וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויד גריפין: "אם היינו יודעים שלברון חוזר, כנראה שבלאט לא היה ממונה"

האיש שהביא את הישראלי לקליבלנד בקיץ 2014, הודה שהיה פועל אחרת אם היה יודע שקינג ג'יימס יחתום: "דיוויד היה המאמן המושלם לקבוצה הצעירה שדמיינו, מה שקרה לא היה הוגן כלפיו"

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס עם הג'נרל מנג'ר דייויד גריפין. GettyImages
ציטוטים מעניינים. גריפין לצד בלאט/GettyImages

כשדיוויד בלאט מונה למאמנה של קליבלנד ב-20 ביוני 2014, הוא קיבל לידיו מה שהיתה אמורה להיות קבוצה צעירה עם כוכב עולה בשם קיירי אירווינג. באותה תקופה הסיכוי שלברון ג'יימס ישוב לקבוצה שבחרה בו בדראפט לא היה נראה גבוה, ועל כן הקאבס בחרו לפעול ולמנות אלמוני - החלטה שבדיעבד, לא התבררה כמוצלחת במיוחד. מערכת היחסים של הישראלי עם לברון לא היתה פשוטה, ובינואר 2016 פוטר והוחלף על ידי עוזרו ומקורבו של ג'יימס, טיירון לו.

בראיון שהעניק היום (רביעי) דייויד גריפין, הודה הג'נרל מנג'ר של הקאבלירס לשעבר שאם היה יודע שלברון יחתום בקיץ 2014, לא היה ממנה את בלאט מלכתחילה. גריפין, שהתארח בפודקאסט של אדריאן ווג'נראוסקי, נשאל האם היה מחכה עם מינוי מאמן אם היה יודע שלברון שוקל לשוב לקליבלנד, והשיב: "כן, ב-100 אחוז. לא האמנו שהוא חוזר בנקודה ההיא, חשבנו שהוא יחכה לפחות שנה, יראה האם אנחנו בכיוון הנכון ואז יחליט האם הוא יכול לסמוך עלינו. בורכנו שהוא בחר להגיע, אבל זה שינה את הדינמיקה. אם היינו יודעים שהסיכוי שיחזור גבוה, כנראה שהיינו עושים משהו אחר. אבל תמכנו במינוי דיוויד, אז זו היתה ההחלטה הנכונה".

גריפין הוסיף וסיפר: "הרגשנו שתהיה לנו קבוצה צעירה מאוד בהנהגת קיירי אירווינג, אבל אז לברון חזר. דיוויד היה המאמן המושלם לקבוצה שדמיינו שתהיה לנו - קבוצה צעירה שתצמח יחד, וגם הוא ילמד ויצמח בתפקיד בקצב הגיוני. אבל כשהחלטנו למנות אותו, הכל הסתדר עם שוק השחקנים החופשיים, בעיקר עם לברון, אז זה נהיה מירוץ משוגע לזכיה באליפות. ההתאמה לא היתה מה שדמיינו מלכתחילה, כי לא היינו אותה קבוצה שדמיינו. באופן אירוני, צירופו של לברון רק הפך את העבודה של בלאט להרבה יותר קשה, בגלל חלון ההזדמנויות הצר שלו. זה לא היה הוגן כלפיו, ולא היה הוגן כלפי כל הקבוצה. בסופו של דבר זו אשמתי".

עוד בנושא:

קליבלנד שוב גברה על טורונטו, גולדן סטייט ניצחה באוקלהומה סיטי
דירק נוביצקי: "יש סיכוי טוב שלברון כבר הפך לגדול בכל הזמנים"
המושכים בחוטים: דירוג עשרת האנשים הכי משפיעים בעונת ה-NBA

שחקן קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. AP
שינה את הכל. לברון/AP

גריפין אף הוסיף כי לפני מינוי בלאט, בחנו הקאבס את מועמדותם של מספר מאמני מכללות: "בדקנו הרבה שמות, אבל הבנו שהג'וב לא נחשק מספיק עבור מאמני קולג' רבים, להם היתה יציבות גדולה. הם לא הכירו אותי, הם לא הכירו את דן גילברט. זו לא הרגישה כמו עבודה יציבה. התחלנו לחפש מאמן במאי, וקיירי לא חתם על חוזה חדש עד יולי, מאמנים לא היו בטוחים שהם יישאר. אספנו הרבה מידע כל המועמדים וכך דיוויד הצטרף למירוץ, ניסינו להרחיב את מעגל החיפושים שלנו".

עוד באותו נושא

דירק נוביצקי: "יש סיכוי טוב שלברון כבר הפך לגדול בכל הזמנים"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully