וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תלונות אוהדים: מופע ריקוד שנוי במחלוקת לא יוצג בגמר הגביע

אוהד מכבי תל אביב פנה לשרת הספורט רגב לאחר שבחצי הגמר הופיעו רקדניות בלבוש מינימלי עוטות על עצמן ציצית. מנהלת הלהקה: "מעולם לא היה בכוונתו לפגוע ברגשות של אף אדם"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

בצל משחקי חצי גמר גביע המדינה הנהדרים שנערכו אמש (שני) התרחש אירוע שנוי במחלוקת שקיבל תהודה הבוקר. במהלך פסקי הזמן והמחציות הופיעו על הפרקט ביד אליהו רקדניות בתלבושות שונות ולבוש מינימלי, כשאחת מהן כללה ציצית. חלק מהאוהדים הדתיים שנכחו באולם הזדעזעו מעצם הסיטואציה, והבוקר אחד מהם, אוהד מכבי תל אביב אביתר נפתלי, שלח הודעה בנושא לשרת הספורט מירי רגב.

"אני אוהד כדורסל ופוקד את המגרשים כ-15 שנים. אמש הייתי במעמד חצי גמר גביע המדינה והזדעזעתי לראות מופע של מעודדות בלבוש מינימלי העוטות על עצמן לבוש ציצית באופן שהוא מבזה בעיני ובעיני רבים שהיו ביציע", כתב. "לא ברור איך משרד התרבות והספורט נותן יד לביזוי המסורת באירועי גביע המדינה בכדורסל שהוא פורש עליהם את חסותו אל מול אלפי אוהדים. הרי אם זו היתה קולקציה חדשה של H&M שיש בה רמיזה פוגענית לסממן מהשואה או המסורת היהודית כולנו היינו קמים ומזדעקים - אז איך גוף ממשלתי נותן לזה יד כאן אצלנו?"

במשרד הספורט הגיבו במהרה לנושא: "משרד התרבות והספורט אינו אחראי לבחירת קטעי האמנות ולהקת המעודדות במשחקי גביע המדינה בכדורסל. שרת התרבות והספורט מירי רגב הנחתה את מנכ"ל משרדה לדון בסוגיה ולבחון כיצד איגוד הכדורסל פועל על דעתו הבלעדית, ובוחר שלא להתחשב ברגשות חלק מהציבור שמעוניין לצפות במשחקים אלו ולגבש המלצות שיוגשו לשרה. בכוונת משרד התרבות והספורט לפעול אל מול האיגוד על מנת שמקרים אלו לא יישנו".

"הערכים שלנו וכבודנו לסמלים המכוננים שלנו לא עוצרים במגרשי הספורט", הוסיפה השרה רגב, "המדובר באירועי גביע המדינה, אירועים ממלכתיים בהוויתם וככאלה, יש לדאוג, שהתכנים המופיעים בהם, לצד המנון ודגל המדינה, מתחשבים ברגשות כלל הציבור. הנחיתי את מנכ"ל משרדי לפעול מול האיגוד כדי שמופעים פוגעניים כלפי ציבור כזה או אחר לא יעלו על המגרשים".

עוד בנושא:

הפועל ירושלים נערכת למהפכה: "פשוט רוצים שהעונה הזאת תיגמר"
סגירת המעגל של פניני, הקאמבק של שמיר: הסיפורים מאחורי עליית הפועל חולון לגמר הגביע
דיברתולומאו: "ספאחיה איבד את קור הרוח, אולי הוא רצה להעיר אותנו"

ריקוד שנוי במחלוקת בחצי גמר גביע המדינה. צילום מסך
ומה דעתכם?/צילום מסך

באיגוד הכדורסל הגיבו גם כן: "אמש התקיימו משחקי חצי גמר גביע המדינה. לצערנו חלק מהציבור נפגע מהופעה של אחת מהלהקות שהופיעו בערב הזה, אנו מתנצלים על כך וכמובן שמופע מסוג זה לא יחזור על עצמו".

ענבל מאיו מנהלת הלהקה מסרה: "הנבחרת שלנו נבחרה להופיע במשחק בשל המקצועיות והאיכות של המופעים שלנו. בין השאר הופענו גם במופע חסידי. הבד שנלבש נועד לצורך אווירה בלבד. המופע הזה מאוד פופולרי בארץ ובקרב קהילות יהודיות בחו"ל ועולה במשך שנים רבות. מעולם לא קיבלנו עליו ביקורת וכמובן שמעולם לא היה בכוונתנו לפגוע ברגשות של אף אדם. בעקבות התגובות לא נעלה עם המופע הזה במשחק הגמר".

עוד באותו נושא

סגירת המעגל של פניני, הקאמבק של שמיר: הסיפורים מאחורי עליית הפועל חולון לגמר הגביע

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully