וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה ימים של טלטלות: ההכנות של נבחרת ישראל למשחק נגד בריטניה

23.2.2018 / 8:30

הסגל התהפך פעמיים בשל מחלות ופציעות, הוותיקים השתלטו ונתנו את שלהם, ואז עודד קטש גנב את ההצגה וחתם בהפועל ירושלים. אור שקדי על ההכנה, וגם: המשמעויות של ניצחונות היום ועל אסטוניה

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. המהלך של קטש

התזמון היה מושלם ונקבע מראש. מעט אחרי שהעיתונאים עזבו את הדרייב אין והישיבה הטכנית שבה התבשרו נבחרות ישראל ובריטניה על הסגל היריבה, יצאה ההודעה של הפועל ירושלים על מינויו של עודד קטש למאמן הקבוצה. מהר מאוד הפך המינוי לשיחת הלילה בין שחקני הנבחרת בבית המלון בו שוהה הנבחרת מאז אתמול בשעות הצהריים. "לא הרגשנו עליו שום דבר שונה", סיפר לוואלה! ספורט אחד משחקני הנבחרת, "אם זה באמת קרה תוך כדי ההכנות, אף אחד לא יכול היה לנחש".

ובאמת, המהלך של המאמן הלאומי נתפס כסוג של הפתעה גם עבור אנשי האיגוד. ביום שני, בהתכנסות הראשונה של הנבחרת, השיחה הייתה בכלל האם ייתכן כי קטש יקח על עצמו את תפקיד מאמן מכבי ראשון לציון, ששמו הוזכר כמועמד אליה אם שמוליק ברנר יפוטר. "מה רע לו בתפקיד הנוכחי?", אמר בכיר אחד באיגוד הכדורסל לחברו, "אני רואה אותו מחכה עד הקיץ ובונה מחדש את הפועל ירושלים", הפתיע הבכיר השני בתשובה.

בנבחרת הנוכחית עובד קטש רק עם שחקן אחד מהסגל של הפועל ירושלים - ריצ'רד האוול, שעל פי כל הסובבים את נבחרת ישראל מציג הרבה יותר שמחת חיים עם המאמן החדש שלו מאשר עם הפועל ירושלים העונה. בנבחרת כבר תוהים האם ליאור אליהו ויוגב אוחיון, שבשיחות עם קטש הביעו את רצונם לא להיות חלק מהנבחרת בשלב הנוכחי, היו עושים כך גם אם היו יודעים שקטש ימונה כבר העונה למאמן הקבוצה.

עוד בנושא:

מהפך תדמיתי: מינוי עודד קטש בהפועל ירושלים וסיכום ההפסד של מכבי תל אביב
עודד קטש מונה למאמן הפועל ירושלים לשנה וחצי
עודד קטש: "אנחנו מגיעים בסדר למשחק, יכול היה להיות גרוע יותר"

עודד קטש, מאמן נבחרת ישראל בכדורסל. קובי אליהו
גנב את ההצגה. קטש/קובי אליהו

2. המחלות שטרפו את הקלפים

אלה היו 72 שעות הפכפכות עבור נבחרת ישראל. עוד בשבוע שעבר ידעו באיגוד הכדורסל כי ג'ייק כהן ישחק רק במשחק באסטוניה. בן אלטיט היה ראשון הנופלים כשנפצע עוד לפני האימון הראשון ונאלץ לפרוש מהקמפיין, כשאיגור נסטרנקו הוזנק במקומו. זה המשיך עם מחלה איתה הגיעו כל נציגי הפועל חולון לנבחרת - תמיר בלאט, ג'ו אלכסנדר ומאמן הכושר עמית גולדיאן. ולחבורה הזאת אפשר לצרף גם את ריצ'רד האוול שישב בצד באימון הראשון וזכה למנוחה, כשהכוונה הראשונית הייתה לתת לו לשחק רק משחק אחד.

אחרי האימון ביום רביעי, בנבחרת כבר לא ידעו אילו החלטות לקבל. ג'ו אלכסנדר שהיה נראה במצב רפואי לא טוב בשלישי, חזר להתאמן ואילו מצבו של תמיר בלאט היה בכי רע. לכל היה ברור שעד ההתכנסות בבית המלון יוכלו לדעת פחות או יותר מה יהיה הסגל למשחק, אלא שאלכסנדר, שהגיע לבית המלון, החל לחוש ברע בשעות הצהריים וקטש שוב נאלץ לחשב מסלול מחדש.

אם המחשבה הראשונית הייתה להלביש את תמיר בלאט ואיגור נסטרנקו, אז חסרונו של הרכז הכריח את המאמן למצוא פתרונות נוספים לקליעה מבחוץ, ומאמנה החדש של הפועל ירושלים בחר בנמרוד לוי על חשבון נסטרנקו, ולריצ'רד האוול יהיה רק מחליף אחד בסגל - עידן זלמנסון. מי שתפס את מקומו של בלאט הוא דווקא חואקין שוכמן שהתנדנד, ולא יובל זוסמן, שהיה נחשב למועמד וודאי עבור קטש.

מתוך שחקני הסגל הנוכחי, ייסעו בין 10 ל-11 לאסטוניה, כשג'ייק כהן יחליף שחקן אחד בסגל ולפי מצב הכשירות של בלאט יוחלט האם ייסע על חשבון שחקן אחר. "תמיר הוא מאבני היסוד של הנבחרת הזאת", אמר קטש אתמול.

עוד באותו נושא

עודד קטש מונה למאמן הפועל ירושלים לשנה וחצי

לכתבה המלאה
ריצ'רד האוול, שחקן נבחרת ישראל. קובי אליהו
נוכחות חשובה מתמיד. האוול/קובי אליהו

3. הניסיון של פניני ולימונד

החזרה של גיא פניני ורביב לימונד לסגל גרמה לביקורת על תהליך ההצערה שאליו הלכה הנבחרת בחלון הראשון של הקמפיין הנוכחי, ונעצר בבת אחת. אלא שגם שחקני הנבחרת הודו כי המהלך היה הכרחי, "גיא ורביב עוזרים לנו מאוד בפן של הניסיון, הם היו בכל הסרטים האלה עם הנבחרת", אמר שון דאוסון, ואילו רפי מנקו שהתראיין השבוע לתוכנית הפייסבוק "אהרל'ה ושקדי", סיפר כי "זה היה קצת מוזר להגיע לנבחרת בלי החבר'ה הוותיקים, זה הרגיש כמו נבחרת צעירה".

באימונים, פניני ולימונד משמשים כדמויות המבוגרות שמכוונות את השחקנים הצעירים וזורקים את המילה הנכונה במקום הנכון. "יש פה שחקנים עם ניסיון, רביב חזר, גל עם הניסיון שלו, אנחנו צריכים להביא מהניסיון שלנו למשחקים האלה", סיפר פניני לתקשורת אמש. "מצאתי את אותה נבחרת עם שחקנים אחרים. רוח לחימה, כולם מגובשים ביחד. לא משנה מי משחק בנבחרת, רוח הלחימה נשארת. העיקר שנהנה ונחייך. עודד בדרך שלו מכין אותנו, לא צריך לעבוד על כושר גופני, יש הרבה דברים טקטיים, הרבה דברים של חוקים, זה בעיקר מה שאנחנו עושים".

החיסרון של תמיר בלאט הופך את לימונד ברגע משחקן משמעותי למעין ברוטמר של הנבחרת. הוא אמור להיות זה שיעזור לגל מקל בהובלת הכדור לאורך כל המשחק, כשאבי בן שימול יגבה את השניים. ופניני? אחד משחקני הנבחרת כבר זרק בחצי חיוך אתמול בדרך לחדר ההלבשה, "הוא יותר צעיר ברוח פה מרובנו".

שחקן נבחרת ישראל, גיא פניני. יוסי ציפקיס
הוותיקים היו חסרים. פניני/יוסי ציפקיס

4. חשיבות המשחק

החלון הנוכחי הוא משמעותי מאוד עבור נבחרת ישראל. אם תצליח לצבור שני ניצחונות, על בריטניה היום ועל אסטוניה ביום שני, תבטיח את מקומה בשלב הבתים השני, ובמוקדמות אליפות אירופה לכל הפחות. כמו כן תגדיל את סיכוייה לעלות לשלב הבא עם יותר מניצחון אחד מהבית לבית השני, דבר שיכניס אותה לתמונת הסיכויים האמיתית למלחמה על כרטיס לאליפות העולם 2019 ביפן.

"לא חושבים על לחץ כרגע, אנחנו מבינים שהשיטה החדשה של פיב"א, של החלונות, לא משאירה הרבה זמן חוץ מהכנה מדויקת של מה צריך לעשות", אומר פניני. "עניין הלחץ והציפיות לא נמצא פה. היו לנו רק שלושה אימונים, וכולם יודעים שנגד בריטניה ואסטוניה אנחנו חייבים להביא ניצחונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully