וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגיא מוקי: "לזכות ולשמוע את התקווה כאן בישראל זה חלום שמתגשם"

27.4.2018 / 18:52

אחרי הפציעה שעבר והמעבר בין קטגוריות משקל, הג'ודוקא הישראלי דמע על הפודיום: "הקהל נתן לי כוח". סמדג'ה: "הוא נתן 200 אחוז". אלוף אירופה הטרי יקבל מענק של 40 אלף שקלים על הזכייה

יניב טוכמן

התקווה הגדולה של הג'ודו הישראלי מאליפות אירופה התממשה הערב (שישי) כאשר המנון מדינת ישראל התנגן בגני התערוכה לכבוד האיש שעמד בראש הפודיום - שגיא מוקי. הג'ודוקא הנהדר שהתחרה במשקל עד 81 ק"ג חתם בהתרגשות גדולה לצלילי "התקווה" יום תחרויות יוצא מהכלל שלו באליפות שנערכת בארץ, שהסתיים עם מדליית זהב שנייה שלו בקריירה במעמד המכובד. ההישג שלו הוא אפילו מרשים יותר כאשר מתחשבים בעובדה שאת הזכייה הקודמת שלו, ב-2015, מוקי עשה בקטגוריית המשקל עד 73 ק"ג, ולאחרונה התמודד עם פציעה לא פשוטה ועם מעבר בין המשקלים.

על הזכייה במדליית הזהב יקבל שגיא מוקי מענק מיוחד של 40 אלף ש"ח מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. מאמנו אורן סמדג'ה יקבל מחצית מהסכום.

עוד בנושא

הישג נפלא: שגיא מוקי זכה במדליית זהב באליפות אירופה בישראל
הישג עם טעם של החמצה: טל פליקר לא מסתפק בארד באליפות אירופה
מהמתנ"ס בפרדס חנה לצמרת של הג'ודו: גפן פרימו היא היורשת של ירדן ג'רבי?

ג'ודוקא ישראלי שגיא מוקי. מגד גוזני
ספורטאי ענק. מוקי על הפודיום/מגד גוזני
ג'ודוקא ישראלי שגיא מוקי. מגד גוזני
מוקי מוביל את הזוכים/מגד גוזני
ג'ודוקא ישראלי שגיא מוקי. מגד גוזני
מוקי חוגג בסיום/מגד גוזני

"אני עדיין לא מעכל, צריך זמן", אמר מוקי הנרגש עם סיום הגמר, "יש לנו מדינה כזו קטנה ועוצמתית, הקהל נתן לי כוח. זה חלום שמתגשם. הכל יוצא עכשיו אחרי השיקום שעברתי. סמדג'ה הוא חלק גדול בהצלחה שלי. הוא איתי מגיל 4 כל הדרך. יש לי עוד דרך ארוכה, עליית קטגוריה זה תהליך ולכן גם החלטנו לוותר על תחרויות בתקופה האחרונה כדי שאתחזק. הצלחתי לעשות את זה. חלום שלי להשמיע את התקווה פה בארץ".

מאמנו אורן סמדג'ה: "הוא עבר תקופה מאוד קשה, המערכת לא ויתרה. היו דברים שקרו ולא הוצאנו החוצה. להיות אלוף אירופה, ואז לשנות משקל ולזכות שוב באליפות אירופה זה הישג נפלא. למרות שהוא היה בפיגור והיה מאוד עייף, הוא נתן 200 אחוז וזה שגיא מוקי".

השרה רגב: "גאה ונרגשת על ההישג של אלוף אירופה שגיא מוקי"

שרת התרבות והספורט מירי רגב בירכה על ההישג המרשים של הג'ודוקא שגיא מוקי שזכה בתואר אלוף אירופה בג'ודו ובמדליית הזהב באליפות איאופה המתקיימת בתל אביב.

השרה רגב: "גאה ונרגשת על ההישג האדיר של שגיא מוקי. הוא ריגש מדינה שלמה בלחימה בלתי מתפשרת על המזרן. הרוח הישראלית ניצחה היום. איזה כיף לקבל כך את השבת עם מדליית זהב והמנון התקווה שמתנגן על הפודיום. הג'ודו מוכיח שוב שהוא ענף שמביא כבוד רב לספורט הישראלי".

ג'ודוקא ישראלי שגיא מוקי. מגד גוזני
יד עד הלב ועל הדגל. מוקי/מגד גוזני
ג'ודוקא ישראלי שגיא מוקי. מגד גוזני
מוקי בגמר/מגד גוזני

יושב ראש האיגוד משה פונטי: "אני תמיד מכוון להכי גבוה. אני תמיד בטוח שיהיו מדליות, שואף לגבוה ביותר. שגיא חושב רק על הזהב, הוא עשה את זה בבאקו והיום שוב לעיני הקהל המדהים הזה. אני נרגש מאוד מהקהל. היום הוא חזר להיות שגיא מוקי של לפני האולימפיאדה. הוא היה צריך להביא מדליה אולימפית, זה לא קרה בגלל הגב אבל הוא חוזר לעצמו. אולי הוא יביא מדליה בטוקיו. הקהל דוחף בצורה מדהימה".

הפיזיותרפיסט נמרוד משה: "מברך על ההישג האדיר. עברנו תקופה קשה מאוד, כל הצוות המקצועי והרפואי שלו. זו הייתה פציעת גב שקשה להתגבר עליה, השיקום לקח יותר זמן משציפינו, אבל לאט לאט הוא החלים והגענו לפה. אני מתרגש. נמשיך ללוות אותו ולתת לו מה שיצטרך".

מאמן ג'ודו אורן סמדג'ה. יניב טוכמן, מערכת וואלה!
סמדג'ה חגג עם הוריו/מערכת וואלה!, יניב טוכמן
  • עוד באותו נושא:
  • שגיא מוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully