וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיא השלילי. נס מילאנו. בדיקת הסמים: תולדות סוני ווימס במכבי תל אביב

8.3.2018 / 13:13

על פי החוזה שנחתם אשתקד, הפורוורד אמור היה לשחק הערב עם הצהובים באיסטנבול - אבל בפועל הוא יתייצב למפגש טעון במיוחד עם האקסית. תקציר הפרקים הקודמים ביחסים המורכבים והעכורים

one

19.1.2012 | שיא קריירה שלילי

סוני ווימס פוגש לראשונה את מכבי תל אביב במחזור הפתיחה של הטופ 16, ומחרב לז'לגיריס קובנה את המשחק. הוא מעמיד שיא קריירה שלילי במדד היעילות (8-), עם 2 נקודות, 1 מ-8 מהשדה ו-6 איבודים ב-28 דקות. הליטאים, כמעט מיותר לציין, מפסידים בבית 84:76 לדיוויד בלאט ושחקניו.

עוד בנושא:

ספאחיה: "אם הפסדנו לנס ציונה, מה אני יכול להגיד על אפס?"
היום ביורוליג: מכבי ת"א תקווה להפסד של באסקוניה, ריאל מול פאו
פייר ג'קסון מכחיש חיכוכים בחדר ההלבשה של מכבי תל אביב

16.4.2014 | נס מילאנו ואני

הפיינל פור במילאנו. 19.2 שניות לסיום, ווימס קולע מחצי מרחק ולכאורה מבטיח לצסק"א מוסקבה את הכרטיס לגמר, 63:67. אלא שאז מתרחש נס מילאנו השני. דיוויד בלו עם שלשה, ויקטור חריאפה מאבד וטייריס רייס מחולל מהפך. כל זה יכול היה להישכח, מכיוון שווימס (2 מ-13 מהשדה) עולה לשלשה נוחה, רגע לפני הבאזר. אבל הוא מחטיא. 67:68 צהוב, מכבי בגמר, בדרך לזכייה בגביע.

סוני ווימס במדי צסק"א מוסקבה נגד מכבי תל אביב 2014. GettyImages
2 מ-13 מהשדה והחטאה מכריעה. ווימס נגד מכבי תל אביב במילאנו/GettyImages

14.6.2016 | שתי עונות, שלושה מיליון דולר

במסגרת מהפכת "12 שחקני היורוליג" מודיעה מכבי תל אביב על החתמתו של ווימס לשנתיים, שבמהלכן ישתכר שלושה מיליון דולר ויהיה לשחקן היקר ביותר בסגל המבטיח של ארז אדלשטיין. "אני כבר לא יכול לחכות להגיע לתל אביב ולהתחיל בהכנות לעונה החדשה", הוא אומר.

21.6.2016 | לברון ג'יימס של מכבי

בראיון עיתונאי, לקראת בואו לישראל, נשאל ווימס אם יהיה עבור מכבי מה שלברון ג'יימס היה עבור קליבלנד. הוא משיב: "כן, אתה בהחלט יכול להגיד את זה", ונכנס היישר לפנתיאון.

סוני ווימס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
השחקן הכי יקר בסגל המבטיח. ווימס/ברני ארדוב

1.10.2016 | התואר הראשון לירושלים

מכבי תל אביב החדשה מאבדת תואר ראשון: אף שווימס מוביל את קלעיה עם 16 נקודות, היא מפסידה בגמר גביע ווינר 77:62 להפועל ירושלים בעין שרה. חמישה ימים מאוחר יותר, במסיבת העיתונאים החגיגית לפתיחת העונה, ישאל דיוויד פדרמן את אדלשטיין לעיני התקשורת: "תגיד, מה קרה בנהריה?".

11.10.2016 | הבילוי שעלה ביוקר

48 שעות לפני פתיחת עונת היורוליג, מכבי תל אביב מקדימה את הגעתה למילאנו בשל ערב יום הכיפורים. השחקנים הזרים, ובהם ווימס, מקבלים אישור לצאת לבלות, אבל רק עד חצות. הם חוזרים בארבע לפנות בוקר ונקנסים ב-5,000 דולר. הפורוורד לא ישתתף במשחק בשל פציעה ברגל, והצהובים יפסידו 99:97.

שחקן מכבי תל אביב סוני ווימס. מור שאולי
קנס של 5,000 דולר. ווימס/מור שאולי

21.10.2016 | מרד נגד אדלשטיין

יממה לאחר שמכבי מפסידה גם במשחקה הביתי הראשון ביורוליג, 89:82 לריאל מדריד, הכל מתפוצץ. הקבוצה מתכנסת לאסיפת חירום בחדר ההלבשה ביד אליהו, וסוני ווימס נכנס לדין ודברים שבו הוא מותח ביקורת פומבית על אדלשטיין. גם בראיונות לתקשורת הוא לא חוסך במילים: "האופציה הראשונה שלנו בהתקפה היא ללכת לאנדרו גאודלוק או אליי, אבל אנחנו זקוקים לאופציה שנייה או שלישית. אנחנו צריכים עוד תרגילים. אני מקבל את הכדור ואין לי זריקה, מה אני אמור לעשות? מה השחקן שלידי אמור לעשות? נכון לעכשיו אין לנו תשובות לדברים האלה. אולי תשאלו את המאמן". למחרת בלילה, אחרי ניצחון ליגה על הפועל חולון, אדלשטיין יפוטר בשעה 02:27 לפנות בוקר.

21.12.2016 | ווימס נגד אקסית? זהירות

ווימס פוגש את צסק"א לראשונה מאז עזב אותה, ורוצה להוכיח לה כמה טעתה כשהחליטה לוותר עליו. אבל ההפך קורה: מכבי תל אביב שומטת יתרון ביתי בן 18 נקודות, ווימס מסיים ערב נורא ללא סל לרפואה (0 מ-3 מהשדה, 6 איבודים ומדד 5-), כשחמש התקפות בשלוש הדקות האחרונות מסתיימות בידיים שלו, ובאף אחת מהן לא נרשמות נקודות: הוא מחטיא כדור אחד, מאבד שלושה ומבצע גם עבירת תוקף. הרוסים מנצחים 76:80.

מאמן מכבי תל אביב ארז אדלשטיין. ברני ארדוב
ספג מווימס ביקורת נוקבת. אדלשטיין/ברני ארדוב

24.1.2017 | השפלה באבדי איפקצ'י

מכבי תל אביב יוצאת לאיסטנבול, למפגש עם המדורגת אחרונה בטבלת היורוליג, המאומנת בידי ארגין עתמאן. נשמע מוכר למישהו? כשזה קרה אשתקד, זה נגמר באחת התבוסות המשפילות בתולדות המועדון הצהוב. היריבה הטורקית הייתה גלאטסראיי, ולא אנאדולו אפס, והיא מחצה את איינארס בגאצקיס וחניכיו 63:102. ווימס היה סביר עם 12 נקודות, אבל באותו ערב כלו כל הקיצין.

28.1.2017 | בדיקת הסמים באימון

נציגי הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט מתייצבים במפתיע באימון מכבי תל אביב ביד אליהו, לאחר שהנהלת המועדון משגרת אליהם מסרים כי היא חושדת שכמה שחקנים (ווימס וויקטור ראד) צרכו סמים. ראד וגל מקל נבדקים באין מפריע ועוזבים את המקום, ווימס מבלה שעות ארוכות בחדר, ממלא את המבחנה שוב ושוב - אבל לא מצליח לעבור את הבדיקה בגלל דלילות בשתן. הוא מחליט לעזוב את המקום, ומוזהר כי בכך ייגזר עונשו כמי שנכשל.

סוני ווימס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שעות בחדר הבדיקות. ווימס/ברני ארדוב

30.1.2017 | "הבוחן זרק כל הזמן את המבחנות"

מכבי תל אביב מכריזה באופן רשמי על סיום דרכו של ווימס בקבוצה. השחקן מציג את הצד שלו: "זה לא נכון! אני לא מעשן סמים, ואני לא יודע מאיפה כולם מביאים את המידע שלהם. השתנתי בכוס שבע פעמים בזמן הבדיקה, מילאתי את הכוס עד הסוף, אבל מסיבה מסוימת הבוחן כל הזמן זרק את המבחנות. הם שמרו אותי בחדר מבודד במשך שש שעות ברציפות, למרות שאמרתי להם שהבן שלי נוחת בארץ מליטא ושהוא רק בן שלוש ולא מדבר אנגלית, אבל הם סירבו, והוא נאלץ לחכות בשדה התעופה מ-21:00 עד 00:30. אני מאוכזב שהכל נופל עליי. אני באמת בשוק שמאשימים אותי בכל מה שקורה העונה, זה לא בסדר. אף פעם לא הייתי בסיטואציה כזו בחיים שלי. אני פגוע מאוד עכשיו. אני מרגיש שמישהו מנסה לפגוע בי בכוונה".

28.9.2017 | הרחקה לארבע שנים

בית הדין של הסוכנות למניעת סימום מרחיק את ווימס מכל פעילות למשך ארבע שנים. השחקן לא מופיע לדיון, לא שולח אליו נציגים וגם לא משגר כתב הגנה. על פי קוד WADA (הסוכנות העולמית נגד סמים בספורט), הכפופה לוועד האולימפי הבינלאומי, ההרשעה מחייבת את כל הגופים הבינלאומיים.

סוני ווימס שחקן מכבי תל אביב מול קורי היגינס שחקן צסק"א מוסקבה. ברני ארדוב
לא הופיע לדיון, לא שלח נציגים, לא שיגר כתב הגנה. ווימס/ברני ארדוב

17.10.2017 | בסין לא שמעו על העונש

על אף ההרחקה, ווימס חותם בקבוצה הסינית ז'גיאנג גולדן בולס ומנצל את החיים הטובים בליגה נטולת ההגנות כדי להעמיד ממוצעים מפלצתיים של 31.7 נקודות, 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים למשחק.

24.2.2018 | גם באיסטנבול לא יודעים על מה מדובר

חוזר ליורוליג: אנאדולו אפס המוכה והחבולה, שאיבדה את זוראן דראגיץ' בשל פציעה עד תום העונה, מחתימה את ווימס. אף שהטורקים איבדו סיכוי להעפיל לשלב הבא ביורוליג, הם פועלים במהירות כדי להתחזק לקראת שלבי ההכרעה בליגה הטורקית.

שחקן אנאדולו אפס סוני ווימס. GettyImages
חיזוק בעיקר לליגה הטורקית. ווימס במדי אפס/GettyImages

25.2.2018 | "פיב"א מעלימה עין, זו רפיסות"

יו"ר הסוכנות הלאומית למניעת סימום, פרופ' שאול שרייבר, תוקף בראיון לוואלה! ספורט את פיב"א ו-WADA על ההתעלמות מהעונש שעומד נגד ווימס ("הם מעלימים עין, זו רפיסות במאבק נגד הסמים") ומשגר מכתבים גם למקבילו הטורקי רוסטו גונר וליו"ר התאחדות הכדורסל הטורקית הידו טורקוגלו. ב-WADA "בוחנים את הסוגיה" ובאפס נבהלים ומשהים את רישומו של השחקן, אבל לבסוף - כעבור שלושה ימים - כל האישורים מתקבלים והוא מופיע ביורוליג ובליגה.

8.3.2018 | יש לו את האקס פקטור?

אפס, כאמור, איבדה סיכוי לעלות שלב ביורוליג והיא בסך הכל רוצה לקושש כמה ניצחונות כדי להיחלץ מהמקום האחרון, אבל לווימס יהיה ערב טעון במיוחד מול הקבוצה שבמדיה אמור היה לשחק עד היום. בשתי הופעותיו הראשונות באנאדולו הוא השתלט על משחק ההתקפה, לקח לא פחות מ-37 זריקות מהשדה וקלע 44 נקודות. והערב?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully