וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק זאבי: "הג'ודו הישראלי נמצא בתקופה הכי טובה שלו"

אריק זאבי התראיין לתכנית הפייסבוק "טוכמן וחמי" ודיבר על האהבה מהקהל ("זה כיף"), הפוטנציאל ההישגי של ישראל ("יותר גבוה ממה שהשגנו עד היום") והחלום לאמן את נבחרת הג'ודו

מערכת וואלה!

לקראת אליפות אירופה בג'ודו שתיפתח בישראל בשבוע הבא, אריק זאבי התראיין היום (ראשון) לתכנית הפייסבוק של וואלה!ספורט, "טוכמן וחמי" ודיבר על האהבה והחיבוק מהקהל גם אחרי שפרש, המועמדים למדליה באליפות הקרובה והחלום לאמן את נבחרת ישראל בג'ודו.

זאבי פתח ואמר: "יש חיבור אליי מצד הקהל, אבל אף פעם לא מדדתי את זה ולא ידעתי שמדובר בכמויות כאלה גבוהות וזה כיף. העובדה שהייתי בצמרת העולמית קרוב ל-20 שנה והבאתי הישגים עזרה לחיבור. גם הכישלונות עזרו בחיבור. בסופו של דבר כולם צריכים להתמודד עם כישלונות וכנראה שהדרך בה התמודדתי גרמה לחיבור עם הקהל, וזה פשוט כיף".

על אורן סמדג'ה והפוטנציאל ההישגי של ישראל: "זה בסדר גמור שאורן סמדג'ה החליט שהוא עובד עם צוות אחר, אבל לעשות משחק כפול ולהראות למצלמה כאילו הוא כן רוצה שאבוא העציב אותי. אני חושב שהפוטנציאל של ישראל יותר גבוה ממה שהושג עד היום. אנחנו מקום 93 בעולם מבחינת ההישגים האולימפיים. יש תהליך חיובי שקורה, אבל לא יכול להיות שאנחנו מובילים בהייטק ובמערכות ביטחון ובספורט אנחנו לא כל כך מאחור. 700 מדליות אולימפיות הושגו על ידי יהודים, אין בעיה עם הדי.אן.איי שלנו. כדי באמת לשנות צריך לעשות תכניות ל-8,10,12 שנה קדימה, תכניות ארוכות טווח. אני מאמין שאנחנו בדרך לשם".

עוד בנושא:

נבחרת הג'ודו מתכוננת לאירוח אליפות אירופה. פונטי: "מרגש מאוד"
פיטר פלצ'יק זכה במדליית זהב בגרנד פרי טביליסי, ארד ללי קוכמן
גילי כהן לא תהיה בסגל נבחרת ישראל לאליפות אירופה בג'ודו

אריק זאבי, אורי ששון מסיבת עיתונאים לפתיחת המכביה. קובי אליהו
מועמד למדליה. אורי ששון עם אריק זאבי/קובי אליהו

על הג'ודו הישראלי: "אם מסתכלים על הג'ודו הישראלי זאת התקופה הכי טובה. יש נבחרת נשים מלאה וגם העובדה שירדן ג'רבי פרשה לא פגעה אנושות בהישגים, זה לא היה מעולם. בנבחרת הגברים זכינו ב-2005 בשלוש מדליות באליפות אירופה והייתה תקופה שהיא הייתה בשיאה. זה היה פחות מסוקר והאיגוד היה פחות תקשורתי ודוחף כמו שהוא היום. בהחלט אנחנו נמצאים בתקופה טובה. אפשר לשחזר את ההישג הזה ולזכות בשלוש מדליות בנבחרת הגברים. אין ספק שהאיגוד עושה עבודה טובה מבחינה מקצועית. המנהלים האישיים עושים עבודה טובה, החשיבה השתנתה. הכל ביחד עם התקציב המוגדל עזר, כענף הג'ודו נמצא בתקופה הכי טובה שלו".

מועמדים למדליה: "מועמדים למדליות באליפות אירופה הקרובה? מתוך חמישה מועמדים אם שלושה יזכו זה הישג גדול. טל פליקר, ברוך שמאילוב ואורי ששון מועמדים למדליה, פיטר פלצ'יק וטוהר בוטבול עשו כבר קפיצת מדרגה ואנחנו מקווים שעם הקהל הביתי הם גם יילחמו על מדליה. כל אחד יכול להפתיע. גם לשגיא מוקי יש את היכולות. לפי סטטיסטיקת עבר כל מדינה שאירחה אליפות גדולה גם זכתה בהישגים טובים מהעבר. אני בהחלט רואה שתי מדליות בקרב הגברים, אפילו שלוש".

הספורטאי האהוב עליו: "קודם כל לי קורזיץ. היא קבעה תקדימים בענף ונלחמה עם מחלה. אם לא הייתה חולה, היא הייתה חוזרת עם מדליה אולימפית ואפילו זהב. הדרך בה היא התמודדה עם זה מדהימה. ספורטאים נוספים שאני אוהב הם מיקי ברקוביץ', כי אין ילד ישראלי שגדל ולא הכיר את השמות האלה בתקופה שלמכבי תל אביב היו סמלים ישראלים. השני הוא אלי אוחנה. אני הערצתי את העובדה שהוא זכה בתואר אירופי בבלגיה עם מכלן והיה חלק דומיננטי. בתקופה ההיא התואר היה משמעותי. מאוד הערכתי את ההישג הזה".

על חזרה עתידית ואימון נבחרת הג'ודו: "לאמן זה הדבר שאני הכי אוהב ואני עדיין עושה את זה. אני לא אעזוב את זה לעולם ואני עושה את זה מאהבה אמיתית ומהבנה שאני יכול לבנות ספורטאים טובים. יש לי חלום לאמן בשלב מסוים את נבחרת ישראל, אבל בסיטואציה הקיימת אני לא רואה את עצמי חוזר. ימים יגידו. אין לי כעסים ואני לא נוטר טינה. ממשיך את חיי והכל בסדר".

  • עוד באותו נושא:
  • אריק זאבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully