וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישי בליגת העל: דרבי תל אביבי ואשדוד הלוהטת מגיעה לירושלים

2.5.2018 / 16:56

עדיין ללא פארגו, וגם בלי קול ופרחוסקי, תארח מכבי תל אביב את יריבתה העירונית (21:05, ספורט 5). הפועל ירושלים תארח את הקבוצה של בראד גרינברג (19:00, ספורט 5). הפועל חולון-הפועל אילת, גלבוע/גליל-נס ציונה, בני הרצליה-ראשון לציון

one

משחקי המחזור ה-28 בליגת העל ייצאו מחר (חמישי) לדרך עם חמישה משחקים. במוקד המחזור יעמוד הדרבי התל אביבי הגדול שיפגיש את מוליכת הטבלה מכבי תל אביב, עדיין ללא ג'רמי פארגו, והפועל תל אביב המשתפרת (0:2 להפועל תל אביב בעונה הסדירה עד כה). הפועל ירושלים, אחרי ההפסד הביתי לגלבוע/גליל, תארח את הקבוצה הטובה בליגה נכון לעכשיו, מכבי אשדוד, עם תשעה ניצחונות רצופים (0:2 לאשדוד בעונה הסדירה עד כה). הפועל חולון תרצה לקטוע רצף חמישה הפסדים כשתארח את הפועל אילת (0:2 לאילת בעונה הסדירה עד כה). גלבוע/גליל תחפש ניצחון שביעית ברציפות כשתפגוש בגן נר את עירוני נס ציונה (0:2 לנס ציונה בעונה הסדירה עד כה). בני הרצליה תפגוש בביתה את מכבי ראשון לציון (0:2 לראשון לציון בעונה הסדירה עד כה).

עוד בנושא
פארגו לא ישחק בדרבי, ספאחיה: "לאוהדים אין סבלנות"
סופית: ג'ייסון סיגרס נשאר במכבי ראשון לציון ולא יעבור להפועל תל אביב
מכבי תל אביב גיששה אצל אנדראה טרינקיירי לגבי העונה הבאה

שחקן הפועל תל אביב טוני גפני. ברני ארדוב
נמצא בכושר מצוין. גפני/ברני ארדוב

מכבי תל אביב - הפועל תל אביב (21:05, ספורט 5)

רק לפני שבוע גברה מכבי תל אביב על הפועל חולון והיה נדמה כי הצהובים עושים צעד בכיוון הנכון, אלא ששלושה ימים מאוחר יותר הקבוצה של נבן ספאחיה שוב הציגה כדורסל לא מלהיב והפסידה למכבי אשדוד בחוץ. במכבי צירפו ביום ראשון את ג'רמי פארגו כזר שמיני לסגל, אך למרות שערך מספר ימי אימונים, הבכורה של הגארד האמריקאי תידחה במספר ימים נוספים כשהוא לא נרשם להתמודדות. מי שעוד לא יהיו בסגל הם נוריס קול וארט פרחוסקי, כשפייר ג'קסון ישוב לשחק אחרי משחק אחד של מנוחה ואילו ג'ונה בולדן ישוב לסגל אחרי שלושה משחקים בהם לא שותף. הצהובים יחפשו ניצחון ראשון בדרבי העונה, כשהפסד עשוי להוריד אותם מהמקום הראשון לטובת הדולקת בעקבותיה, מכבי אשדוד.

חמישה ניצחונות בששת המחזורים האחרונים הרימו את הפועל תל אביב למלחמה אמיתית על יתרון הביתיות ברבע גמר הפלייאוף. האדומים הציגו במשחק נגד הפועל חולון ביום ראשון רבע אחרון יוצא מן הכלל, בעיקר בזכותו של טוני גפני, שנמצא בכושר אישי טוב מאוד, והם יודעים שאם ימשיכו באינטנסיביות הזאת גם בדרבי, הם עשויים להשלים סוויפ עונתי על חשבון יריבתם. רק אתמול ניסו ראשי הקבוצה לבצע מהלך של הרגע האחרון ולצרף את ג'ייסון סיגרס ממכבי ראשון לציון, אך התנגדות של השחקן תקעה את העסקה, ודני פרנקו יישאר עם ארבעה זרים עד לסיום העונה. כ-750 אוהדים ידחפו את הקבוצה ביד אליהו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שחקני מכבי אשדוד חוגגים. לירון מולדובן
בשרך לעוד חגיגה? שחקני מכבי אשדוד/לירון מולדובן

הפועל ירושלים - מכבי אשדוד/באר טוביה (19:00, ספורט 5)

דווקא אחרי שישה ניצחונות בשבעת המחזורים שקדמו למשחק ביום ראשון, כולל ניצחונות על מכבי תל אביב והפועל חולון, אכזבה הפועל ירושלים בבית נגד גלבוע/גליל, כששמטה יתרון בן 17 נקודות ויצאה עם הפסד. האדומים יודעים שאין הבדל משמעותי בין המקום הראשון לרביעי, וכל עוד יצליחו לשמור על יתרון הביתיות בפלייאוף מעמדם טוב, אך כשהמשחקים הקרובים שלהם הם נגד אשדוד, שגברה עליהם פעמיים העונה, ובצורה די מרשימה, ונגד הפועל תל אביב שמתקרבת אליהם בצעדי ענק, הם לא יכולים להיות רגועים. במשחק נגד גלבוע ספגה ירושלים לראשונה העונה 90 נקודות במשחק בודד, ובמועדון יעשו הכל כדי שיהיה מקרה שלא ישוב על עצמו.

תשעה ניצחונות ברציפות הרימו את מכבי אשדוד של בראד גרינברג עד למאזן זהה לזה של מוליכת הטבלה, מכבי תל אביב, ועם הכדורסל השוטף שהיא מציגה בשבועות האחרונים, קשה לראות מי תהיה זאת שתעצור אותה. אשדוד ניצחה העונה פעמיים את ירושלים, כולל בסיבוב הראשון אותו פתחו עם שני ניצחונות בשמונת המחזורים האחרונים, כך שיתרון המאצ'אפ הוא של הקבוצה הדרומית. מי שנמצא בכושר נהדר הוא קמרון לונג, שבשני המחזורים האחרונים עומד על 13 נקודות, 9 אסיסטים ו-7 ריבאונדים בממוצע למשחק. באשדוד צפויים מעל 100 אוהדים למשחק החוץ בירושלים כחלק מהתעוררות של אוהדי הקבוצה בתקופה האחרונה.

מאמן הפועל חולון דן שמיר. קובי אליהו
יעצור את המפולת? דן שמיר/קובי אליהו

הפועל חולון - הפועל אילת (19:15, משולב בספורט 5)

לא שקט בהפועל חולון. הסגולים הובסו במשחק החוץ נגד הפועל תל אביב, רשמו את הפסדם החמישי ברציפות וירדו למקום הרביעי, מרחק שני משחקים בלבד מאיבוד יתרון הביתיות שעליו עבדו כל העונה. בחולון לא מצליחים להתאושש משחרורו של גלן רייס ג'וניור, כשלא מעט שחקנים נמצאים מתחת לרמתם, ובימים האחרונים בדק המאמן דן שמיר וגורמים נוספים בקבוצה אפשרות להחזיר את הכוכב האמריקאי, אך הבעלים שלמה אייזיק הכריז כי רייס ג'וניור לא ישוב למועדון. שני שחקנים שמשחקים ברמה נמוכה מרמתם הרגילה בשבועות האחרונים הם גיא פניני וטו הולוואי, ובחולון מקווים להתאוששות שלהם כדי לעצור את ההתדרדרות של הקבוצה.

הפועל אילת של השבועות האחרונים היא קבוצה שונה בבית ובחוץ. האילתים ניצחו שישה משחקים רצופים בהיכל בגין, אך מחוץ לעיר הדרומית הם כבר עם שלושה הפסדים רצופים, הפסדים שמנעו מהם להדבק אל חבורת הצמרת ומיקמו אותם במקום השביעי. באילת יודעים שכדי להשלים סוויפ עונתי על הפועל חולון עליהם לקבל תפוקה טובה מכל הזרים של הקבוצה, כשג'ורדן לויד מגיע בכושר נהדר אחרי 28 נקודות בניצחון הדרמטי על מכבי חיפה.

זאק לידיי שחקן גלבוע/גליל. ברני ארדוב
נס ציונה מצפה לו. זאק לידיי מגלבוע/גליל/ברני ארדוב

הפועל גלבוע/גליל - עירוני נס ציונה (19:10, משולב בספורט 5)

שישה ניצחונות ברציפות הרימו את גלבוע/גליל מאזור הפלייאוף ועד המקום החמישי, כשביום בהיר רואים את האפשרות להגיע ליתרון ביתיות בפלייאוף. גלבוע של השבועות האחרונים מפגינה דבר שהיה חסר לה בשלבים הראשונים של העונה - יציבות והמון אופי, כשהיא חוזרת מפיגור משמעותי גם בניצחון הבית נגד נהריה וגם בניצחון החוץ נגד ירושלים. במועדון רוצים להשיב להרצליה שניצחה אותם בשני המשחקים עד כה העונה. מנגד בנס ציונה מאושרים מהקאמבק המדהים שרשמו בשבת האחרונה נגד מכבי ראשון לציון, כשיצאו מפיגור 20, בדרך לניצחון ב-10 נקודות הפרש. הכתומים קרובים להבטחת מקומם בליגה לעונה נוספת, והשלמת סוויפ יחזק את מעמדם במאבקי הכניסה לפלייאוף. טל דן ישוב לסגל, ומנגד אלישי כדיר בספק גדול בשל פציעה בקרסול שמונעת ממנו להתאמן.

מאמן מכבי ראשון לציון צביקה שרף. יוסי ציפקיס
משחק קשה בשרון. צביקה שרף/יוסי ציפקיס

בני הרצליה - מכבי ראשון לציון (19:05, משולב בספורט 5)

משחק קריטי לשתי הקבוצות במלחמה על הכניסה לפלייאוף. בני הרצליה פספסה הזדמנות לעלות למקום השמיני ביום שני בהפסד דרמטי לעירוני נהריה בחוץ, והיא יודעת שהפסד נוסף, הפעם לראשון לציון, יהפוך את הסיכוי שלה מסביר לקטן בצורה משמעותית. בהרצליה יקוו להמשך היכולת הטובה של דומיניק ארצ'י, שהפתיע לטובה בנהריה. מנגד בראשון לציון לא שקט - הכתומים רשמו הפסד שלישי ברציפות, וקיבלו החלטה לשחרר את ג'ייסון סיגרס להפועל תל אביב, אך השחקן סרב לעבור. באופן מפתיע סיגרס נרשם להתמודדות בהרצליה, כמו גם קית' לנגפורד שחזר היום לארץ לאחר ששהה לצד אשתו שילדה. מי שנשאר מחוץ לסגל הוא מארק טולפסן. ניצחון בהרצליה יחזיר את הכתומים חזק למאבק על המקום השמיני, והפסד עלול לסבך אותם במאבקי ההשרדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully