וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'רל מקניל: "מקווה מאוד שלא ידברו עלי, כדי שאוכל להיות מתחת לרדאר"

1.4.2018 / 14:00

התקופה הרעה של האדומים ("הספינה עוד לא טבעה"), ההאשמות נגד מקי ("לא פייר") והמנהיגות השקטה שלו: "לא טוב עבור הקבוצה אם אכריח דברים". לקראת הדרבי, ראיון עם כוכב הפועל תל אביב

one

ביום שני זה סוף סוף יקרה. חצי שנה אחרי שנחת בישראל, ג'רל מקניל יפגוש את מכבי תל אביב לדרבי. את השניים הראשונים ראה הכוכב של הפועל תל אביב בחוץ בשל הרחקה לשני משחקים בדיוק, והייתה לו הזדמנות לראות את הצהובים מהצד. "אני תמיד לוקח דברים כהזדמנות לראות את הקבוצה שלנו מבחוץ לבפנים, אני רוצה לראות את היתרונות והחסרונות שלנו, זה נתן לי מבט מבחוץ על הסגל שלנו, דברים שצריך לשפר כדי לשחק נגד קבוצות כמו מכבי עם הזדמנות לנצח", מספר הגארד האמריקאי בראיון מיוחד לוואלה! ספורט לפני הדרבי התל אביבי. "זה עזר לי בסיטואציה הזאת. זה לא עוזר בשום סיטואציה אחרת".

חשת את האווירה של הדרבי מהצד. שיחקת כבר בדרבי הגדול של סלוניקי במדי אריס. אפשר להשוות?

"זה קצת יותר משוגע ביוון. האווירה כאן נהדרת, אבל שם עושים עבודה טובה יותר בלהפריד בין הקהלים. הרבה פעמים ביוון לא תראה את הקהל היריב מגיע לדרבי. כששיחקנו נגד פאוק, או אפילו נגד פאו או אולימפיאקוס, לא היה קהל יריב במשחקים, הרבה פעמים זה פשוט נאסר על ידי המשטרה. זה הופך להיות משוגע. ככשיחקנו בפאוק, המשחק הופסק כמה פעמים, וניצחנו, אז היו צריכים לפנות חצי אולם כדי לסיים את המשחק. המשחק הזה מתקרב לשם, אין ספק. הקהל שלנו מלא תשוקה ומופיע לכל משחק ודוחף אותנו. כשניצחנו העונה אצל מכבי, זה היה ערב שלא אשכח, ערב שהיה חשוב לאוהדים ולארגון, ואני בטוח שזה יהיה ככה גם אצלנו בבית".

עוד בנושא:

ראשון בליגת העל: חולון רוצה להבטיח את המקום הראשון בעין שרה
האם בכל זאת גוני יזרעאלי יוכל לחזור לשחק העונה?
מכבי תל אביב בודקת את האופציה להחתים את טייריס רייס

ג'רל מקניל, שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
הדרבים שראה מהצד יעזרו הפעם? מקניל/ברני ארדוב

מקניל מתיישב לראיון שלושה ימים בלבד אחרי הטראומה נגד עירוני נס ציונה, אז הוליכו האדומים ב-10 הפרש, שתי דקות לסיום, ובכל זאת הפסידו. "אם אתה חושב שהקהל היה מאוכזב, אז חדר ההלבשה היה פי עשר יותר גרוע", הוא מספר. "יש לנו חבורת שחקנים, מהצוות המקצועי ועד השחקן האחרון, שאכפת לה. אנחנו נלחמים כל השנה, היו לנו כמה משחקים שניצחנו בסיום עם קאמבקים יפים, אבל היו לנו יותר משחקים שנתנו את המשחק בסיום, לפחות שלושה משחקים שהיינו צריכים לנצח ולא ביצענו את מה שצריך בדקות הסיום".

מתחילת העונה אתם בעיקר לא יציבים. מה גורם לזה?

"אני באתי יומיים לפני המשחק הראשון ועשיתי את מה שאני יכול, אבל קשה לשחק כדורסל כשאין לך זמן להכיר אחד את השני. מצד שני אין תירוצים, הליגה היא כזאת. אני בודק את הקבוצות האחרות, וגם הן מחליפות שחקנים, ושחקנים נפצעים, שחקנים עוזבים. יש הרבה שינויים, אתה צריך להישאר בפוקוס ולנסות להצליח גם כשיש כאוס. היו לנו הרבה פציעות, שחקנים שלא שיחקו כשהם כשירים לגמרי, אבל אין תירוצים. אנחנו צריכים להביא גישה אחרת למגרש".

אם אתה צריך לשים את האצבע על הסיבה שאתם עם ניצחון אחד בששת המחזורים האחרונים, על מה היית מצביע?

"אין תשובה ברורה ללמה הפסדנו. זאת עונה ארוכה, אתה עובר עליות וירידות. רשמנו הפסדים קשים, אבל זאת עונה ארוכה. הדבר הכי חשוב הוא כשהדברים הולכים טוב, אתה לא יכול להגיע יותר מדי גבוה, וכשהדברים לא הולכים טוב, ואתה מפסיד חמישה משישה משחקים זה הופך להיות החודשיים הכי ארוכים בחיים שלנו, אסור לך לרדת נמוך יותר. הספינה עוד לא טבעה, יש לנו עוד סיבוב שלם ואנחנו צריכים לבוא ולהתחרות".

אתה מבין את האכזבה מכם? הרי יש לכם סגל שנראה על הנייר טוב או לפחות שווה לכל האחרות.

"לפעמים כשאתה אומר סגל טוב יותר זה סובייקטיבי, אני בטוח שיש קבוצות חושבות שיש להן סגל טוב יותר משלנו. הדבר הגדול בכדורסל הוא שעל הנייר הדברים נראים נהדר, ואתה עדיין צריך לשחק על המגרש. אם לא נופיע אז לא משנה מה טיב הסגל. זה לא מדע טילים, אנחנו צריכים למצוא את הדרך שבה כל אחד מופיע בכל משחק. זה לא אומר שכל אחד צריך להיות נהדר בכל משחק, אבל כולם צריכים לבוא באותה גישה, ולהתחרות כדי לנצח משחקים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ג'רל מקניל, שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"אין תירוצים. אנחנו צריכים להביא גישה אחרת למגרש". מקניל/ברני ארדוב

מקניל משמש העונה על תקן אחד המנהיגים על הפרקט של הפועל תל אביב (15.6 נקודות, 3.8 אסיסטים ו-3.2 ריבאונדים), לצד רביב לימונד וטיי מקי, אבל בניגוד לאחרון, את קולו לא תשמעו יותר מדי במהלך המשחקים. "אני לא הבן אדם שאתן נאום של חצי שעה או אמשוך שחקנים הצידה ואדבר איתם. אנחנו מדברים מספיק כקבוצה גם ככה, אני לא דברן גדול, אני יכול לדבר אבל אני מעדיף לעלות על המגרש ולהראות לשחקן מה אני עושה, כמה אני נלחם ומתחרה ועובד. אני רוצה ששחקנים יראו מאשר שאני אגיד להם".

הגעת השנה מהיורוליג, אתה הכוכב של הקבוצה. אתה מרגיש לחץ מסוים שבלי משחק טוב שלך הפועל תל אביב לא מסוגלת לנצח?

"אין עלי לחץ לדעתי, זה כדורסל, אני לא אחד שאקח את כל הקבוצה עלי. שחקנים שעושים דברים כאלה, מקשים את החיים על עצמם. אני רוצה לשחק טוב כדי לנצח משחקים, אבל בשבילי לשחק טוב זה לעשות את הדברים האחרים, לעשות עבודה טובה בהגנה ולהכניס שחקנים אחרים למשחק. אני לא חושב שזה טוב עבור הקבוצה שאני אכריח דברים כדי שננצח".

ועדיין, כשמדברים על הכוכבים של הליגה, מדברים על גלן רייס, ג'רום דייסון, פייר ג'קסון ונוריס קול. אתה מאמין שאתה שייך לרשימה הזאת?

"לי זה לא משנה. כל השחקנים האלה טובים מאוד. לא אכפת לי איפה מדרגים אותי, מה שחשוב לי ואני מאמין שגם לאחרים זה לעשות הכי הרבה כדי לעזור לקבוצה לנצח. הסיטואציה שלי שונה מפייר ג'קסון, נוריס קול וגלן רייס, לא מבקשים מהם במכבי וחולון לעשות דברים כמוני. אני יודע מה אני מסוגל לעשות, אני מאוד מקווה שלא יתחילו לדבר עלי כדי שאוכל להיות מתחת לרדאר ונחזיר את הקבוצה למסלול".

שיחקת בכל כך הרבה מקומות. אחרי התקופה הזאת בישראל, יש סיכוי שנראה אותך ממשיך?

"מבחינת החיים שלי השנה, אני ממש נהנה. תל אביב היא עיר נהדרת, ישראל היא מדינה טובה, יש פה את כל הדברים שאנחנו צריכים, הליגה היא כיפית, יש פה הרבה כישרון, קבוצות מהיורוליג והיורוקאפ. אני רוצה להשיג את ההצלחה הגדולה ביותר העונה, ואם יהיו הצעות מישראל אני אסתכל עליהן ולא אפסול חזרה, כי אני נהנה מאוד כאן".

שחקן הפועל תל אביב ג'רל מקניל. ברני ארדוב
"בשבילי לשחק טוב זה לעשות את הדברים האחרים, לעשות עבודה טובה בהגנה ולהכניס שחקנים אחרים למשחק". מקניל/ברני ארדוב

בשבועות האחרונים עולה שמו של טיי מקי כשחקן שצפוי לשלם את מחיר הנפילה האחרונה, ומקניל לא אוהב את זה. "ברור שזה לא פייר, זה חלק מהעסק. אנשים יעברו תקופות קשות גם באופן אישי, אבל גם באופן קבוצתי. אני מרגיש שטיי הוא סוג של קורבן של מה שקורה, הוא מנסה להבין את התפקיד הספציפי שלו בקבוצה, איך הוא יכול לעזור לקבוצה. הוא שחקן משמעותי בקבוצה שלנו, מתחילת העונה הוא שיחק טוב מאוד, ועכשיו הוא מחפש לראות איך הוא יכול לעזור, אבל לא רק הוא. עוד שחקנים בחדר ההלבשה עדיין מחפשים את עצמם. אי אפשר לשים את כל האשמה על שחקן אחד, זה ספורט קבוצתי, אנחנו מגבים אותו ומקווים שהוא יישאר ויעשה את הדברים שעוזרים לקבוצה לנצח".

הקהל יכול לצפות מכם למשהו שונה מעכשיו?

"משהו שונה? אני לא בטוח. אנחנו יכולים להיות יותר עקביים. כל אחד יכול לשחק טוב יותר, אנחנו יכולים לשחק טוב יותר כקבוצה, ולעשות דברים ברמה גבוהה יותר. אני לא חושב שהדבר היחיד שיכול לעזור לנו זה שינוי, אבל אנשים מסתכלים על זה ככה בתקופה הזאת השנה. אני מאמין שכל אחד יכול לשחק יותר טוב, ועכשיו יהיו לנו יותר משחקים בשבוע שזה עדיף. אני מאמין שבסיבוב השלישי מה שיכריע זה למי יש קבוצה יותר טובה, ואז הסגל היותר טוב ישפיע".

הפועל תל אביב לא הגיע לפלייאוף אשתקד ולפני שנתיים עשתה זאת בקושי. אפשר להבטיח לקהל שהשנה יהיה לפחות פלייאוף?

"ציפיות הן דבר קשה מאוד, אני לא יכול להבטיח שום דבר. הדבר הכי חשוב שאנחנו עדיין תלויים בעצמנו. כל משחק עכשיו יהיה קשה בשבילנו ובשביל הסיכויים שלנו בפלייאוף. המטרה היא לאגור ניצחונות, ולא משנה איך נשיג אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully