וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איל ברקוביץ': "אני מפחד שאתן סטירה לאיזה אוהד שיירק עליי. אז אני לא מגיע"

"ממציאים עליי שקרים. יש שנאת חינם כלפיי וזה כבר ממש מגעיל. בראשון לא אוהבים כדורגל. לא אשב במקום בו מקללים אותי 90 דקות. גם למשחק עלייה לא אגיע". איל ברקוביץ' פותח את כל הספרים של ראשל"צ, וחושף את תלושי המשכורת של בני משפחתו. ראיון חסר מעצורים. חלק א'

ברני ארדוב

בווידאו: הראיון עם איל ברקוביץ' מתוך התכנית "חמי וטוכמן" בנובמבר

כבר בשמונה בבוקר עמדה אתמול (חמישי) המכונית של איל ברקוביץ' מול שער הכניסה לאיצטדיון של ראשון לציון. ברקוביץ' הוא לא איש של בקרים ארוכים. מתארגן מהר ויוצא לעוד יום עבודה. מזה שלושה חודשים הוא מתחזק זוגיות חדשה עם בת זוג מראשון לציון, כך שעכשיו החיים מתחלקים בין בסיס האם בחיפה, שם הוא נמצא בעיקר בגלל הילדים, העבודה בתל אביב, ועכשיו גם בראשון לציון שבראש קבוצת הכדורגל שלה הוא ניצב כבעלים עוד מעט שלוש שנים.

איל, איזה ציון אתה נותן לעצמך כבעלי הפועל ראשון לציון אחרי כמעט שלוש שנים בתפקיד?

"מבחינה ניהולית 10, מבחינה מקצועית נדע רק בסוף השנה".

ציון 10 בניהול?

"קיבלתי כאן מועדון עם מוסר תשלומים גרוע. אנשים קיבלו משכורות באיחור של חודשים. קיבלתי מועדון שמפסיד בכל שנה בין מיליון לשני מיליון שקלים. קיבלתי מועדון עם מחלקת נוער טובה ואת זה שימרתי. היום אני יכול להגיד שהמועדון מתנהל בצורה מושלמת. תמיד תוכל למצוא מתוך 1,200 ילדים, איזה הורה לא מרוצה או אפילו עשרה. אבל המועדון מתנהל בצורה טובה. שחקנים כאן מקבלים משכורות יפות מאוד ביחס לליגה הלאומית".

מה התקציב של המועדון?

"תשעה מיליון שקל תקציב מועדון. בוגרים ונוער. יש הכנסות בגובה של שמונה מיליון שקל והוצאות בגובה של כמעט תשעה מיליון שקל, כך שאני צריך לארגן את ההפרש. העירייה מביאה כמיליון שקל לקבוצה בתמיכה עירונית פלוס המגרשים".

אתה מביא כסף מהבית?

"ברור. כשצריך להביא כסף, אני מביא. הסכום שאני מביא כל עונה משתנה. עכשיו בקופה אין כסף כי לא קיבלנו עדיין מהעירייה ולא קיבלנו עדיין מהטוטו, אז אני צריך להביא כסף שלי כדי לשלם את המשכורות. הבעיה היא כמעט תמיד בתזרים הכסף. יוצא כסף אבל עדיין לא נכנס. הכסף יכנס. אני לא דואג. אבל בינתיים צריך שיהיה מישהו שיביא את הכסף".

איל ברקוביץ' הבעלים של הפועל ראשון לציון. ברני ארדוב
ברקוביץ' במשרד שלו/ברני ארדוב
"אני לא מצליח להביא קהל. אני לא יכול להביא קהל. איך מביאים קהל? מורידים מחירים. אתה יודע כמה עולה כאן מנוי? 200 שקל לעונה. 10 שקלים לכל משחק. ילדים ונשים בחינם. מה אתם רוצים? שאני אעבור בית בית ואמשוך אנשים מהאוזניים? אין סיכוי"

איך אתה מנהל את המועדון?

"אני הכי פחות מעורב. בקטע המקצועי אני לא מתערב בכלום. ויעיד על זה אחי ניר. אם אין איזה משבר גדול אני לא נכנס בכלל לתמונה והעונה תודה לאל אין בכלל משברים. בגלל זה אני משתגע שכל הזמן ממציאים עלי שקרים. עלי בקטע אישי, על המועדון שאני מנהל. יש שנאת חינם כלפיי וזה כבר ממש מגעיל. תאמין לי שאם תבוא עכשיו ותראה לי שיש כאן בעיה אחת, אני אגיד לך קח את המועדון לעצמך ואני הולך הביתה. ותאמינו לי שזה לא מועדון קל. האוהדים שונאים אותי כבעלים, האופוזיציה בעיר עושה הרבה בעיות על זה שנותנים לנו כמיליון שקל בשנה. אין כאן קהל. יש משחקים שאנחנו מוכרים 10 כרטיסים. יש אולי 40 מנויים. אתם קולטים מה קורה כאן?".

לא פעם העברת ביקורת על ג'קי בן זקן שלא הצליח להביא קהל למ.ס. אשדוד. מה איתך?

"אני לא מצליח להביא קהל. אני לא יכול להביא קהל. איך מביאים קהל? מורידים מחירים. אתה יודע כמה עולה כאן מנוי? 200 שקל לעונה. 10 שקלים לכל משחק. ילדים ונשים בחינם. מה אתם רוצים? שאני אעבור בית בית ואמשוך אנשים מהאוזניים? אין סיכוי. אני לא צריך להתחנן בפני אנשים לבוא למשחקים של ראשון לציון".

היה נסיון לשווק באמת את הקבוצה?

"איזה שיווק אני צריך יותר מזה? אנחנו כבר הרבה זמן בצמרת הגבוהה. אני חושב שלא אוהבים כדורגל בראשון לציון, ואם אוהבים אז קבוצות אחרות. שמעו סיפור. באתי לפני משחק וחייבתי את הילדים ממחלקת הנוער לבוא למשחק. מה קרה אחרי זה? קיבלתי מכתבים מהורים והודעות על זה שאנחנו חוצפנים שחייבנו אותם לבוא כי הרסנו להם את יום ששי אחרי הצהריים. הם אמרו לי שזה בושה שהרסתי להם את מנוחת הצהריים. מה אני יכול לעשות יותר מזה?".

אתה מפחד לעלות ליגה?

"מה פתאום. אני מת לעלות. בשביל מה באתי לכאן אם לא להצליח?".

בחלון ההעברות של ינואר עשית מספיק חיזוקים כדי לנצל את המצב בליגה הלאומית ולהילחם על עליה?

"לא עשיתי שום דבר שנוגד את מדיניות התקציב שלי. לא יהיה שקל יותר".

לא היה כדאי להשקיע יותר?

"לא. הליגה הזו שוויונית כי שום שחקן מליגת העל לא רוצה לבוא ללאומית, אלא אם אתה הפועל תל אביב. הבאתי את פול אדגר מבית"ר ירושלים שעתיים לפני סיום החלון וזה היה נס משמיים. אלי טביב יצא איתי הכי גבר בעולם. רציתי מאשדוד את דין דוד שלא משחק שם בכלל. הוא לא בא".

תלוש שכר אופיר חיים. צילום מסך
תלוש השכר של אופיר חיים/צילום מסך
"אני לא מושך שקל ממכירת שחקנים. כל כסף שנכנס למועדון הולך לעמותה והיא מנהלת את המועדון. אף אחד לא רשאי לקחת שקל מהקופה. זה החוק. ביום שאקח שקל מראשון לציון זה דבר פלילי"

באחרונה נערך על הפעילות של ברקוביץ' במועדון תחקיר ב'כאן'. ברקוביץ' לא התראיין ולא הגיב. עכשיו הוא מביא את הצד שלו. "כל התחקיר מבוסס על שקרים", הוא יורה. "שקר ראשון, הבעלים הקודם היה בכלל איתן שלום ולא רביב ספיר. שקר שני, הם ריאיינו את אופיר חיים וטענו שהוא היה המאמן הקודם אבל מה לעשות שאחי ניר החליף את גילי לבנדה ולא את אופיר חיים. שקר שלישי, הם באו ונתנו משכורות של אופיר חיים מול ניר ברקוביץ'. הם טענו שאופיר חיים הרוויח שליש מניר ברקוביץ'. אז הנה בבקשה תלושי השכר של שניהם ותבחנו בבקשה מי מרוויח יותר. הם אמרו שניר מרוויח פי שלושה מאופיר. אבל מה לעשות שאופיר הרוויח כאן בנטו יותר מ-9,500 וניר אפילו פחות ממנו. ניר ברקוביץ' מרוויח הכי מעט מכל מאמני הליגה הלאומית. לבנדה הרוויח יותר ממנו".

רביב ספיר הבעלים הקודם טען שמגיע לו כסף משחקנים שמכרתם.

"אני לא מושך שקל ממכירת שחקנים. כל כסף שנכנס למועדון הולך לעמותה והיא מנהלת את המועדון. אף אחד לא רשאי לקחת שקל מהקופה. זה החוק. ביום שאקח שקל מראשון לציון זה דבר פלילי. לא היה ולא נברא שמגיע לספיר או לעמותה שלו כסף".

עשית טעות שלקחת את הקבוצה?

"לא. זו לא טעות, אבל אני לא יכול להגיד לך שאני מרוצה מזה".

אתה נהנה כבעלי המועדון?

"לא. ממש לא. בגלל זה אני כבר לא בא למשחקים. שלושה חודשים לא הייתי במשחק. אני לא אשב במקום שבו מקללים אותי 90 דקות. מהרגע הראשון ועד הרגע האחרון מקללים אותי ואת בני המשפחה שלי".

איך ניר אחיך מחזיק מעמד?

"הוא המאמן והוא צריך להתמודד עם זה".

הוא לא ביקש ממך לעזוב?

"ניר מאוד רוצה להצליח כאן העונה ולעזוב למקום אחר".

אם ניר יעזוב, גם אתה תעזוב?

"לא. כרגע אני פה אבל אני לא יכול להגיד לך שאני מרוצה כאן".

תלוש שכר ניר ברקוביץ'. צילום מסך
תלוש השכר של ניר ברקוביץ'/צילום מסך

למה אתה לא מנסה לפתור את הבעיות מול אלה שמקללים?

"ניסיתי וקיימתי פגישות אבל די. אני לא מוכן לעמוד מול כאלה שמונעים משנאת חינם כלפיי. ישבתי עם אותם 20 אוהדים שמקללים אבל די. אני צריך לשמוע שהם מקללים את אבא שלי?".

איך הוא מתמודד עם זה?

"ביקשתי מאבא שלי לא לבוא למשחקים, אבל הוא לא מקשיב לי, אז יוצא שהם מקללים אותו והוא גם מחזיר בקללות משלו".

סיפרת שהוא מאוד נפגע מהתחקיר שהיה בטלוויזיה.

"נכון, כי זה תחקיר שמבוסס על שקרים. הוכחתי לכם על אופיר חיים. הנה עוד דוגמה. הרי יש חוק עמותות ואם אני עובר על חוק העמותות אני לא יכול לקבל ניהול תקין ולא יכול לזכות להקצבה מהעירייה ולתמיכה מהטוטו. יש לנו במועדון 100 משכורות שמשולמות לעובדים. מתוכן, שלוש משכורות הולכות למשפחה שלי. לאבא שלי שמרוויח אפילו פחות מניר, לניר אחי ולבת שלי שהיא מדריכת כושר גופני במחלקת הנוער ומרוויחה כאן 4,500 שקל. אבא שלי מרוויח כאן 7,000 שקל. אז באים ואומרים שאני עושק את העירייה בשביל ג'ובים למשפחה שלי? איזו בושה. אבא שלי מקבל כאן 7000 שקל. למי אני אתן שינהל את זה? לאדם זר שיגנוב לי את הצורה?".

אז למה יש כזו שנאה כלפיך?

"זו שנאת חינם. שנאה של אנשי אופוזיציה בעיר. כל בעלים שהיה כאן קיללו אותו וגם נתנו לו מכות. על מה מקללים אותי?".

היו ציפיות גדולות ממך.

"אוקיי, אבל למה לקלל? תשרקו בוז. למה לנבל את הפה? לשבת על הגדר ולקלל אותי 90 דקות? אז היום אני רואה בטלוויזיה ונהנה יותר".

איל ברקוביץ' הבעלים של הפועל ראשון לציון. ברני ארדוב
"אני לא מפחד ממכות. אני מפחד שאגיע למשחק ואיזה אוהד יירק עלי ואז אני אתן לו סטירה ובסוף אני אהיה אשם. אז אני לא מגיע". ברקוביץ'/ברני ארדוב

קבוצת נערים א' של המועדון נמצאת בליגה השנייה.

"זה לא מעניין. איל ברקוביץ' וחיים רביבו שיחקו בליגות אזוריות. מה זה מעניין באיזו ליגה משחקת ראשון לציון? רביבו שיחק בגדנ"ע יהודה. מה שמעניין זה מה שהשחקנים מקבלים בדרך והם מקבלים הרבה כאן במחלקה. מה שהקהל עושה רק גורם להם להפסיד אותי. הם מרחיקים אותי".

אתה לא מפחד מאלימות פיזית?

"אני לא מפחד ממכות. אני מפחד שאגיע למשחק ואיזה אוהד יירק עלי ואז אני אתן לו סטירה ובסוף אני אהיה אשם. אז אני לא מגיע".

דיברו בתחקיר על אוהד אחד שקיבל כאן ג'וב ושבעבר הוא היה מהמקללים את רביב ספיר.

"יש בחור בשם בסון שהחלטתי למנות כאן למנהל האחזקה. האמת, הוצאתי מכרז לניהול מתקן הנוער. התנאים היו בוגר הפקולטה למשפטים עם תואר שני בפסיכולוגיה. מה ציפו שיהיה כאן? שמנהל המתקן יהיה פרופסור לכימיה? מה רצו, שפרופסור שכטמן יבוא לנהל כאן את המתקן ויפתח את השער? זה אוהד שהיה מקלל בעבר. יום אחד תפסתי אותו ושאלתי אותו למה אתה מקלל. אמר לי סתם, יום שישי, אז מקללים. נדלקתי עליו והתחברנו. התפנה פה תפקיד אז נתתי לו. הוא אחלה עובד".

אחיך זה סיפור הצלחה בינתיים.

"אני נותן גב למאמנים שלי. אופיר חיים עבד כאן ורצה שש פעמים להתפטר. לא נתתי לו. כמעט ירדנו ליגה והשארתי אותו עד סוף העונה. גילי לבנדה הגיע, לא הצליח ולא נכשל, אבל נתתי לו צ'אנס סיבוב שלם. אותו דבר עם ניר אחי. הוא הפסיד במשחקים הראשונים. אמרו שיילך הביתה. אמרתי לו ניר יש לך סיבוב שלם, צא לדרך. אין לך מה לדאוג. כך אני עובד עם המאמנים שלי".

אם אחיך לא היה מצליח, היית מפטר אותו?

"ניר היה עוזב לפני שהייתי מפטר אותו. ניר הוא ווינר בנשמה".

איל ברקוביץ' הבעלים של הפועל ראשון לציון. ברני ארדוב
ברקוביץ' השבוע/ברני ארדוב

למה אתה משלם לו כל כך מעט?

"כי הוא אח שלי. אני לא רוצה שידברו".

איך התייחסת לזה שהוא אמר בשעתו שהוא רוצה לאמן את בית"ר ירושלים?

"ניר הוא הצלחה גדולה עד עכשיו. דבר שני, כל מה שקרה מקצועית העונה זה שלו. לא עשיתי כלום. במקרה של ניר, הוא לבד בחר את השחקנים. לא התערבתי לו אפילו בבנייה. הוא ביקש לעשות הכל לבד".

מה אתה שומע מראש העירייה דב צור?

"עד המקרה שקרה לו עם כל החקירות, הייתי מעדכן אותו פעם בחודש במה שקורה. בזמן האחרון לא דיברנו. בשבוע הבא יש לנו פגישה".

יש סיכוי שתחזור למגרשים?

"לא".

גם אם יהיה משחק עלייה?

"גם לא אגיע. לא היה כאן משחק עם בית"ר ירושלים בגביע המדינה? הגעתי אליו? לא".

מה היה כשרמזת ואף יותר מכך ששחקנים מכרו את המשחק נגד הפועל מרמורק.

"היה משבר ואחי פתר את המשבר בצורה נהדרת. הוא שוחח עם השחקנים. הוא הרגיע את הכול. עד היום אני מרגיש לא נוח עם המשחק ההוא. אני לא יכול לחקור. התלוננתי במנהלת ולא עשו עם זה כלום".

לדעתך מוכרים משחקים בליגה הלאומית?

"אין לי הוכחות לכך, אבל יש הרבה משחקים שנראים רע מאוד. אני חושב שבגלל שיש משכורות נמוכות אצל לא מעט שחקנים בליגה הזו, הפיתוי הוא גדול".

מחר יפורסם חלק ב' של הראיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully