וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי ששון: "קשה להתרומם אחרי אולימפיאדה אבל בוער בי הרצון להצליח"

28.4.2018 / 10:50

הג'ודוקא שמתחרה היום באליפות אירופה בתל אביב מדבר על הפציעה שעבר אחרי ריו (הצריכה שמונה חודשים שיקום), העבודה המנטאלית (היו ויהיו עוד רגעים קשים) והישגיות ("מקווה ששוב אגיע לשיא"). ראיון מיוחד

יניב טוכמן

אליפות אירופה בג'ודו נכנסת ליומה האחרון ואחרי המדליות של שגיא מוקי, טל פליקר וגפן פרימו, התיאבון גבר וישנה ציפייה לפיניש איכותי כאשר אחד הספורטאים הבכירים של ישראל, אורי ששון, יעלה על המזרן במשקל הפתוח. "ערב האליפות הייתי בהרצאה של אריק זאבי והוא דיבר על אתגרים ועל כמה זה מסוכן להיות באזור הנוחות", סיפר אורי ששון ערב פתיחת האליפות. "למרות שזה בארץ ובאזור הכי נוח כביכול, הלחץ דווקא עולה כי יש ציפייה ונראה לי שהאתגר שלי יהיה להתעלם מכל רעשי הרקע האלה ולהתמקד בעיקר. אני בהחלט מתרגש. אם אני אדע להתעלם מכל מיני דברים שעשויים לקחת ממני את הריכוז, יכול להיות שאזכה".

אורי, איך אתה מסכם את התקופה שעברת מאז מדלית הארד בריו?

"תקופה של למידה. הייתי בשיא אחרי האולימפיאדה וזה לא קל כי בארץ יש נטייה להמליך אותך. היה צריך לרדת מהאולימפוס למצב שבו אתה מגיע בכל יום לקום לאימון בוינגייט ולחוות את הכאב הזה שיש בענף כמו ג'ודו. אני באמת מקווה שאצליח שוב להגיע לשיא".

אמרת בריו אחרי המדליה שניצחת את כל הפחדים. היית צריך לנצח רגשות אחרים כדי לחזור שוב להתחרות? הרי ראינו את ירדן ג'רבי פורשת אחרי המדליה.

"כל יום אני מרגיש את ההתמודדות וכל יום אני מרגיש מנצח כשאני מוצא את המוטיבציה מחדש והמוטיבציה לא תמיד שם. כל יום יש מאבק אישי וזה לא קל כי בחוץ אין את הכאבים האלה והתחרות היומיומית. אבל עדיין בוער בי הרצון להצליח ועדיין בוער בי להשיג את ההישגים שמעולם לא השגתי. אני אמנם מדליסט אולימפי ופעמיים סגן אלוף אירופה אבל אין לי מדליית זהב אירופית ואין לי מדליה מאליפות עולם. זה מה שמושך אותי קדימה".

אף אחד באיגוד הג'ודו לא היה צריך לעבוד על הראש שלך כדי שתמשיך להתחרות?

"בסופו של דבר זה אני אבל כמובן שיש כאן צוות בראשות אורן סמדג'ה שידע לתת לי את המקום להחליט. היו הרבה רגעים קשים ועוד יהיו רגעים קשים, אבל אני יודע שאני בידיים טובות ואני שמח שאורן הוא המאמן שלי".

עברת פציעה קשה בברך אחרי ריו. איך הכושר שלך?

"עברתי פציעה מאוד קשה שהצריכה שמונה חודשי שיקום ולקח לי זמן להחזיר את המהירות שקצת אבדה לי. עכשיו אני מרגיש בכושר גופני גבוה. חזרתי למשקל שלי עם אחוזי השומן שאני צריך להיות בהם".

עוד בנושא
סגירת המעגל של שגיא מוקי: לתחרות הזו הוא הגיע כדי להיות אלוף
הישג נפלא: שגיא מוקי זכה במדליית זהב באליפות אירופה בישראל
שגיא מוקי: "לזכות ולשמוע את התקווה כאן בישראל זה חלום שמתגשם"

אורי ששון. קובי אליהו
"אם לא אזכה, אמשיך הלאה". ששון/קובי אליהו

אתה נמצא בכושר שלפני ריו?

"קשה מאוד להשוות. אני כן מרגיש בעלייה מסויימת. צריך לציין שבריו אמנם זכיתי במדליה אבל בריו הייתי ב-50 אחוז מהיכולת שלי ולכן המטרה היא להיות יותר טוב מאשר לפני ריו. גם מבחינת פיזית וגם מנטלית".

אין לך עדיין מדלית זהב באליפות אירופה והאלוף הניצחי טדי רינר לא הגיע לישראל. זו הזדמנות.

"זה נשמע קלישאתי אבל בחרתי בדרך עבודה מאוד ברורה. אני אמנם רוצה לזכות בזהב, אבל אני חושב רק על איך אני בא לכל קרב ונותן הכל. זה מה שמוריד ממני את הלחץ. אם זה יקרה, זו תהיה הגשמת חלום. ואם לא אצליח לזכות באליפות אירופה בתל אביב, אחכה לאליפות הבאה".

הקהל לא ייתן לך לסיים בלי מדליה.

"אני מאוד אוהב לחוות אוהדים. זה היה כך גם בריו. אני מאוד מקווה שזה יתרום לי ושההצלחה תהיה משותפת לי ולאוהדים".

  • עוד באותו נושא:
  • אורי ששון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully