וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אירופה בג'ודו: טל פליקר וגפן פרימו זכו במדלית ארד

פליקר (עד 66 ק"ג) גבר על גושיץ' ממונטנגרו בקרב על הארד והשיג מדליה ישראלית שנייה אחרי שגפן פרימו (עד 52 ק"ג) בת ה-18 זכתה לפניו בארד בעזרת ניצחון על קורקמאז הטורקיה

גפן פרימו. ברני ארדוב
ריגשה את כולנו. גפן פרימו עם המדליה/ברני ארדוב

אחרי הכנות רבות וציפייה דרוכה, אליפות אירופה בג'ודו 2018 יצאה לדרך היום (חמישי) בגני התערוכה בתל אביב. האליפות תארך שלושה ימים ותסתיים ביום שבת, וכבר ביום הראשון זכינו לקבל שתי מדליות ארד ישראליות שהשיגו גפן פרימו (במשקל של עד 52 ק"ג) וטל פליקר (במשקל של עד 66 ק"ג).

פרימו בת ה-18 הייתה הפתעת היום ובסיבוב השני הדיחה את אלופת אירופה ב-2015 ו-2016, שרלין ואן סניק. היא נעצרה ברבע הגמר, אבל בקרב על הארד חזרה מוואזרי שספגה מהיריבה הטורקיה אירם קורקמאז כדי להשיג ניצחון גדול עם המון רוח לחימה ורצון כדי לזכות בארד.

טל פליקר, שזכה במדלית הארד באליפות העולם לפני שנה, הפסיד ברבע הגמר לאדריאן גומבוץ הסלובני אבל גבר בקרב על הארד על מרקו גושיץ' ממונטנגרו כדי להשיג לישראל מדליה שנייה ביום התחרויות הראשון.

עוד בנושא

אורן סמדג'ה: "לא בונים על מדליה של אורי ששון, וזה לגיטימי"
לראשונה: שני רוכבים ישראלים ישתתפו בג'ירו דה איטליה
פאני בלנקרס קון - "עקרת הבית המעופפת" ההולנדית

טל פליקר ג'ודוקא ישראלי עם מדליית ארד, אליפות אירופה 2018. ברני ארדוב
הישג נהדר. טל פליקר/ברני ארדוב

עד 66 ק"ג, גברים

טל פליקר

סיבוב ראשון: פליקר שזכה במדליית הארד באליפות העולם לפני שנה, ניצח את ניית'ון ברנס האירי אחרי קרב עיקש. פליקר השיג ווזארי דקה לסיום וזה הספיק לו לניצחון.

סיבוב שני: הפעם העבודה של פליקר הייתה קלה יותר. 1:37 דקות לסיום הוא הצליח להטיל את ואדים בונסקו המולדובי על המזרן, לזכות באיפון ולהעפיל לסיבוב הבא.

רבע גמר: פליקר פגש את מדליסט הכסף מהשנה שעברה, אדריאן גומבוץ והפסיד לו אחרי ווזארי של הסלובני 54 שניות לסיום. הישראלי נשר לבית הניחומים.

בית הניחומים: פליקר פגש את ז'ואאו כריסוסטומו מפורטוגל, שהשיג ווזארי 02:19 לסיום והשיג יתרון. פליקר השיג איפון נהדר 01:02 לסיום ועלה לקרב על מדלית הארד.

הקרב על הארד: פליקר פגש את מרקו גושיץ' הצעיר ממונטנגרו והגיע לקרב כפייבוריט ברור. פליקר השיג ווזארי אחרי 02:31, ריתק לאיפון והשיג את מדלית הארד. ל הזכייה במדליית הארד יקבל טל פליקר מענק מיוחד של 20 אלף ש"ח מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט.

פליקר אמר בסיום: "התחלתי את היום והרגשתי טוב. עשיתי את ההכנה הכי טובה בארץ. לא הרגשתי לבד לשנייה. בחיים לא התחריתי עם קהל ואווירה כזו. פשוט התנפלתי על היריב שלי ונפלתי מרוב שרציתי לנצח אותו".

ברוך שמאילוב

סיבוב ראשון: הישראלי בן ה-24 התקשה מול מנואל שייבל הגרמני והקרב נגדו הגיע לניקוד זהב, אותו שמאילוב הכריע עם בריח. ניצחון בתום מותחן של 9:15 דקות.

סיבוב שני: שמאילוב סיים את דרכו אחרי הפסד לאורחן ספארוב מאזרבייג'אן. גם הקרב הזה נגרר לניקוד זהב, אבל חצי דקה בתוך תוספת הזמן ספארוב הצליח לעשות איפון והישראלי הודח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ג'ודוקא ישראלית גפן פרימו עם מאמנה שני הרשקו. ברני ארדוב
הפתיעה בגדול. גפן פרימו חוגגת עם שני הרשקו/ברני ארדוב

עד 52 ק"ג, נשים

גפן פרימו

סיבוב ראשון: הישראלית בת ה-18 נראתה טוב נגד סופיה אסבסטה הקפריסאית בת ה-17 והכניעה אותה אחרי 3:42 דקות עם איפון.

סיבוב שני: היריבה הבאה של פרימו הייתה שרלין ואן סניק, אלופת אירופה ב-2016 ו-2015. הישראלית הצעירה הייתה אנדרדוג ברור, אבל היא הציגה קרב נהדר וניצחה בניקוד זהב אחרי שהבלגית ספגה שלוש אזהרות.

רבע גמר: אחרי ההפתעה בסיבוב הקודם, פרימו נעצרה על ידי אוולין טשופ. השוויצרית בת ה-26 הצליחה לרתק את הישראלית ולסיים את העבודה עם איפון 1:12 דקות לסיום הקרב. פרימו נשרה לבית הניחומים.

בית הניחומים: פרימו המשיכה להפתיע וניצחה את אניה שטנגר הסלובנית החזקה בעזרת ווזארי דקה ושבע שניות לסיום. פרימו תתמודד בהמשך בקרב על מדלית הארד.

הקרב על הארד: פרימו פגשה אירם קורקמאז הטורקיה, שהדיחה מוקדם יותר את טמלקובה. קורקמאז השיגה וואזרי אחרי 02:48 והשיגה יתרון. פרימו חזרה ובגדול עם וואזרי והשוותה 02:05 לסיום. פרימו השיגה וואזרי נוסף 01:07 לסיום והשיגה את מדלית הארד כדי לסיים יום מפתיע ונהדר מבחינתה. על הזכייה במדליית הארד תקבל גפן פרימו מענק מיוחד של 20 אלף ש"ח מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט.

פרימו אמרה בסיום: "לא נראה לי שאני מעכלת. היה כיף כל כך. אמרתי לעצמי שאני לא יוצאת מהזירה בלי מדליה. הקהל פה היה מדהים, שמעתי אותם בכל הקרבות, לפני הקרבות, זה פשוט כיף. היתה הכנה ממש טובה, הצוות עזר לנו לאורך כל התחרות. המטרה והחלום שלי הם לקחת מדליה אולימפית. חולמים על זה בלילה, קמים בבוקר ועושים את הכי טוב שיכול להיות. אני שונאת להפסיד ואני כל כך שמחה".

בטינה טמלקובה

סיבוב שני: בת זוגו הבולגריה של ברוך שמאילוב ומי שחיה בישראל ומייצגת אותה בשנים האחרונות, עלתה אוטומטית לסיבוב השני שם היא הפסידה לאירם קורקמאז בת ה-19. הטורקיה ביצעה איפון אחרי קצת פחות מארבע דקות וגברה על יריבתה בפעם השלישית מתוך ארבעה קרבות בשנה האחרונה.

שירה ראשוני ג'ודוקא ישראלית. הוועד האולימפי בישראל,
הפסידה בשנייה האחרונה. ראשוני/הוועד האולימפי בישראל

עד 48 ק"ג, נשים

שירה ראשוני

סיבוב שני: הפסד כואב מאוד לראשוני שעלתה אוטומטית לסיבוב השני ונכנעה למרושה שטנגר על הבאזר. הישראלית עשתה ווזארי בשלב מוקדם והחזיקה ביתרון לאורך זמן רב, אבל הסלובנית הצליחה לבצע איפון ממש בשנייה האחרונה.

נועה מינסקר

סיבוב שני: מינסקר עלתה אוטומטית לסיבוב השני, שם הפסידה לדילרה לוקמנחכים הטורקיה באיפון אחרי 3:58 דקות. היה ההפסד השלישי מתוך שלושה קרבות של מינסקר ללוקמנחכים, אחרי שהיא נכנעה לה גם ב-2012 וגם ב-2014.

ג'ודוקא ישראלית גפן פרימו. ברני ארדוב
הסתערה מהרגע הראשון. גפן פרימו/ברני ארדוב

עד 57 ק"ג, נשים

תמנע נלסון לוי

סיבוב ראשון: נלסון לוי ניצחה את יובאנה רוגיץ' הסרבית אחרי שקיבלה ניקוד כ-42 שניות לסיום הקרב. זה הניצחון השני שלה על הסרבית הוותיקה, אחרי שגברה עליה גם באלמטי ב-2016.

סיבוב שני: נלסון לוי התאכזבה עם הפסד לאוסטרית בת ה-37 סברינה פילצמוזר. הישראלית גברה על פילצמוזר בגרנד פרי טשקנט ב-2017, אבל הפעם נכנעה לה באיפון.

מעין גרינברג

סיבוב ראשון: הישראלית בת ה-24 לא הייתה יכולה לפורטוגלית הוותיקה תלמה מונטיירו. מדליסטית הארד מריו 2016, ג'ודוקא בת 32 שזכתה בעבר בחמש מדליות זהב באליפויות אירופה, שלטה בקרב והכריעה אותו באיפון.

עד 60 ק"ג, גברים

אלון אהרון

סיבוב ראשון: אלוף ישראל בן ה-19 סיים את דרכו אחרי הפסד ליורה ורסטראטן. הבלגי השיג איפון 1:56 דקות לסיום הקרב והמשיך הלאה.

ג'ודוקא ישראלית גפן פרימו. ברני ארדוב
הישג ענק. גפן פרימו/ברני ארדוב
ג'ודוקא ישראלי טל פליקר. ברני ארדוב
ריתק את היריב. טל פליקר/ברני ארדוב
טל פליקר ג'ודוקא ישראלי (מימין) עם מדליית ארד, אליפות אירופה 2018. ברני ארדוב
טל פליקר, מימין, על הפודיום/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully