וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירת המעגל של פניני, הקאמבק של שמיר: הסיפורים מאחורי עליית הפועל חולון לגמר הגביע

13.2.2018 / 10:00

השיחה בחדר ההלבשה במחצית ("היו שם צעקות וכל אחד נתן מהניסיון שלו"), הרצון של גלן רייס ("בחור כל כך תחרותי"), הרגע האישי המרגש של פניני, הקפטן שעוד לא מעכל שהוא בגמר והילד שרץ אחרי האוטובוס של הפועל ירושלים. הפועל חולון חוגגת עלייה לגמר גביע המדינה

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. המחצית

אם יש רגע מכונן בעלייה של הפועל חולון לגמר גביע המדינה אמש (שני) אחרי ניצחון 67:76 על הפועל ירושלים בחצי הגמר, הוא הרגע שבין כניסת השחקנים לחדר ההלבשה לכניסת הצוות המקצועי במחצית המשחק. "השחקנים ביקשו דקה או שתיים לבד כדי לדבר ביניהם לפני שאנחנו נכנסים", סיפר דן שמיר במסיבת העיתונאים. כששמיר נכנס, כולם כבר היו עם מבט אחר בעיניים.

"הגענו לחדר ההלבשה והיו שם קצת צעקות וחיבורים וכל אחד נתן מהניסיון שלו, כל אחד נתן טיפים לשחקנים שלא היו קצת בפוקוס", סיפר הקפטן שלומי הרוש. "המאמן אמר לנו לחזור לתוכנית המשחק, להאמין במה שאנחנו יודעים לעשות וכך נמצא את הדרך לנצח", הוסיף טיישון תומאס. טו הולוואי סיכם: "המאמן בא אלינו במחצית ואמר לנו, פשוט שחקו את המשחק שלכם".

גלן רייס נכנס לחדר ההלבשה במחצית והחל לצעוק ולומר מה לדעתו לא הולך טוב, ואחרי שהצעקות עלו רמה, שני שחקנים לקחו פיקוד: גיא פניני וחנן קולמן. כל אחד מהם אמר את שלו, הרגיע את האווירה, ניסה לשדר לשחקנים את הדברים החשובים, ומשם חולון יצאה למחצית שנייה אותה ניצחה בצורה מרשימה.

"גלן הוא כל כך בחור תחרותי, שזה מדהים", אמר אחד מאנשי חולון בסיום המשחק, "מבחוץ הוא נראה הכי שכונה, אבל מאחל לכל קבוצה בליגה שחקן עם כל כך הרבה תשוקה למשחק כמו שיש לו. כל מה שהוא עושה, זה הכל כדי לנצח, לא מעניין אותו שום דבר אחר". שמיר מחזיק מאוד מיכולות ההנהגה של פניני וקולמן, ולכן הביא אותם לקבוצה, בסיום המשחק אף פרגן לגארד המתאזרח ואמר ש"הוא פה בין היתר בשביל הדברים האלה".

שחקן הפועל חולון גיא פניני. ברני ארדוב
לקח פיקוד, ולא רק על המגרש. פניני מחכה למכבי/ברני ארדוב

2. סגירת המעגל

"זה יכול להיות סרט יפה", כך סיכם גיא פניני את מסיבת העיתונאים של אחרי חצי הגמר. עשרה גביעים רצופים יש לפורוורד בן ה-34 בשנים שלו בישראל. שמונה גביעים עם מכבי תל אביב, ושני גביעים קודם לכן עם הפועל ירושלים. פעם אחת בלבד הוא הפסיד בגמר, במדי בני השרון, ועם הנתון הזה צריכה מכבי תל אביב להתמודד כשהיא פוגשת את פניני והפועל חולון ביום חמישי.

עבור פניני זה אמור להיות אחד השבועות המרגשים בחיים. מלבד גמר גביע נגד הקבוצה בה עשה את רוב הקריירה המקצוענית שלו, הוא אמור להפוך בימים הקרובים לאבא לראשונה ואתמול בסיום המשחק, בשעה שכולם מברכים אותו הוא נזכר במה שחשוב. "איפה אשתי? הכנסתם אותם לפה?", אמר ביציאה מחדר ההלבשה. אז פניני ואשתו נפגשו, ועכשיו נשארו לזוג שני הישגים לכבוש השבוע.

"זה כאילו הוא רודף אותנו", אמר אחד מאנשי הפועל ירושלים על פניני בסיום. לא סתם בגיל 34 הזמין אותו בחזרה עודד קטש לסגל הנבחרת הלאומית - הוא קלע אתמול 12 נקודות, נקודה אחת פחות מכל הישראלים של הפועל ירושלים ביחד. בעוד חברו הטוב יותם הלפרין מתייבש על הספסל בצורה מוזרה מאוד, פניני מוכיח שאת הקריירה שלו הוא יסיים בדרך שלו, בדרך הטובה.

עוד באותו נושא

להקת כריזמה: הגאונות של רייס ג'וניור פורחת בהפועל חולון המשוגעת

לכתבה המלאה
שחקני הפועל חולון חוגגים. ברני ארדוב
ביום חמישי הם שוב הולכים למלא את האולם. אוהדי חולון חוגגים/ברני ארדוב

3. הקפטן

רק לפני חודש עמדו אוהדי חולון וצעקו על דן שמיר שלא שיתף את שלומי הרוש לדקות ארוכות במשחק ליגה. בעונה שעברה הפך הרוש לאחד השחקנים הטובים ביותר של הפועל חולון, אבל זה לא הספיק כדי להגיע לפיינל פור או לגמר הגביע, והעונה הסגל הישראלי של הקבוצה עבר שינוי, והוא מצא את עצמו בעמדת הישראלי החמישי, כמעט בקצה הספסל.

אלא שלא סתם שלומי הרוש נמצא על הסמל של הפועל חולון לצד ישראל אלימלך, ולא סתם הוא חזר להפועל חולון לפני שנתיים אחרי סכסוך עם מיקי דורסמן. כשהיו צריכים אותו לפני כמה שבועות נגד גלבוע/גליל בחוץ הוא צלף 24 נקודות במשחק פנטסטי, ובחצי הגמר הוא אמנם סיים משחק לא מרשים עם 2 נקודות ב-14 דקות, אבל סיים עם פלוס מינוס של 9, השני הכי טוב בקבוצה.

"הרגשה מדהימה, פעם ראשונה שלי בגמר גביע, לנצח ככה את הפועל ירושלים בחצי זה יפה. בחצי השני היינו יותר טובים מהם, והגיע לנו לנצח. אני שמח שבאנו והיינו גברים עד הסוף", סיכם הרוש את המשחק והתייחס לחלום על הנפת גביע ביום חמישי, "תן לי עוד כמה שעות להרגע, לעכל שאני בגמר, לבוא ביום חמישי ואולי לתכנן איך עושים את זה".

מאמן הפועל חולון דן שמיר. ברני ארדוב
הקונטרול פריק מתחיל להשתחרר. שמיר/ברני ארדוב

4. המאמן

דן שמיר נכנס למסיבת העיתונאים באימונית. החליפה שאותה לבש בזמן המשחק כבר מזמן לא הייתה עליו. זהו גמר הגביע הרביעי שלו כמאמן ראשי, את הפועל ירושלים הוא הוביל לשתי זכיות בגביע, אחת נגד מכבי תל אביב ואחת נגד בני השרון, ואת אותה קבוצה מהשרון הוא הוביל כמעט לסנסציה נגד מכבי תל אביב, אך נכנע בתום גמר מצוין.

אלא ששמיר בשנים האחרונות לא מצליח להגיע עם הקבוצות שלו עד הסוף, והתסכול היה רב בעיקר בשנה שעברה, כשהקבוצה הנהדרת שהייתה לו בחולון נעצרה בחצי גמר הגביע וברבע גמר הפלייאוף. אז השנה הוא הביא את גלן רייס משום מקום, ונתן לו את המפתחות של הקבוצה, זה אולי יביא לו תואר ראשון אחרי עשר שנים.

"העבודה שלנו היא לא מדע טילים, היה לנו את קאליף וואייט בשנה שעברה, גם טו הולוואי בשנה שעברה וג'רום דייסון כשהיה אצלנו", סיפר על העובדה שהוא כבר לא "קונטרול פריק", כמו שכונה בעבר, ונותן לגלן רייס את החופש ליצור. השינוי הזה הוא לא פחות ממהפכני בתדמית של שמיר, שכאמור, יכול להסתיים בתואר ביום חמישי.

שחקן הפועל חולון גלן רייס ג'וניור. ברני ארדוב
צעק, נרגע והתפוצץ. רייס/ברני ארדוב

5. החגיגות

שחקני הפועל חולון ידעו לאן רצים בסיום משחק חצי גמר הגביע, והכיוון הוא ממש לא לחדר ההלבשה. הסגולים רצו לעבר 2,500 האוהדים שדחפו אותם לעבר הגמר, והחלו לרקוד ולשמוח איתם. הגדיל לעשות גלן רייס ג'וניור שממש היו צריכים לגרד אותו מהיציע כדי להובילו לחדר ההלבשה.

באזור חדר ההלבשה אנשי חולון כבר היו מוכנים עם הצהלות. האוהד-מקורב עוז כהן שלף חולצה חגיגית עם כיתוב מתריס בעד גיא פניני ונגד הפועל ירושלים, חברי ההנהלה והצוות המקצועי התחבקו, והכל התנקז לשיחה של דן שמיר בחדר ההלבשה שכבר ניסה להוריד את השחקנים לקרקע.

בחוץ, בגשם ובקור מפתיע ביד אליהו אמש, חיכו כ-200 אוהדי הפועל חולון שראשית כל הקניטו את שחקני הפועל ירושלים שיצאו מהאולם. הגדיל לעשות ילד בן 8 שרדף בשעה 12 בלילה אחרי האוטובוס הירושלמי בצעקות "יאללה הביתה", כשאביו מרים אותו על הכתפיים. כששחקני חולון יצאו, זה הזכיר את החגיגות מלפני חודשיים, בדיוק באותו אולם, אז ניצחה חולון את מכבי תל אביב בליגה, וחגגה לתוך הלילה. בחמישי היא רוצה להשלים 3 מ-3 בהיכל העונה.

הבוקר, בשעה 10:00, נפתחה מכירת הכרטיסים למשחק הגמר, כשחולון, בדיוק כמו מכבי תל אביב, קיבלה 4,200 כרטיסים למשחק הגמר. הסגולים ישבו בשערים 10,11,12,1,2 בהיכל. בניגוד למשחק חצי הגמר, למשחק הגמר אישרה המשטרה הכנסת דגלי פריסה. הולך להיות מעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully