וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג נפלא: שגיא מוקי זכה במדליית זהב באליפות אירופה בישראל

27.4.2018 / 18:23

הישראלי (משקל עד 81 ק"ג) חתם יום תחרויות נפלא עם ווזארי בניקוד הזהב בגמר, מול סמי שושי הבלגי, וזכה במדליה השלישית של ישראל הטורניר המקומי. שריר בת ה-18 הפסידה לשלזינגר

יניב טוכמן

באליפות אירופה שנערכה בבאקו ב-2015, זכה שגיא מוקי במדליית זהב בקטגוריית משקל של עד 73 ק"ג. מאז הוא עבר לקטגוריה של עד 81 ק"ג, והערב (שישי), באליפות שנערכת בתל אביב, הוא הוכיח שגם במשקל כבד יותר, הוא עדיין ספורטאי ענק. הג'ודוקא הישראלי זכה במדליית זהב - השלישית של ישראל באליפות הנוכחית, אחרי מדליות הארד של גפן פרימו (במשקל של עד 52 ק"ג) וטל פליקר (במשקל של עד 66 ק"ג). שאפו.

ג'ודוקא ישראלי שגיא מוקי. מגד גוזני
איזה הישג גדול. מוקי/מגד גוזני

בקטגוריית משקל של עד 73 ק"ג טוהר בוטבול הודח בסיבוב השני ואורון גינר הודח כבר בסיבוב הראשון עם הפסד לאיגור ונטדקה הגרמני. אצל הנשים, גילי שריר רשמה הופעה מעולה במשקל של עד 63 ק"ג וניצחה שני קרבות בצורה מרשימה, אך נכנעה ברבע הגמר ללא אחרת מאשר אליס שלזינגר, הישראלית שמצייגת את בריטניה, ולאחר מכן הודחה מבית הניחומים.

יום התחרויות הזה נפתח עם דקת דומייה לזכרם של עשרת הרוגי האסון הכבד אמש בערבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ג'ודוקא ישראלי שגיא מוקי. מגד גוזני
מוקי מיד לאחר הניצחון הגדול/מגד גוזני
אוהדים צופים באליפות העולם בג'ודו, תל אביב. מגד גוזני
המשלחת של ישראל ממשיכה להרשים, הקהל אוהב את זה/מגד גוזני

עד 81 ק"ג, גברים

שגיא מוקי

סיבוב ראשון: שגיא מוקי עלה לקרב הראשון שלו מול ג'ונתן אלארדון הצרפתי (29 בעולם), שלט מהפתיחה כבר אחרי דקה סגר את הקרב עם ווזארי ומיד עוד ווזארי שהפכו לאיפון. פתיחה מעולה לנציג הישראלי הבכיר שלנו.

סיבוב שני: בסיבוב השני פגש שגיא מוקי את מתיאס קאסיי הבלגי. מוקי פתח בסערה, היה מאוד אגרסיבי ויוזם ושתיד קות בתוך הקרב השיא ווזארי מול הבלגי שניסה לעשות מהלך מפתיע בשניות האחרונות, אבל מוקי החזיק מעמד ושמר על הניצחון בדרך לרבע הגמר.

רבע הגמר: שגיא מוקי פגש את לאסלו סשוקנאי ההונגרי מולו הוא היה פייבוריט ברור וכבר אחרי 15 שניות השיג ווזארי. דקה ו-34 שניות לסיום הקרב מוקי ביצע עוד ווזארי מרשים וניצח את הקרב הזה שהיה חד צדדי לחלוטין לטובת הישראלי, שיפגוש בחצי הגמר את הג'ודוקא הרוסי אסלאן לאפינגוב.

חצי הגמר: שגיא מוקי ויריבו אסלאן לאפינגוב ספגו עונשים שלוש דקות לסיום הקרב. דקה לאחר מכן ספג הרוסי עונש שני, אך מוקי ספג עונש שני גם הוא. הקרב הלך צמוד, ואז, 21 שניות לסיום, ספג לאפינגוב עונש שלישי, ושלח את מוקי לגמר. איזה הישג נהדר. בקרב על הזהב יפגוש מוקי את סמי שישי הבלגי בן ה-25.

גמר: מוקי ושושי לא הצליחו להשיג ניקוד אחרי ארבע הדקות הראשונות, במהלכן כל אחד מהם ספג עונש אחד, ולקחו את הקרב על הזהב לניקוד זהב. 50 שניות לאחר מכן שניהם ספגו עונש נוסף וידעו שאסור להם לפשל שוב, כי העונש הבא יעניק את הניצחון לשני. בסופו של דבר, מוקי הצליח להשיג ווזארי גדול והתפנה לחגוג עם הקהל את ההישג הנפלא שלו.

ג'ודוקא ישראלי שגיא מוקי. מגד גוזני
הלכו עד לניקוד זהב. מוקי ושושי/מגד גוזני
הג'ודוקא הישראלי שגיא מוקי. מגד גוזני
הראה ליריבים את הגב. מוקי/מגד גוזני

עד 73 ק"ג, גברים

טוהר בוטבול

סיבוב ראשון: בוטבול עלה לקרב הראשון מול כריסטוף ואגנר האוסטרי המדורג 65 בעולם, והיה התקפי כבר מהשניות הראשונות. לקח לו לא מעט זמן, קצת יותר מארבע דקות למעשה, אך בסופו של דבר הוא ניצח באיפון מרשים. בסיבוב הבא הוא עשוי לפגוש את האלוף האולימפי פאביו באסילה.

סיבוב שני: טוהר בוטבול פגש את צ'ילוגלו בילאל הטורקי שפתח חזק וניסה לבצע מהלך מהיר על הישראלי ואחרי דקה וחצי גם הצליח להשכיב את בוטבול ולהשיג ווזארי. הטורקי התגונן וקיבל שני עונשים, אבל הצליח לשמור על הניצחון בשיניים.

אורון גינר

סיבוב ראשון: אורון גינר היה הראשון שעלה על המזרן לקרב מול איגור וונדטקה הגרמני המדורג 40 בעולם. הקרב היה צמוד, אך דקה ו-25 שניות לסיום הגרמני הצליח להפיל את הישראלי עם איפון וניצח את הקרב.

גילי שריר ג'ודוקא ישראלית. איגוד הג'ודו,
נכנעה לשלזינגר. גילי שריר/איגוד הג'ודו

עד 63 ק"ג, נשים

גילי שריר

סיבוב ראשון: גילי שריר פתחה את התחרויות עם מפגש מול מיה הרמאנסון השבדית. שריר חיכתה להזדמנות שלה ושתי דקות לסיום הקרב ביצעה ווזארי מרשים על השבדית שהפך לאיפון אחרי שהשבדית נפצעה מהתרגיל של שריר ונאנקה מכאבים כשנותרו שתי דקות לסיום הקרב.

סיבוב שני: שריר שוב נראתה מצוין וגברה גם על מגדלנה קרסקובה האוסטרית, הפעם באיפון שהשבית אותה למשך כמה שניות. בכך העפילה שריר לשלב רבע הגמר, שם מחכה לו מפגש פיקנטי מול אליס שלזינגר, שמייצגת את בריטניה. הפסד ישלח אותה לבית הניחומים.

רבע הגמר: שריר פתחה לא טוב את ה"דרבי הישראלי" מול שלזינגר, שהשיגה ווזארי פחות מחצי דקה לפתיחת הקרב. שריר המשיכה להתגונן, חטפה עונש ומיד לאחר מכן שלזינגר השיגה עוד ווזארי שהכניע את ההתמודדות הזו.

בית הניחומים: שריר פגשה את יקטרינה ואלקובה. הרוסיה פתחה טוב יותר והשיגה ווזארי, ולאחר מכן מיד רשמה איפון שסגר את הסיפור.

אליס שלזינגר

לאחר שניצחה בדרבי הישראלי ברבע הגמר, פגשה בחצי הגמר שלזינגר את טינה טרסטניאק הסלובנית, אך ביצעה תרגיל מסוכן, לטענת השופטים, והורחקה מהקרב. הג'ודוקא המייצגת את בריטניה תחפש מדליית ארד דרך בית הניחומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully