וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעריץ של גל אלברמן: ראיון עם אפונסו טיירה מעירוני קרית שמונה

המאמנים היריבים מסמנים ("לא מרגיש אנדרייטד"), התדמית של שרצקי מפתיעה ("נראה לי אדם מאוד רגוע"), העונה של קרית שמונה לא מובנת ("היו משחקים שאמרנו 'מה לעזאזל קרה פה?!'"). אפונסו טיירה הוא אחד הזרים הטובים בליגה. אחרי שתשמעו אותו מדבר על אלברמן, תבינו למה

יוסי ציפקיס

מכולם, הוא דלוק על אלברמן.

אפונסו טיירה מדבר כמו שהוא משחק - לא סנסציוני אבל חכם, לא בוטה אבל יעיל. בעיקר מעניין. את הגרסה הפרובוקטיבית יותר של איזי שרצקי הוא לדבריו לא מכיר, את הסרטון של אנתוני וארן הוא לטענתו לא ראה וגם מיעוט הקהל במשחקי קרית שמונה לא בדיוק אוכל אותו ("דומה לפורטוגל" ו-"אתה מתרגל").

אבל תדבר איתו על כדורגל והעיניים ידלקו והשיחה תדלג שלושה שלבים מעלה. קחו את גל אלברמן כדוגמה. זה התחיל כששאלנו אותו מול מי הכי קשה לו לשחק, והוא, באנגלית החזקה שלו ("ההורים שלחו אותי לבית ספר בינלאומי כדי שאדבר שוטף"), ניווט את התשובה לאן שהוא רצה.

"אני רוצה לדבר על השחקן שאני הכי מעריך בישראל - גל אלברמן", הוא אומר, והצלם ברני ארדוב כמעט פלט את המים על השניצל. הרי טיירה נמצא בישראל בקושי כמה חודשים, ובעדינות אפשר לומר שאלו לא חודשי השיא עבור קשר מכבי חיפה. "שאלתי הרבה אנשים מה קורה שם ולמה הקבוצה לא מצליחה", הוא מספר, "אבל אלברמן זה שחקן שמבין את המשחק בצורה שאתה לא רואה הרבה בישראל. כשאני מסתכל על שחקן בעמדה שלי דוחף קבוצה ומשחק חכם - אני מקבל צמרמורת. עבורי, זה בדיוק מה שאלברמן עושה. כל מי שרואה את מכבי חיפה איתו ובלעדיו, רואה שכשהוא על המגרש הקבוצה שלו אוטומטית הולכת 10 מטר קדימה".

הוא מתמקד במשחק בין הקבוצות בחיפה. טיירה היה מושעה בגלל כרטיסים צהובים ובדרך לאיצטדיון הוא ביקש מארוסתנו מריאנה שתשים לב לאלברמן. הם מתחתנים בקיץ הקרוב, והיא תמיד איתו, בכל משחק, בית וחוץ, יודעת על מה להסתכל ויודעת מה הוא יגיד בסיום. אז הפעם - מספר 6 בירוק היה המטרה. אבל הוא לא פתח בהרכב. במחצית עלה לשחק, במצב של 0:0 משעמם, וטיירה אמר למריאנה 'עכשיו תראי'. "מהרגע שהוא נכנס ראית, לצערי, מכבי חיפה אחרת. לוחצת יותר, גבוהה יותר, קרובה יותר לכל שחקן שלנו". מריאנה התלהבה ממה שראתה, ואם קרית שמונה של בן זוגה לא היתה מובסת 4:0 כנראה היתה גם מחייכת. "הוא לא היה מדהים", מסביר טיירה, "אבל כשהוא על הדשא כל הקבוצה שלו מאוחדת יותר ופשוט קשה יותר לשחק נגדה, וזה מה שאני מעריץ אצלו. מבחינתי - זו המחמאה הכי גדולה שקשר אחורי יכול לקבל".

עוד בנושא:

בית"ר ירושלים: "אנשים קונים מספסרים כרטיסים ב-400 שקל. כולם בטירוף, אסור לנו לאכזב אותם"
עירוני קרית שמונה: "שרצקי סבל הרבה מהקבוצה, הגיע הזמן שהוא יזכה לנחת"
ניר קלינגר: "אני סומך עליכם. שחקו כמו מול מכבי תל אביב"
הפועל רעננה: "אם נמשיך את היכולת שלנו, זו לא תהיה הפתעה אם נעלה לגמר"

אפונסו טיירה, שחקן עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
גם בת הזוג שמעה כמה אלברמן טוב. אפונסו טיירה ומריאנה/ברני ארדוב

כשהאוטובוס ה-13 - אבל מי סופר - עבר לידנו, טיירה עוד ניסה להילחם ברעש. אבל כשהאוטובוס הבא בתור קיבל חיזוק בלתי צפוי מאמבולנס מחריש אוזניים בכיוון ההפוך, הקשר הפורטוגלי התחשב במכשיר ההקלטה ועצר באמצע המשפט. ואז הוסיף שאם הראיון היה מתקיים בקרית שמונה ולא בבית קפה בתל אביב, היה גם אפשר לשמוע משהו.

כאחד שגדל בפרברי ליסבון הוא יודע מה זה עומס והוא רגיל לקולות שיש לרחובות ההומים להציע. עבורו, כמובן שקרית שמונה היא היוצאת מן הכלל. "חתמתי על חוזה בתל אביב ורק אז יצאנו לצפון", הוא משחזר. "לאט לאט לאורך הדרך ראיתי פחות ופחות בתים ויותר ויותר ירוק". הוא מספר שליסבון לא נגמרת ואילו כשהגיע לצפון שיכנו אותו בכפר גלעדי, והוא לא האמין שבתוך שלוש דקות הספיק להיכנס לקרית שמונה וגם לצאת ממנה. "זה שונה, קצב רגוע יותר, אחר", הוא אומר, "אבל עוזר לי שמריאנה איתי כאן".

היא איתו גם בראיון שנערך בשבוע שעבר; עצירה של שעתיים בדרך לחופשה באילת. ארוסתו של טיירה לא כאן רק לתפקידי חיזוק. בבעלותה עסק לבגדי ספורט, אותם היא מוכרת אונליין, והיא מודה: "מבחינתי טוב היה להיכנס לשוק חדש".

גם מבחינת אפונסו, שגדל בספורטינג, ואת הקריירה המקצוענית החל בקורדובה והמשיך באשטוריל. אחרי שלוש עונות באותו המקום הרגיש שהגיע הזמן לזוז. "זה היה צעד חשוב בקריירה שלי", הוא אומר. "הכירו אותי בפורטוגל וידעו מה אני שווה אבל ידעתי שכחלק מההתפתחות שלי הייתי חייב לצאת למקום חדש. בקרית שמונה מצאתי קבוצה עם שאיפות ובעלים עם שאיפות - וזה היה חשוב לי".

הוא קיבל את ההצעה בזמן שהיה במחנה אימון במלאגה, ומיד נכנס לחדר במלון והכניס את העיר והמועדון לגוגל. השלב הבא היה להתקשר למיגל ויטור וליטו וידיגאל - שני עדי אופי ששפעו מחמאות לליגה. כן, גם וידיגאל. הם העידו שקרית שמונה זו קבוצה עם מוסר תשלומים טוב, לא גדולה אבל כן אחת שרוצה. לסטר הישראלית, גם את זה הוא ידע. "דיברתי עם המנכ"ל אדרי וכשהבנתי מה הציפיות החלטתי ללכת על זה", הוא אומר.

את איזי שרצקי לא פגש מיד. כשהבוס נכנס לחדר ההלבשה לפני משחק גביע הטוטו טיירה לא האמין שכל המועדון הזה שלו. אנחנו מספרים לו על מעללי שרצקי עד שעדכן גרסה, לפחות באופן זמני, והוא לא מאמין. מתערב למאמנים? חולה תקשורת? מפטר מאמן ברדיו, במחצית?! זה לא השרצקי שהוא מכיר. "הוא נראה לי אדם מאוד רגוע", טיירה מספר, "מעולם לא שמעתי אותו מרים את הקול. תמיד הוא נראה חיובי ומדבר חיובי. אני לא יודע איך הוא התנהג בשנים קודמות - אבל מה שאתם אומרים לי נשמע דמיוני".

עוד באותו נושא

עירוני קרית שמונה: "שרצקי סבל הרבה מהקבוצה, הגיע הזמן שהוא יזכה לנחת"

לכתבה המלאה
שחקן בית"ר ירושלים, פול אדגר, מול שחקן עירוני קרית שמונה, אפונסו טיירה. סוכנות ג'יני
"ידעתי שכחלק מההתפתחות שלי הייתי חייב לצאת למקום חדש". טיירה/סוכנות ג'יני

שרצקי אולי שקט אבל העונה הזו לא מסבה לו נחת, זה ברור. בליגה, למרות מאמן מבטיח כחיים סילבס, זרים משדרגים וישראלים צעירים מלאי פוטנציאל, קרית שמונה לא הצליחה להתברג לפלייאוף העליון ולא הפגינה יציבות כמעט בשום שלב. "היו משחקים שישבנו לאחריהם ואמרנו 'מה לעזאזל קרה פה?!'"

למזלם של החבר'ה, יש את הגביע כדי לתקן והערב (ראשון, 20:50, ערוץ 5) הם כבר בחצי הגמר. מן הסתם, רגע השיא בעונה עד כה היה המפגש הכפול ברבע הגמר מול הפועל באר שבע. 1:1 בטרנר וניצחון דחוק בבית, והצפונים מעיפים את הדרומים עונה שנייה ברציפות. "אחרי שנגמר המשחק נכנסנו לחדר ההלבשה ושמחנו מאוד אבל לא היינו מופתעים, כי הבנו שזה לא היה מזל", טיירה אומר. "היינו ראויים לעבור. איך שהתחיל המשחק הראשון בטרנר ראיתי שאנחנו היינו מחוברים ושהם לא. הראנו להם שאנחנו מסוגלים לשחק ברמה שלהם, וזו כנראה לא קבוצה שרגילה לראות דבר כזה".

מי הקבוצה שהיה הכי קשה לשחק מולה?

"במרכז המגרש אני חושב שמכבי תל אביב הכי חזקה. הם קרובים ברמה שלהם לבאר שבע. אבל גם בית"ר חזקה, מאוד התקפית, כובשת הרבה".

בהגרלה העדפת אותם או את הפועל חיפה?

"בית"ר כובשת בכל משחק ומייצרת המון מצבים, אבל בכל פעם ששיחקנו נגדה הראנו שאנחנו חזקים כמוה או יותר - יש לנו מצ'-אפ טוב עם בית"ר". ואכן, להוציא את באר שבע, קרית שמונה זו הקבוצה היחידה העונה שהירושלמים לא הצליחו לנצח.

יש לזכייה בגביע עודף חשיבות מבחינתך?

"זה הדבר הכי חשוב כרגע - כי להגיע למדינה חדשה ולזכות בתואר בעונה הראשונה זה נהדר, בטח כשבאופן אישי אף פעם לא זכיתי בתואר. מהמשחק האחרון שלנו נגד אשקלון זה כל מה שאני חושב עליו - כולל לדמיין את עצמי מניף את הגביע".

אומרים שהעתיד של סילבס בקבוצה תלוי הרבה בזכייה בגביע.

"היום כולם שופטים לפי התוצאות, וזה מובן, ולא אכנס למה שהבוס שלנו חושב או אומר. יש לנו מאמן אינטליגנטי מאוד, מודרני מאוד. הוא נותן לנו כלים אבל כמובן שהוא גם יישפט לפי התוצאות".

סילבס מחזיר אהבה ואומר לוואלה! ספורט: "טיירה הוא אחד הקשרים הכי טובים בישראל כיום. הוא אולי מתחת לרדאר של התקשורת אבל לא של המאמנים בישראל. משיחות עם מאמנים בקבוצות אחרות אני יכול להגיד לכם שבהכנה שלהם לקראת משחקים מולנו, הם שמים דגש מיוחד על אפונסו. הוא אינטליגנט ומנהיג, מספר 6 אמיתי - כמו של פעם. אני מאמין שכשנרוץ טוב יותר גם המספרים שלו יעלו".

חיים סילבס מאמן עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
"טיירה הוא אחד הקשרים הכי טובים בישראל כיום". סילבס/ברני ארדוב

ונסיים במספרים. 0 גולים, בישול אחד בליגה - מנת חלקו של טיירה. ולא שומעים עליו ובקושי מדברים עליו - סילבס צודק. מה אומר, אפונסו?

"אני לא מרגיש אנדרייטד בגלל הפידבקים שאני מקבל מהמאמן, וגם מהכתבה שהיתה באתר שלכם וממה שאני שומע מאנשי מקצוע. היום יש הרבה מספרים אחרים לפיהם שופטים שחקנים כמוני, אבל אשמח שכמות הבישולים שלי תצמח - כמובן שזה תלוי באחרים שיכבשו מהמסירות שלי. אז בבקשה, שובל, שגיב, נייג'ל - אם בא לכם להבקיע מכדורים שלי, אני אעריך את זה מאוד".

orenjos@walla.co.il

אפונסו טיירה, שחקן עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
לא איש של מספרים. טיירה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully