וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורן סמדג'ה: "לתת למישהו שבע לאכול זה לא קל. צריך להאכיל אותו עם מוטיבציה"

מאמן נבחרת הגברים בג'ודו התייחס בראיון ל"טוכמן וחמי" להפסד המוקדם של אורי ששון באליפות אירופה וסיכם את התחרות המקומית: "הג'ודו מצליח לעשות הישגים היסטוריים ומרשימים מאוד"

צילום: שלומי גבאי עריכת וידאו:ניר חן

אורן סמדג'ה התראיין היום (ראשון) בתכנית הפייסבוק "טוכמן וחמי" סיכם את אליפות אירופה בג'ודו שנערכה בסוף השבוע בתל אביב וכבר קבע את היעד הבא: "כשחזרתי מברצלונה אבא שלי שאל למה רק ארד, אותו דבר עם אורי ששון כשהוא חזר מריו. אנחנו רוצים לעשות יותר. המשימה תהיה הרבה יותר קשה כי בטוקיו יש רק 18 כניסות במקום 22. המטרה היא קודם כל להכניס כמה שיותר ספורטאים לאולימפיאדה. כשנעבור את הראשונה, נעבור למטרה השנייה וכך הלאה. נרצה להביא מדליה, אלו המטרות והציפיות".

על אורי ששון שהפסיד בקרב הראשון שלו אמר סמדג'ה: "הוא מדליסט אולימפי, ספורטאי שהיה הגדול ביותר במדינת ישראל. ספורטאי גדול יכול גם להפסיד, כמו הרבה ספורטאים אחרים. לא קל להיות מדליסט אולימפי במדינת ישראל. אנחנו מבינים את הסיטואציה ועם רגליים על הקרקע. אני יודע איך לקחת את הספורטאי הזה ולהוביל אותו קדימה להמשך. מקווה שנוכל להביא אותו גם לאולימפיאדה הבאה. לתת למישהו שבע לאכול זה לא כל כך קל. צריך להאכיל אותו עם מוטיבציה. אנחנו עובדים על זה ויודעים מה אנחנו עושים. הוא לא מקבל הטבות או הנחות, הוא מקבל ביקורת עניינית כמו שצריך. הקריטריון האולימפי לטוקיו? תנו לי לעשות את העבודה שלי. אני חושב שאני מבין ויודע מה אני עושה. זה לא רק אני, אלא צוות גדול ברחב בהנהגתו של משה פונטי. כולנו חוליות מחוברות ואנחנו עושים דברים בצורה מקצועית. אורי ששון הוא בדיוק כמו טוהר בוטבול או כל ספורטאי אחר. צריך לדעת איך להוביל אותו לעוד מדליה אולימפית".

עוד בנושא

אופוריה באיגוד הג'ודו: "אם היה עוד יום לתחרות, היינו לוקחים עוד מדליה"
אורי ששון: "קשה להתרומם אחרי אולימפיאדה אבל בוער בי להצליח"
לתחרות הזו הוא הגיע כדי להיות אלוף: סגירת המעגל של שגיא מוקי

פיטר פלצ'יק (משמאל) עם מאמנו אורן סמדג'ה ונשותיהם. יניב טוכמן, מערכת וואלה!
"אני מרגיש טוב ובטוח בעצמי ובמה שאני עושה". אורן סמדג'ה/מערכת וואלה!, יניב טוכמן

לגבי הסיקור התקשורתי של התחרות אמר סמדג'ה: "אין בי תסכול, אני מרגיש טוב ובטוח בעצמי ובמה שאני עושה. בודדים האנשים שמגיעים לתפקידים לחוצים כמו זה. דברים היו ברורים אצלי מגיל 18. מהרגע ששמתי את העניבה והחליפה של עמדת המאמן ידעתי מראש שהביאו אותי במטרה לעשות מדליות אולימפיות ולקדם את הג'ודו הישראלי. אם לא תעבוד עם הרגש לא תוכל להצליח. אנחנו אנשים רגישים. לפעמים קורים דברים לא נעימים. זה לא פוגע בי אישית, אבל עצם העובדה שאני מאמן נבחרת ושאני מקריב כל כך הרבה ומגיע מישהו שלא מבין גדול, וכותב דברים כאלה או אחרים, זה לא נעים. איתי הוא לא ידבר ולא עם הנבחרת ואנשים כאלה אנחנו לא רוצים בסביבה שלנו. אריק זאבי? אסכם את זה בקצרה: אין לי מילה רעה אחת עליו והוא ספורטאי גדול. אין לי בעיה עם ביקורת, אבל הביקורת צריכה להיות עניינית לגבי כל דבר ודבר. הג'ודו הוא הענף המצליח ביותר, ענף שמצליח לעשות הישגים היסטוריים ומרשימים מאוד. הדרך היא נכונה וברגע שאתה מבין מה שאתה עושה ואתה לא מתפשר, ככה מצליחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully