וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהמתנ"ס בפרדס חנה לצמרת של הג'ודו: גפן פרימו היא היורשת של ירדן ג'רבי?

27.4.2018 / 7:04

בגיל 18 בלבד פרימו הפכה למדליסטית הכי צעירה של ישראל באליפות אירופה והפכה לתקווה הגדולה לקראת טוקיו ("הג'ודו הוא אהבה ממבט ראשון"). מאמנה שני הרשקו: "היא עשתה משהו שאפילו ירדן לא הצליחה בעבר"

גפן פרימו. ברני ארדוב
כבר עם הראש בטוקיו. גפן פרימו/ברני ארדוב

"הג'ודו היה בשבילי אהבה ממבט ראשון", לוקחת גפן פרימו נשימה כשמדליית הארד מאליפות אירופה כבר נראית חלק ממנה. "זה התחיל בגיל 3 במתנ"ס של פרדס חנה כרכור", היא משחזרת. "אמא היתה לוקחת אותי לספריה כדי שנקרא סיפור ובאמת היינו קוראות יחד, אבל רק לחמש דקות. אחרי חמש דקות, הייתי מושכת את אמא לאולם הג'ודו ממול ושם ישבתי לפעמים שלוש שעות איתה. ישבנו וצפינו באימוני הג'ודו. אמא הבינה שזה מה שאני רוצה להיות".

כבר בגיל 4 היא עלתה על המזרן, כך שלא במקרה הפכה אמש בגני התערוכה בתל אביב למדליסטית הכי צעירה שניפק אי פעם איגוד הג'ודו. רק לפני חודש חגגה 18 והפנים לאולימפיאדת טוקיו 2020. הקריטריון למשחקים האולימפיים יתחיל להצטבר החל מעוד חודש ופרימו רוצה להיות שם במזרח הרחוק כמו שהיא רצתה אתמול כבר לזכות במדלית הזהב. סימן ההיכר שלה וזה כבר די ברור זו שמחת החיים. החיוך שלא מש מפניה. "אני אחת כזו שלא מתפרקת אחרי הפסדים", תיארה אמש את הדקות שעברו בין ההפסד שלה ברבע הגמר לשני הקרבות בבית הניחומים שהובילו למדליה. "מהר מאוד אחרי ההפסד, הראש שלי כבר היה בקרבות שמצפים לי בדרך למדלית הארד. אני פועלת מהלב אבל בעיקר מהראש. תמיד עם הרגליים על הקרקע".

עוד בנושא:

יום נהדר לג'ודו: מדליות ארד לגפן פרימו וטל פליקר
גפן פרימו תקבל מענק של 20 אלף שקל: "החלום? מדליה אולימפית"

ג'ודוקא ישראלית גפן פרימו. ברני ארדוב
המדליסטית הכי צעירה באליפות אירופה. גפן פרימו/ברני ארדוב

לשאלה מה מקריבה בחורה בת 18 כדי להיות בטופ של אירופה, היא השיבה בפשטות ובכנות: "לא הקרבתי דבר. זה מה שרציתי מגיל צעיר. זה היה תמיד בראש סדר העדיפויות שלי. אפילו על חשבון לימודים. אני אעשה תעודת בגרות, אבל כל דבר בעתו. אני ממתינה כרגע לגיוס הצבאי ומקווה כמובן להיות ספורטאית מצטיינת".

מההורים היא ביקשה לא להגיע לאולם, אבל הם עשו לה הפתעה. כל הילדים במשפחה מסתובבים סביב משפחת הענבים. גפן הבכורה ואחריה עינב וכרם. בן ובת. שניהם צעירים ממנה בכמה שנים וגם מכירים היטב את ענף הג'ודו מקרוב. "ההורים שלי אהבו את השמות האלה. אין לנו כרמי ענבים, אבל אנחנו אוהבים לאכול הרבה ענבים", ציחקקה בדרך לעוד חיבוק ממאמנה שני הרשקו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
גפן פרימו עם משה פונטי מירי רגב. ברני ארדוב
נראה אותה על הפודיום עוד הרבה. גפן פרימו/ברני ארדוב

הרשקו שהיה מאוד קשור לירדן ג'רבי מצא כנראה את היורשת. "אתם עוד תכירו את גפן פרימו", אמר שעה קלה אחרי שהיום הראשון של אליפות אירופה הסתיים. "גם אם היא מפסידה בקרבות, היא מפסידה בגלל טעות ולא בגלל שהיא לא נלחמת או מוותרת. היא עוד רחוקה 40 אחוז ממה שהיא יכולה לתת. היא עוד יכולה להיות חיה רעה".

הרשקו המשיך: "באתי עם רצון גדול למדליה ביום הזה, אבל לקחתי בחשבון שיכול להיות שלא נגמור את יום התחרות הזה עם מדליה כי הגיעו לכאן מתחרות נהדרות. אני לא ציפיתי שהמדליה תבוא מגפן פרימו. חשבתי שתמנע נלסון לוי תזכה במדליה. אבל בסך הכל גפן נמצאת שם וידעתי שאם היא לא תטעה, היא תעשה את המוות לכולן. אתם אומרים שהיא בהתחלה. אני אומר שהיא עוד לפני ההתחלה".

על ההשוואה לחניכתו לשעבר ירדן ג'רבי אמר הרשקו: "ירדן ג'רבי אצלי בלב ואי אפשר לקחת את המקום שלה. גפן עשתה היום דבר שאפילו ירדן לא הצליחה בעבר ובגיל 18 יש לה כבר מדליה באליפות אירופה שזה יוצא מן הכלל. לא היה דבר כזה בג'ודו הישראלי".

  • עוד באותו נושא:
  • גפן פרימו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully