וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הסוכנות למניעת סימום: "פיב"א והסוכנות העולמית מעלימות עין. זו רפיסות"

25.2.2018 / 9:36

סוני ווימס חתם באנאדולו אפס, למרות שעומדת נגדו הרחקה לארבע שנים בעקבות בדיקת הסמים שלא ביצע כששיחק במכבי תל אביב. פרופ' שאול שרייבר: "רק בכדורסל אנחנו נתקלים בבעיה הזו. ניהלנו אינספור התכתבויות וקיבלנו תשובות הזויות. נפנה ליורוליג בעניינו"

ספורט 1

סוני ווימס צפוי לערוך בסוף השבוע הופעת בכורה מחודשת ביורוליג, כשיתארח עם קבוצתו החדשה אנאדולו אפס במילאנו. אלא שעל הודעתה של מחזיקת הגביע הטורקי על צירופו מעיבה העובדה שהפורוורד האמריקאי אמור בכלל לרצות עדיין הרחקה בת ארבע שנים מכל פעילות בשל שימוש בסמים.

"אנחנו נמצאים בתסכול אינסופי", תוקף יו"ר הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט, פרופ' שאול שרייבר, בשיחה עם וואלה! ספורט. בית הדין של הסוכנות הישראלית (NADO) הוא זה שהטיל את העונש על השחקן לפני שבעה חודשים, בעקבות סירובו לבצע בדיקת חומרים אסורים שהוזמנה בינואר 2017 על ידי מכבי תל אביב, בה שיחק באותה עת. ווימס טען אז כי במשך שעות ניסה למלא את המבחנה.

"אני לא יכול לומר שהופתעתי לשמוע שווימס יוכל לשחק ביורוליג, אבל התחושות קשות", מסביר שרייבר. "מכיוון שהעבירה התבצעה בישראל, אנחנו הגוף שהעמיד אותו לדין והעניש אותו. הוא לא התייצב לדיון ולא ניסה לערער, וכעת הוא ממשיך לשחק בעידוד העלמת העין של פיב"א ושל WADA (הסוכנות העולמית נגד סמים; א"ו). זו רפיסות מצידם, והם מוציאים שם רע לכל המלחמה נגד שימוש בחומרים אסורים".

עוד בנושא:

פרשת ווימס, ההרחקה
פרשת ווימס, גירסת מכבי תל אביב
פרשת ווימס, גירסת השחקן
פרשת ווימס, הבדיקה

שחקן מכבי תל אביב סוני ווימס. יוסי ציפקיס
נענש בישראל, ממשיך לשחק בחו"ל. ווימס/יוסי ציפקיס

הסוכנות הישראלית, שבראשה אתה עומד, פועלת מטעם הוועד האולימפי וכפופה ל-WADA. אבל למעשה, אין לכם שום סמכות. ווימס אינו היחיד: גם אמאדי אנג'אי וינסי גייטס הושעו על ידכם, והם משחקים באיטליה ובצרפת.

"אנחנו יכולים לאכוף את ההחלטות שלנו רק בארץ. אין לנו סמכות אכיפה במה שקורה במדינות אחרות. יש מערכת ממוחשבת בשם 'אדאמס', שבה מופיעים כל הפרטים אודות ספורטאים שנתפסו על בדיקות סמים. יש שם את הבדיקה, ואת העבירה, ואת העונש. זו מערכת חסויה, שרק לגופים מוסמכים יש גישה אליה. כל הפרטים הללו מופיעים בפרופיל של שלושת השחקנים שציינת.

"ענף הכדורסל הוא היחיד שבו אנחנו נתקלים בבעיה עם האכיפה. היועץ המשפטי שלנו, עו"ד כרמל נפתלי, נמצא בקשר סדיר עם פיב"א ו-WADA, ואנחנו מתכוונים לפנות כעת גם ליורוליג בעניינו של ווימס. היו לנו תכתובות אינסופיות בנושא הזה, והתשובות שקיבלנו עד כה הן לא פחות מהזויות. נקבעו לנפתלי דיונים טלפוניים עם עורך דין גרמני מטעם פיב"א, ובכל פעם מחדש הוא נתקל בהתחמקויות מוזרות, חוסר מענה לטלפון וכן הלאה".

אבל האינטרס להרחיק ספורטאים שנתפסו על שימוש בסמים הוא גם של הגופים הבינלאומיים.

"למה זה קורה? אני יכול רק לשער, אבל איני יודע. אני לא בקיא בפוליטיקות הללו. כשזה התחיל, הייתי מופתע ביותר. אבל אנחנו כבר שנה בסיפור הזה, וככל שנוקף הזמן כך אני מתוסכל יותר ומופתע פחות. אני מזכיר לך שגם בנוגע לסערת השימוש בסמים של הספורטאים האולימפיים ברוסיה, WADA גררה רגליים ולא הגיבה עד שנוצר גל של פרסומים ברחבי העולם, בעקבות תחקירים עיתונאיים בגרמניה ובבריטניה שהביאו לפיצוץ הפרשה".

אם אין בידיכם שום סמכות, והגופים שמטעמם אתם פועלים מתעלמים מפעילותכם, אולי עליכם לפרוש מהסוכנות העולמית?

"העניין הוא שאין לנו אלטרנטיבה. אם ישראל לא תהיה חברה ב-WADA, ולא תהיה לה סוכנות מקומית למלחמה בסמים בספורט, היא תעמוד בפני סכנת השעיה מהמשחקים האולימפיים".

עוד באותו נושא

חוזר ליורוליג: סוני ווימס חתם באנאדולו אפס

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully