וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאמבק של ג'רו הולידיי מרגש את ארצות הברית: "סוף סוף אפשר להתרכז בכדורסל"

שנה אחרי שפרש כדי לטפל באשתו ההריונית שחלתה בסרטן, גארד ניו אורלינס חוזר ומציג יכולת שיא בפלייאוף. ג'נטרי מתלהב ומכנה אותו "שחקן שני הצדדים הטוב ב-NBA", הפרשנים נרגשים, וגם: הטראש טוק הביזארי בין בלדסו לרוז'יר נמשך

ג'רו הולידיי, ניו אורלינס פליקנס חוגג. AP
חוזר לחיים, ולכדורסל. ג'רו הולידיי חוגג הלילה/AP

פלייאוף ה-NBA ממשיך לספק דרמות וסיפורים אנושיים מרגשים למכביר. הלילה (בין שלישי לרביעי) שלוש סדרות הגיעו ל-0:2: טורונטו ניצחה 119:130 את וושינגטון בתצוגה התקפית משכנעת, בוסטון גברה על מילווקי הפעם ללא בעיות מיוחדות, וניו אורלינס המשיכה את המומנטום הנפלא שלה עם ניצחון חוץ שני רצוף על פורטלנד, 102:111.

עוד בנושא

הלילה בפלייאוף: טורונטו ובוסטון עלו ל-0:2 על וושינגטון ומילווקי
הכוכבים שתמיד מתעוררים בפלייאוף שוב עושים את ההבדל
דיווח: לברון ג'יימס וקוואי לאונרד שוקלים לשחק יחד בעונה הבאה

ג'רו הולידיי, ניו אורלינס פליקנס. AP
בשיאו בשני צידי המגרש. הולידיי/AP

פורטלנד - ניו אורלינס 111:102 (הפליקנס עלו ל-0:2 בסדרה)

המספרים

* ג'רו הולידיי קבע שני שיאי קריירה: האחד בנקודות בפלייאוף (33) והשני בנקודות ברבע אחד במשחק (12).

* 20 מתוך 33 הנקודות של הולידיי באו מאזור הצבע. בזריקות משם הוא קלע 10 מ-14, והפך לשחקן השני אחרי קלינט קאפלה שקולע 20 ומעלה מאזור הצבע בפלייאוף הנוכחי.

* דמיאן לילארד איבד 7 כדורים, הכי הרבה שלו במשחק פלייאוף בקריירה.

* עד כמה המצב של הבלייזרס עגום? מבין 20 קבוצות שהפסידו את שני המשחקים הראשונים בבית בסדרת סיבוב ראשון בעבר, רק שלוש עלו לבסוף לסיבוב הבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

דמיאן לילארד זיהה כבר ב-2013 את הפוטנציאל של הולידיי

סיפור המשחק, אולי סיפור הפלייאוף עד כה, הוא ג'רו הולידיי. הגארד בן ה-27 הצטיין משחק שני ברציפות, הפעם בהתקפה עם 33 נקודות, חלקן הגדול ברגעים מכריעים, ובסיום נזכר בשנים הראשונות הקשות ב-NBA, במהלכן חווה פציעות וספסול מתמשך וגם נאלץ להתמודד עם טרגדיה אישית איומה. בשנת 2016, בשעה שאשתו - הכדורגלנית לורן הולידיי - הייתה בהריון מתקדם, התגלה גידול סרטני במוחה. הולידיי הודיע על פרישה זמנית מה-NBA כדי להתמקד בטיפול בה ובבתו הבכורה שעתידה להיוולד, וחזר כעבור זמן מה כשהראש שלו רחוק מלהיות מרוכז בכדורסל.

עכשיו, כך נראה, הוא בשיאו מקצועית ומנטלית. "המשפחה שלי הם כל חיי. עכשיו, כשכולם בבית בסדר, אני מרגיש שאני מסוגל להתרכז בכדורסל, אמר אחרי ההצגה הגדולה. "בעזרת הפליקנס התמודדתי עם הפציעות ועם מה שקרה במשפחה שלי בצורה חלקה, חזרתי לעצמי, ועכשיו אני שוב במיטבי". כל כך במיטבו, שמאמנו אלווין ג'נטרי היה מוכן להצהיר בסיום ש"הוא שחקן שני הצדדים - התקפה והגנה - הטוב בליגה. הוא כל כך אנדרייטד. הוא מסוגל לחדור על כל שחקן, ההגנה שלו נפלאה, ולאחרונה הוא גם שיפר את הקליעה מבחוץ. תנו לי שם של שחקן אחד שלם יותר. תנסו אותי".

ג'רו הולידיי עם אשתו, לורן, ובתו. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
ארצות הברית נרגשת. הולידיי עם אשתו ובתו, בשנה שעברה/צילום מסך, מתוך אינסטגרם

בכל מקרה, ג'נטרי מסכים ש"ג'רו עבר זמנים קשים, מסלול הקריירה שלו היה מאוד לא קל. בעונה הראשונה הוא היה פצוע, אחר כך חלה עליו מגבלת דקות במשך רוב העונה, ואחר כך קרה מה שקרה עם המשפחה שלו, וזה היה קשה מאוד. עכשיו כולם בריאים ואני חושב שגם הוא נמצא במקום בריא מבחינה מנטלית".

לפני כחודש סיפר הולידיי בראיון כן ופתוח לרשת 'יאהו' על ההתמודדות הקשיים במשפחה, והקושי להישאר מרוכז בכדורסל. "היה עליי המון לחץ. היו לא מעט רגעים שנאלצתי להישען על אנשים אחרים, וזה תמיד נראה לי כמו משהו שלא אצליח לעשות", סיפר בגרון חנוק. "תמיד, במשך כל חיי, ניסיתי להתמודד עם כל דבר בכוחות עצמי. אתה חושב לעצמך 'הגעתי ל-NBA בכוחות עצמי, אז גם את זה אני מסוגל לעבור'. אבל האמת היא שאתה לא יכול לבד. יש דברים שלא נמצאים בשליטה שלך. למדתי להיעזר באנשים טובים לאורך הדרך, ולתת בחזרה עכשיו לניו אורלינס שכל כך תמכה בי בתהליך הזה, זה מיוחד".

גם ביל סימונס מתלהב

בוסטון - מילווקי 106:120 (הסלטיקס עלו ל-0:2 בסדרה)

המספרים

* ג'יילן בראון הפך לשחקן הצעיר בתולדות הסלטיקס שקולע 30 נקודות ומעלה במשחק פלייאוף.

* בשני המשחקים הראשונים בסדרה הבאקס ספגו 43 נקודות כתוצאה מהזדמנות שנייה, לעומת 13 בלבד שקלעו.

* למרות ההפסד, הרצף של יאניס אנטטוקומפו נמשך: אחרי המשחק הלילה, הוא עומד על תשעה משחקים ברצף עם 20 נקודות ומעלה נגד הסלטיקס.

ג'יילן בראון, בוסטון סלטיקס, חוגג. AP
כבוד. ג'יילן בראון חוגג/AP

גם מאחורי הניצחון של הסלטיקס עומד סיפור מעורר השראה. מרכוס סמארט, שמושבת בשל פציעה ונמצא בעיצומו של תהליך ההתאוששות, התבשר השבוע כי אימו בת ה-63 סובלת מסרטן מח העצם במצב מתקדם, וכי היא "נאבקת על חייה" כשמצבה קשה. למרות זאת, סמארט נשאר בסביבת הסלטיקס וממשיך להתכונן לחזור בפלייאוף. הוא הספיק לקפוץ לביקור חטוף בבית אימו בטקסס, אבל מאז מרכז את כל מאמציו בלחזור למגרשים, ועל הדרך גם נתן נאום מוטיבציה לחבריו וביקש מהם לפני המשחק "לנצח בשבילו".

סמארט סיפר ש"אמא שלי דרשה שאהיה עם הקבוצה ולא לצידה, שאמשיך לעשות מה שאני אוהב, שלא אהיה מוטרד ממה שקורה לה. אני משתדל לעשות את זה".

על הפרקט, טרי רוז'יר מילא היטב את מקומו עם 23 נקודות ו-8 ריבאונדים ששוב נתנו נוקאאוט למצ' אפ האישי שלו בסדרה, אריק בלדסו. בין השניים התפתחה יריבות של ממש בשני המשחקים, גם מחוץ לפרקט. אחרי המשחק הראשון כינה רוז'יר בשוגג את אריק בלדסו "דרו" בלדסו, והלילה הגיעה התגובה. בלדסו נשאל על ההצגה של רוז'יר והשיב: "מי זה? אני אפילו לא יודע מי זה". רוז'יר הוסיף לאחר מכן ש"אין לי עניין להיכנס לעימותים כאלה".

המשך יבוא.

אריק בלדסו, מילווקי באקס, מול טרי רוז'יר, בוסטון סלטיקס. GettyImages
"טרי Who?". בלדסו שומר על רוז'יר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully