המובילים בליגה החל מהמחזור ה-22/עיבוד תמונה

בכלל, אם נבחן את ליגת העל מאז המחזור ה-22, אז ערך ממן את הופעת הבכורה שלו בהרכב, נגלה שהוא הסקורר המצטיין. דיא סבע כבש בפרק הזמן הזה שישה שערים וביסס את מעמדו בראש טבלת המבקיעים, אבל ממן מצא את הרשת לא פחות משמונה פעמים. שלושה חודשים ו-11 משחקים בהרכב הספיקו לו כדי לכבוש כמות אליה לא הגיע באף אחת מהעונות הקודמות במהלך הקריירה שלו (השיא האישי עמד על שישה שערי ליגה).

רק שלושה חודשים בהרכב, אבל גם ברק בכר העיד לאחר הניצחון על בית"ר ירושלים שנדמה כאילו ממן הוא חלק מהפועל באר שבע כבר כמה שנים. נדיר להיתקל בהיטמעות כל כך חלקה - בחדר ההלבשה, במנטליות, במערך. ממן תפס את הנישה שלו ב-4-3-3- של באר שבע כקשר המרכזי בשלישייה וגרם גם לשחקנים סביבו להשתחרר. "המערך בו אנחנו משחקים לאחרונה נותן לי יותר חופש לתקוף", הסביר ג'ון אוגו בראיון בניגריה בחודש שעבר. "עכשיו אנחנו עם שני קשרים אחוריים, זה משחרר אותי".

הקליטה המהירה הזו מרשימה לא רק ביחס לעסקאות של ינואר הנוכחי, אלא בכלל בשלושת העשורים האחרונים. הכובש המוביל מבין השחקנים שהגיעו בשלב מאוחר יותר מפתיחת העונה הוא ניקולאי קודריצקי המנוח, שהצטרף לבני יהודה בנובמבר 1991 וכבש 14 שערים. אבל אנחנו מדברים על נקודת האמצע של העונה, מועד ההעברות של ינואר, וכאן ממן חולק את המקום הרביעי יחד עם שני שחקנים נוספים. אם ראדה פריצה נזקק ל-18 משחקים (מתוכם 13 בהרכב) כדי להבקיע שמונה שערים ומנור חסן ל-17 (תשעה בהרכב) אז ממן עשה את זה ב-12 בלבד (11 בהרכב). לפיכך, רק חלוצי העבר של הקבוצה האשדודית על גלגוליה השונים מקדימים אותו בטבלת הסקוררים של ינואר.

חנן ממן בטבלת הכובשים המובילים שעברו בינואר. עיבוד תמונה
חנן ממן בטבלת הכובשים המובילים שעברו בינואר/עיבוד תמונה

המספרים הללו מצטרפים לשורה התחתונה: כל עוד לא יקרה משהו בלתי צפוי מבחינת הפועל באר שבע בדרך לאליפות השלישית ברציפות, ממן יסיים את 2017/18 כדאבליסט היחיד בכדורגל הישראלי. הרי בלי שער הניצחון שלו בסיבוב ח' מול הפועל פתח תקוה, במשחק בו גם בישל לפני כן לראדו גנסארי, מי יודע אם הפועל חיפה הייתה צולחת בכלל סיבוב אחד בדרך לגביע הראשון שלה מאז 1974. אלמלא הקדמת המעבר שלו לינואר במקום להמתין לקיץ ולקבל אותו כשחקן חופשי, מי יודע אם החבורה של בכר הייתה מצליחה לשנות את המומנטום.

לכן, כל שנותר הוא לבצע שינוי בפסגת הדירוג. כי גם אם נפריד בין המקרים וגם אם נתייחס לעונה הזו כמקשה אחת, ממן היה השחקן בעל הערך הרב ביותר עבור הקבוצה שלו.

ובקיצור: MVP.

חנן ממן שחקן הפועל באר שבע חוגג עם אנתוני וואקמה. ברני ארדוב
כל עוד לא יקרה משהו באמת בלתי צפוי, יש לו דאבל. חנן ממן/ברני ארדוב

דירוג המועמדים שהחלו את המרוץ

10. אלי דסה - מכבי תל אביב

9. ניק בלקמן - מכבי תל אביב

8. איתי שכטר - בית"ר ירושלים

7. גבריאל תמאש - הפועל חיפה

6. אלון תורג'מן - הפועל חיפה

5. אנתוני וואקמה - הפועל באר שבע

4. קלאודמיר - בית"ר ירושלים

3. ערן לוי - מכבי נתניה

2. דיא סבע - מכבי נתניה

1. חנן ממן - הפועל באר שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully