וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביברס נאתכו: "אנשים כמו איל ברקוביץ' לא יכולים לפגוע בי"

קשר ישראל וצסק"א מוסקבה התראיין לפרשן וואלה! ספורט מיכאל יוכין בעבור אינדיפנדנט לקראת המשחק מול ארסנל: "אנשים כאלה מדברים רק כדי לקבל תשומת לב ופרסום. חבל מאוד שהם מנסים להרוס"

ביברס נאתכו קפטן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
נאתכו במשחק בו שימש כקפטן הנבחרת/ברני ארדוב

יממה לפני המשחק של צסק"א מוסקבה מול ארסנל ברבע גמר הליגה האירופית, התפרסם הערב (רביעי) ראיון שערך פרשן וואלה! ספורט מיכאל יוכין עם קשר הרוסים ונבחרת ישראל ביברס נאתכו. במהלך הכתבה שסוקרת את סיפור חייו של נאתכו והעובדה שהוא הצ'רקסי הראשון שענד את סרט הקפטן של נבחרת ישראל בהפסד שלה 2:1 לרומניה.

"זה כבוד גדול בשבילי להיות קפטן נבחרת ישראל וזו הייתה אחת מהמשאלות הגדולות של אבא שלי", סיפר נאתכו ליוכין על אביו שהלך לעולמו לפני כמה שנים, "תמיד ידעתי מה הוא רצה ממני. ההשפעה של אבא שלי עליי כאדם הייתה עצומה. הוא חשב שאני צריך להפוך למנהיג בכל דרך אפשרית, לא סתם עוד שחקן בסגל. הוא היה גאה מאוד כשהייתי הקפטן בקבוצות הנוער. זה היה רק טבעי שלהיות קפטן הנבחרת תהיה המטרה שלי. אני שמח שהמשאלה של אבא שלי הפכה להיות מציאות בסופו של דבר". נאתכו סיפר על כך שהפך לקפטן הנבחרת על אף שהוא חלק ממיעוט שכולל רק 5,000 אנשים בישראל: "העובדה שהפכתי לקפטן חשובה מאוד לקהילה שלי. תמיד חשבתי בתמיכה שלהם וזה רגע מיוחד מאוד גם בשבילם. הם גאים בי".

נאתכו דיבר גם על ההשתלבות של שחקנים ערבים בנבחרת ובני מיעוטים אחרים כמו וואליד באדיר בעבר וכמובן גם בירם כיאל, טאלב טואטחה, דיא סבע ואחרים, שכולם בני דת האיסלאם. "אני לא יודע איך כל אחד מהם מרגיש", סיפר נאתכו, "אבל זה ברור שנעשתה היסטוריה. תקרת הזכוכית נשברה ואני משוכנע שכל מי שמאמין בשלום ובדו קיום בין תרבויות ודתות שונות שמח לראות את זה, בין אם הוא יהודי, מוסלמי או נוצרי. בנבחרת אנחנו קבוצה של שחקנים מאוחדת מאוד. אנחנו לא מתעסקים בדתות השונות. החברים שלי בירכו אותי ואיחלו לי בהצלחה וזה כל מה שהיה".

איל ברקוביץ' הבעלים של הפועל ראשון לציון. ברני ארדוב
נאתכו לא מתרגש ממנו. ברקוביץ'/ברני ארדוב

נאתכו דיבר גם על ההערות של איל ברקוביץ', שאמר ששחקן שלא שר את התקווה לא יכול לשמש כקפטן הנבחרת ואמר: "האנשים האלה לא יכולים לפגוע בי. הם רק טוענים את הדברים האלה כדי לקבל פרסום ותשומת לב. זה חבל מאוד שהם מנסים להרוס את המדינה היפה שלנו, אבל אנחנו צריכים לחיות עם זה. כל אחד יכול להגיד מה שהוא רוצה, אנחנו לא חייבים להקשיב". נאתכו דיבר על ה-1:2 של צסק"א מוסקבה מול מנצ'סטר סיטי בנובמבר 2014, אז בישל שני שערים לסיידו דומביה: "זה קופץ לי לראש כמשחק הכי טוב בקריירה שלי, ואני חייב לומר שהיו לי הרבה חוויות חיוביות במשחקים מול קבוצות אנגליות. כבשתי את שער הניצחון מול טוטנהאם בליגה האירופית במדי רובין קאזאן ב-2011 וכבשתי שני פנדלים מול צ'לסי ב-2013".

לקראת המשחק מול ארסנל אמר נאתכו: "ארסנל קבוצה טובה, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו. אני מחכה ומצפה לשני משחקים באיכות גבוהה מאוד. בצסק"א אנחנו תמיד מצליחים לגבור על משברים וקשיים. חדר ההלבשה שלנו מאוחד, אנחנו משחקים עם הרבה לב ונותנים הכול על המגרש. אנחנו אף פעם לא מוותרים. בדרך מסוימת, יש קווים משותפים בינינו לבין האתוס הצ'רקסי כי גם הצ'רקסים אף פעם לא מוותרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully