וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורן סמדג'ה: "לא בונים על מדליה של אורי ששון, וזה לגיטימי"

25.4.2018 / 10:56

מאמן נבחרת ישראל בג'ודו גברים מוכן לאליפות אירופה שתצא לדרך ביום חמישי בגני התערוכה בחסות בנק ירושלים. "ההחלטה להישאר הייתה נכונה, אני נהנה. לספורטאים יש מוטיבציה גבוהה כי התחרות בארץ"

יוסי ציפקיס
"הייתי עייף אחרי ריו. הרגשתי שאולי אני צריך לנוח, אבל כל הזמן ישב לי בראש מצד שני שאני צריך לעשות דברים שלא הצליחו לעשות לפניי"

"מה שמעניין ומאתגר אותי זה הצלחות", אומר אורן סמדג'ה בראיון מיוחד לוואלה! ספורט רגע לפני פתיחת אליפות אירופה בג'ודו שתצא לדרך מחר (חמישי) ותסתיים ביום שבת. לסמדג'ה היו ספקות אחרי אולימפיאדת ריו 2016 באשר להמשך דרכו כמאמן הלאומי של נבחרת הגברים של ישראל, אבל היום, כמעט שנתיים אחרי מדלית הארד של אורי ששון ורגע לפני שחצי מדינה תהיה מרותקת למזרנים בגני התערוכה כדי לעקוב אחרי הספורטאים שלו, הוא מרגיש שזה היה נכון בשבילו להמשיך ולהוביל את הג'ודו הישראלי.

"הייתי עייף אחרי ריו. הרגשתי שאולי אני צריך לנוח, אבל כל הזמן ישב לי בראש מצד שני שאני צריך לעשות דברים שלא הצליחו לעשות לפניי", הוא אומר. "כל עוד אני מגיע לשיא עם ספורטאים ומביא איתם מדליות, אני מרגיש שאני נהנה. ברגע שארגיש שאני פחות נלהב מיום אימונים, פחות מתרגש לקראת תחרות, אז כנראה שכבר לא אהיה חלק מזה. היום אני עדיין במקום שהכל בוער אצלי ולכן ההחלטה שלי להישאר הייתה החלטה טובה. המדליות של טל פליקר, טוהר בוטבול וברוך שמאילוב בתחרויות הגדולות אחרי האולימפיאדה עשו לי טוב. אני רואה את המוטיבציה שלהם להצליח וכל עוד זה קיים, זה אומר שעשיתי החלטה נכונה וטובה שנשארתי".

אורן סמדג'ה מאמן נבחרת ישראל בג'ודו. מגד גוזני
עדיין מלא מוטיבציה. סמדג'ה/מגד גוזני
"אליפות אירופה היא לא דבר חדש לנו. רק בקדנציה שלי כמאמן, יש לי שבע או שמונה מדליות מאליפויות אירופה כבר מ-2011"

יש יותר לחץ בגלל שהאליפות נערכת בישראל?

"בוא נפריד רגע בין הדברים. אליפות אירופה היא לא דבר חדש לנו. רק בקדנציה שלי כמאמן, יש לי שבע או שמונה מדליות מאליפויות אירופה כבר מ-2011. ברור שהעובדה שזה בארץ והקהל מאוד רוצה לראות הצלחה, אמורה לחדד עוד יותר את הרצון שלנו להצליח. יש לנו מוטיבציה יותר גבוהה כיוון שזה בארץ. אני מרגיש שהספורטאים יותר מתרגשים, יותר דרוכים כי זה הבית שלהם. אורי ששון לא היה מביא את ההורים שלו לאליפות אירופה אם היא הייתה נערכת בפולין, אבל פה הוא כבר יראה את אמא ואבא שלו ואת החברה ביציע. יש פה מעורבות אישית של הספורטאים. החברים שלהם יבואו לראות אותם ולכן יש כאן משהו אחר".

אורי ששון הוא הבכיר אצלך אחרי המדליה בריו, אבל בתחרויות האחרונות הוא היה רחוק משיאו

"גם ב-2015 אורי לא נתן שנה מדהימה, אבל אז באה 2016 והוא עף למעלה עד המדליה בריו. נכון שהשנה הזו היא עדיין לא שנת השיא שלו ואולי היינו רוצים שהוא יהיה במקום יותר גבוה, אבל אורי עבר פציעה קשה אחרי האולימפיאדה. הוא עדיין עשה כמה מדליות מאז שהוא חזר מהפציעה".

העליתם את שגיא מוקי למשקל עד 81 ק"ג, אבל התוצאות עדיין לא הגיעו

"ברור שהיינו רוצים כבר לראות את מוקי במקום אחר, אבל קרו דברים בדרך. זו החלטה שהתקבלה כבר שנה לפני האולימפיאדה האחרונה. אני לוקח אחריות על הכל. כמו שהעליתי את אורי ששון מעד 100 ל-100 פלוס, אני לוקח אחריות על המעבר של שגיא מעד 73 לעד 81. שמרנו אותו כל הזמן כשהוא היה במשקל היותר נמוך והיום הוא מרגיש הרבה יותר חופשי עם הגוף שלו. לא רצינו כל הזמן לשמור אותו על דיאטה.

"שני הספורטאים האלה, גם אורי וגם שגיא מוקי, עשו קמפיין מטורף לפני ריו. הם עשו את כל התוצאות שאפשר לעשות. הכל נלקח בחשבון. בסך הכל, אל תשכח שעדיין לא נכנסנו לשנתיים שלפני אולימפיאדת טוקיו 2020 והתוצאות עדיין לא נכנסות להם לקריטריון האולימפי".

ראינו את ירדן ג'רבי פורשת אחרי מדליה אולימפית. היית צריך לעשות הרבה עבודה על הראש של אורי ששון כדי שזה לא יקרה גם אצלו?

"במקרה של אורי נתנו לו לבד להחליט. במשך שנה אחרי האולימפיאדה לא דיברנו איתו בכלל ולא ניסינו ללחוץ. הכל בא ממנו בסופו של דבר. אם אורי היה רוצה לפרוש, לא היינו מנסים לשכנע אותו להישאר כי בסופו של דבר אלה הן ההחלטות שלהם. אני חושב שזה הרבה יותר חזק כשאורי החליט לבד ושזה בא ממנו. היום זה אורי ששון שרוצה ללכת לקמפיין אולימפי נוסף והיכולת אצלו קיימת. הוא מדליסט אולימפי, פעמיים סגן אלוף אירופה, מדליות זהב בגרנד סלאם וגרנד פרי.

"היכולת לא נעלמת אצל ספורטאי. הוא יכול טיפה לאבד את המוטיבציה או את החשק, אבל אני רואה שבכל אימון הוא משתפר. בכל אימון הוא נראה יותר טוב, הוא שומר על עצמו מבחינת משקל וכושר. אתה שואל אותי אם אני בונה עליו למדליה באליפות אירופה הזו? אז לא, וזה לגיטימי. הוא מדליסט אולימפי ואחד הטובים בעולם במשקל שלו, אבל זו עדיין לא השנה שלו. צריך להבין את הפילוסופיה הזו".

עוד באותו נושא

אריק זאבי: "הג'ודו הישראלי נמצא בתקופה הכי טובה שלו"

לכתבה המלאה
הג'ודוקא הישראלי אורי ששון. אסף קליגר, שימוש חד פעמי
לא השנה שלו. אורי ששון בריו/שימוש חד פעמי, אסף קליגר

לצד אורי ששון, יש לא מעט אנונימיים שאולי יבואו מאחור ויעשו את המדליות. אולי פיטר פלצ'יק

"אין אנונימיים בג'ודו. טל פליקר לא אנונימי וגם לא טוהר בוטבול או ברוך שמאילוב. פלצ'יק? פיטר עשה עונה מדהימה והשם שלו כבר הולך לפניו עם זכיות בתארים. הוא ספורטאי מהצמרת העולמית עם סיפור חיים נהדר ואופי מדהים".

סידרתם ספונסרים לכולם כדי שיהיה להם ראש נקי לאימונים וחיים מקצועניים?

"הספורטאים די מסודרים. כמעט כולם עם עזרה וסיוע מגורם כזה או אחר. כולם נמצאים במערכת כי טוב להם".

אז איפה עקב אכילס שלנו במשקל עד 90 ק"ג, אצל לי קוכמן?

"קוכמן עשה מדלית ארד לא מזמן בטורניר חשוב בגיאורגיה. עכשיו הוא היה חמישי בגרנד פרי באנטליה. הוא הצעיר בחבורה אבל הוא ספורטאי עולה".

יש לכם מישהו שנושף בעורפם של ששון, פלצ'יק וקוכמן במשקלים הכבדים ומסומן כמי שיחליף אותם?

"לא. במשקלים האלה אין כרגע מישהו שממש קרוב אבל יש לנו במשקלי הג'וניור כמה ספורטאים עם פוטנציאל ובעוד שנה הם יתחילו להסתער. ביום שאחרי אולימפיאדת טוקיו 2020, הם ירוצו קדימה. צריך להבין כמה קשה יהיה להכניס ספורטאי לאולימפיאדה הקרובה. בכל משקל אנחנו נצטרך שהוא יהיה בין ה-18 הראשונים בדירוג האולימפי. נכון שלפני ריו אורי, שגיא וגולן פולק היו בצמרת הגבוהה ביותר, אבל כדי שנעמוד במשימה ונגדיל את כמות הספורטאים שלנו בכל המשקלים בטוקיו נצטרך לעשות שנתיים חזקות מאוד ולזה אנחנו מתכוננים. המטרה שלנו לקראת טוקיו היא להחדיר לכל משקל ספורטאי. זו משימה אדירה".

מה עם גולן פולק?

"מנסה להחלים מפציעה ארוכה. הוא עשה כמה טורנירים השנה אבל לא הצליח להתגבר על הכאבים. הוא בשיקום ומתאמן. אני לא יכול להעריך כרגע אם הוא יחזור, זו תהיה החלטה שלו. לדעתי הוא ינסה לחזור בעוד טורניר אחד או שניים ואז יחליט אם להסתער על השנתיים הקרובות כדי להילחם על מקום באולימפיאדה".

אתה מרוצה מההכנות לאליפות? לא היה משהו שחסר?

"קיבלנו הכל. עשינו הכנה מושלמת עם סימולציה של יום תחרות, עם רמקולים שהשמיעו קולות של קהל שיהיה כאן. אנחנו דרוכים ומוכנים ואני בטוח שכל 4,000 המושבים יהיו מלאים, כך שכל מי שיגיע ייהנה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully