וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיצומו של מירוץ העלייה לליגת העל: משבר גדול בין עיריית ראשון לציון לאיל ברקוביץ'

9.5.2018 / 8:33

הבעלים של הפועל ראשון לציון לא קיבל כבר מספר חודשים הקצבות מהעירייה, בסביבתו טוענים לסכום שהגיע למיליון שקל חוב. בעירייה טוענים שראש העיר התהפך ואינו תומך עוד בבעלים. ברקוביץ' בתגובה: "אני מדבר עם ראש העיר בארבע עיניים ולא דרך התקשורת"

ברני ארדוב

במקביל להצלחתה של הפועל ראשון לציון והאפשרות לחזרתה לליגת העל, קיים משבר גדול מאוד מאחורי הקלעים בין עיריית ראשון לציון והעומד בראשה דב צור לבין בעלי הקבוצה איל ברקוביץ'. מזה תקופה ארוכה שברקוביץ' לא מקבל הקצבות מהעירייה ונראה שמי שהיה התומך הגדול בו ועשה מולו את ההסכם לפני שלוש שנים, ראש העירייה דב צור, החליט ליישר קו עם מתנגדיו של ברקוביץ' בעיר ולגרום לו לוותר על הקבוצה.

רק שלשום (שני) ניצחה הפועל ראשון לציון את הפועל חדרה וצימקה את הפער ביניהן לנקודה בלבד בקרב על הכרטיס השני לליגת העל. אלא שבזמן שהקבוצה אותה מאמן ניר ברקוביץ' עשויה לעלות לליגת העל דרך המגרש, במסדרונות העירייה הכוונות כנראה שונות לגמרי. בסביבתו של איל ברקוביץ' סיפרו אתמול כי מזה זמן רב הוא אינו מקבל כספים המגיעים לו מהעירייה כשהסכום הכולל כבר תפח למיליון שקלים. כזכור חתם ברקוביץ' על הסכם מול עיריית ראשון לציון שבמסגרתו קיבל לידיו את הקבוצה כל עוד הוא רוצה בה. במסגרת ההסכם, אמורה עיריית ראשון לציון לתמוך במועדון הכדורגל בסכום שנתי של 1.25 מיליון שקל ובשימוש חופשי במגרשי הכדורגל בעיר לטובת מחלקת הנוער המונה למעלה מאלף ילדים ובני נוער.

התמיכה העירונית והשימוש החופשי במגרשים אמורים להינתן לברקוביץ' במשך עשר שנים. שלוש שנים כבר עברו מאז לקח את הקבוצה, כך שיש לעירייה עוד שבע שנים לעמוד בהסכם. בתום עשר השנים לא תהיה העירייה מחוייבת להעניק לברקוביץ' את ההקצבה, כך על פי ההסכם, ולא תהיה חייבת לאפשר לו שימוש חופשי במגרשי הכדורגל בעיר, אך עדיין לא תוכל לקחת ממנו את הקבוצה אם הוא ירצה להישאר בעליה.

עוד בנושא

איל ברקוביץ': "אני מפחד שאתן סטירה לאיזה אוהד שיירק עליי. אז אני לא מגיע"

איל ברקוביץ': "הכי כואב לי שאומרים שלקחתי לחבר שלי את אישתו"

ביברס נאתכו: "אנשים כמו איל ברקוביץ' לא יכולים לפגוע בי"

איל ברקוביץ', הפועל ראשון לציון. ברני ארדוב
התעקש לא לעזוב את העירייה עד שידבר עם ראש העיר. איל ברקוביץ'/ברני ארדוב

למרות ההסכם, ברקוביץ' לא קיבל, על פי מקורביו, סכום כולל בגובה של מיליון שקל כבר מספר חודשים ואתמול, מספרים בעיריית ראשון לציון, הוא הגיע לבית העירייה ללא התראה וביקש להיפגש בדחיפות עם ראש העירייה דב צור. מיליון השקלים אותם טוען ברקוביץ' שהעירייה חייבת לו באופן מיידי מורכבים מ-200 אלף שקל שהם חלק מהקצבת ה-1.25 מיליון שקל השנתית, 300 אלף שקל בגין חוב ששולם להתאחדות על חובות עבר של המועדון ושאותם הובטח כי הוא יקבל על ידי העירייה ועוד 500 אלף שקל אותם היה אמור לקבל ברקוביץ' על פי הבטחה לחיזוק הקבוצה בחודש ינואר האחרון.

אתמול כאמור הגיע ברקוביץ' לעיריית ראשון לציון וביקש להיפגש עם צור. גורמים בעירייה סיפרו כי ברקוביץ' עמד על כך שראש העירייה יפגוש אותו ולא עזב את המקום עד שצור יצא אליו ושוחח איתו במשך דקות ארוכות.

בסביבתו של ברקוביץ' טוענים שההחלטה של צור להתהפך נגדו נובעת משיקולים פוליטיים. צור רוצה להתמודד לקדנציה נוספת לראשות העיר, כך נטען, והוא רוצה תמיכה מגורמים במועצת העיר המתנגדים לבעלות של ברקוביץ' על המועדון ולכן, לדברי גורמים המקורבים לברקוביץ', הוחלט להמאיס עליו את החיים ולגרום לו לעזוב את הקבוצה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראש עיריית ראשון לציון דב צור. ברני ארדוב
עימות חזיתי. דב צור/ברני ארדוב

בעירייה מספרים כי ברקוביץ' הבהיר אתמול בפגישה שלו עם צור כי הוא לא יעזוב את המועדון וכי אם יהיה צורך הוא יפנה לבית המשפט שיאכוף את ההסכם שלו מול העירייה על מנת לקבל את הכספים.

לפניית וואלה! ספורט אל ברקוביץ' כדי לקבל את תגובתו למשבר הגדול מול העירייה והעומד בראשה, הוא השיב: "אני מדבר עם ראש העיר בארבע עיניים ולא דרך התקשורת".

כזכור כבר במהלך העונה החליט ברקוביץ' להפסיק להגיע למשחקי הקבוצה הבוגרת בשל הקללות שהוא סופג מחלק מהאוהדים. כעת נדמה שהמשבר אף החמיר מכיוון שהגב שהיה לו מבית העירייה והעומד בראשה, כבר לא קיים. והכל כאמור בצל העובדה שהקבוצה עשויה להעפיל לליגת העל.

seperator

תגובת עיריית ראשון לציון:

"כפי שהובהר אמש לאיל ברקוביץ על ידי הוועדה שערכה לו בירור, מוטלים עליו נטל ההוכחה והעמידה בתנאים שלקח על עצמו. ככל שיעמוד בהתחייבויותיו, כך יועברו אליו התשלומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully