וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש קובע: ליגת העל השלישית בטיבה באירופה בשילוב שחקני בית

ה-CIES ערך מחקר חדש שניתח את שילוב שחקני הבית ומצא כי ליגת העל הישראלית נמצאת במקום השלישי עם 32%. מי ראשונה, מי אחרונה ולמה מכבי חיפה של שנת 2009 כל כך מיוחדת?

ספורט 1

בווידאו: תקציר המשחק בין הפועל באר שבע לבני סכנין

מחקר שערך ה-CIES Football Observatory ניתח את שילוב שחקני הבית בליגות באירופה ומיקם את ליגת העל הישראלית במקום השלישי עם 32% של שחקני בית המשולבים בקבוצות השונות בין השנים 2009 ל-2017. במקום הראשון נמצאת הליגה הסלובקית עם 36.3% ובשני הקרואטית עם 32.5%. הליגה הגדולה הראשונה שנכנסה לרשימה היא הספרדית, שממוקמת במקום ה-14 עם 23.6%. במקום האחרון נמצאת הליגה הטורקית עם 8.8%. ראוי לציין שהליגות קטנות של אירופה כגון הליגה האסטונית, המקדונית, האלבנית והאנדורית, לא נכללו ברשימה.

במחקר מצאו שיש קשר בין הגבלת זרים בליגות מסוימות לכמות שחקני הבית. בליגות בהן ישנה הגבלת זרים, כמו בישראל, שחקני הבית מקבלים יותר הזדמנויות מבליגות שאין. נתון מסקרן נוסף של המחקר הצביע על כך ששחקני בית שמשחקים כשוערים מקבלים יותר הזדמנויות מקבוצתיהם באירופה (27.1%) בעוד שחקני ההתקפה זוכים לקרדיט מוגבל (17.7%).

עוד בנושא:

השחקן שמעורב בסרטון המיני: "עשיתי טעות, אני מקווה שזה ייעלם"
ג'ורדי קרויף: "הפועל חיפה עושה עונה מצוינת שאי אפשר להתעלם ממנה"
אוהדי בית"ר בטירוף: אזלו כל הכרטיסים שהוקצו לחצי גמר הגביע

שחקני מכבי חיפה בירם כיאל, מוחמד גדיר, ליאור רפאלוב חוגגים שער. רויטרס
במקום הרביעי. ליאור רפאלוב, מוחמד גדיר ובירם כיאל במדי מכבי חיפה/רויטרס

מכבי חיפה של 2009 נמצאת במקום הרביעי בטבלה שמדדה את אחוז שחקני הביתי בקבוצות אירופאיות שזכו באליפות בין השנים 2009 ל-2017. 52.4% משחקני הסגל של הירוקים היו שחקני בית. במקום הראשון בטבלה נמצאת ברצלונה של 2012 עם 57.75%. המחקר גם הוכיח שיש קשר בין שחקני בית לאליפות בליגת העל: ממוצע אחוז שחקני הבית של קבוצות שזכו באליפות בישראל בין השנים 2009 ל-2017 עומד על 37%.

  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully