וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין חברים: לוקאס מורה נפרד מהחבורה הברזילאית בפריס לטובת טוטנהאם

10.2.2018 / 6:30

ניימאר כעס על כל העולם ומרקיניוס בכה מול המצלמות, אבל לוקאס מורה היה חייב לעזוב את חיי הנוחות לצד הברזליאים בפריס. החבר סרז' אורייה הבטיח להם שישמור עליו וטוטנהאם תנסה לסדר לו כרטיס למונדיאל ברגע האחרון. עכשיו הוא רק צריך להסיר את תווית "שחקן הכמעט"

לוקאס מורה שחקן פריס סן ז'רמן חוגג. רויטרס
לידת הבן מנעה מעבר למונאקו. לוקאס מורה/רויטרס

באמצע חודש יולי האחרון, הפרידה בין לוקאס מורה לפריס סן ז'רמן נראתה בלתי נמנעת. הפרמיירליג הייתה היעד המועדף מבחינת הקשר הברזילאי שלא היה בתוכניות של קבוצתו, והמגעים עם ארסנל התנהלו בצורה חיובית. אלא שאז נרקמה ההעברה הגדולה בתולדות הכדורגל העולמי. ניימאר הצטרף לפריס סן ז'רמן והחבר לוקאס, שיצא לפניו מהליגה הברזילאית אחרי שחסה שם בצלו, היה משוכנע כי המהלך הזה דווקא יסייע לו. הוא בחר להישאר כדי לשחק לצד ניימאר.

ההחלטה הזו התבררה מהר מאוד כטעות. הגעתם של ניימאר ולאחר מכן גם קיליאן אמבפה, לא דחקה את לוקאס לשולי הספסל אלא ליציע. במקום טוב לצד חאתם בן ארפה. אונאי אמרי הבהיר כי סיכוייו לשחק נמוכים וגם המועדון לא טרח לזמן אותו לפגישה בנוגע להארכת חוזה, בניגוד ליתר השחקנים שהחזיקו בהסכם דומה עד ליוני 2019. לקראת סיום חלון ההעברות של הקיץ ניתנה לברזילאי הזדמנות נוספת לעזוב, כחלק מעסקה בה פאביניו יגיע לפריס סן ז'רמן והוא למונאקו, אך לוקאס העדיף לא לזעזע את המשפחה בשלב רגיש (אשתו הייתה בהריון) והחליט שבנו יוולד בפריס.

אחרי חצי שנה כמעט בלי כדורגל (שישה משחקים כמחליף; 79 דקות בכל המסגרות) כבר לא נותרה ללוקאס ברירה אלא לעזוב את פ.ס.ז'. הוא דחה הצעות לא מספיק אטרקטיביות מצד נאנט, בטיס וקבוצות בברזיל כדי להגשים את חלום הפרמיירליג, אך זה לא יקרה בארסנל. הקבוצה אליה יכול היה לעבור בקיץ, עשויה להיות זו מולה יערוך את הבכורה היום (14:30) במדי טוטנהאם. אולי שם יצליח להשתחרר מהצל של ניימאר ומתווית "שחקן הכמעט".

עוד בנושא:
מאוריסיו פוצ'טינו: "לפני 30 שנה בירכנו את השחקנים שעבדו על השופטים"
ארסן ונגר: "שחקנים אנגלים הפכו לאמנים של התחזויות, אין לזה מקום"
הברקה או תרגיל יח"צ? פטריס אברה חוזר לפרמיירליג כשחקן ווסטהאם

שחקן טוטנהאם לוקאס מורה. רויטרס
יכול היה להגיע לאנגליה חצי שנה לפני כן, וליריבה הגדולה. לוקאס מורה עם צעיף של טוטנהאם/רויטרס

לוקאס מורה השלים חמש שנים בפריס סן ז'רמן. אחד השרידים מהאליפות הראשונה, בה חגג עם הקריאה "שמפיון מון פרר" (אלוף אחי) - המשפט הראשון שהצליח להשלים בצרפתית ומה שהפך עם השנים לקאץ' פרייז המזוהה עמו. הוא השיג עם הקבוצה 16 תארים ועקף את ראי כברזילאי עם הכי הרבה הופעות במדיה (228 משחקים - 46 שערים ו-50 בישולים) אבל לא מימש את ההבטחה הגדולה.

הרי ב-1 בינואר 2013, בדוחא בירת קטאר, לוקאס הוצג כ"דבר הגדול הבא", חצי שנה אחרי שסוכמה רכישתו מסאו פאולו. פ.ס.ז', אז עוד בתחילת דרכה הקטארית, רצתה לטפח ליאונל מסי משלה והנשיא נאסר אל חלאיפי הוציא 45 מיליון יורו כדי לנצח במאבק את מנצ'סטר יונייטד ואלכס פרגוסון, שטען כבר אז: "הכדורגל השתגע".

הקשר הברזילאי תרם את חלקו לזלילת התארים, שיפר את מאזן השערים שלו מדי עונה וסיפק לא פעם מהלכים שובי עין, אבל נעלם במשחקים הגדולים ולא עשה את קפיצת המדרגה המצופה. הוא סמך יותר מדי על המהירות המסחררת ועל יכולת הכדרור שלו. אותו מהלך מפורסם בקלאסיקו מול מארסיי ב-2014 - דהר על פני יותר מ-60 מטרים ועבר חמישה שחקנים לפני שהקפיץ בנגיעה חלשה מעל השוער וראה את הכדור שלו מורחק מהקו ברגע האחרון על ידי רוד פאני - מתמצת את התקופה של לוקאס בפארק דה פראנס. וואו, אבל רק כמעט. כמעט השער הכי גדול בתולדות היריבות הזו. כמעט כוכב.

אצל אונאי אמרי דווקא נראה היה שזה סוף כל סוף קורה. הברזילאי היה השחקן שקיבל הכי הרבה דקות ואפילו היה בועט הפנדלים אחרי העזיבה של זלאטן איברהימוביץ'. מבחינת כיבושים הוא היה שני רק לאדינסון קבאני (19 שערים בכל המסגרות) אך זה קרה בעיקר בליגה ובדרך כלל מול יריבות חלשות. בליגת האלופות התקשה לוקאס לספק תוצרת (שלושה שערים בלבד ב-38 הופעות במפעל) ונעלם לרגעים ארוכים מדי. ההגעה של יוליאן דראקסלר בינואר שעבר גרמה לו לאבד את המקום בהרכב, וההחתמות של ניימאר ואמבפה בקיץ כבר היו נוקאאוט מהדהד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ניימאר מברך את לוקאס מורה שחקני פריס סן ז'רמן, ספטמבר 2017. GettyImages
רצו לשתף פעולה, אבל לא היה לזה סיכוי. ניימאר עם לוקאס מורה/GettyImages

אחרי התעקשותו להישאר בקיץ, תחילה מתוך אמונה כי יצליח לשפר את מעמדו לצד ניימאר ולאחר מכן בעקבות ההריון המתקדם, גם לוקאס הבין שעליו להמשיך הלאה. לחברים שלו היה קשה יותר להשלים עם הבשורה. ניימאר, שלרגע לא רצה שהגעתו תפגע דווקא בחברו מימי הנבחרות הצעירות של ברזיל, לא חסך במילים לפני המעבר של לוקאס לטוטנהאם. "אני חושב שזה לא הוגן", תקף הכוכב. "אני עצוב כי הוא חבר טוב ושחקן איכותי שבקושי קיבל הזדמנויות. יכולנו להשתמש בו יותר, אבל אני לא הבוס של הקבוצה ולא הבוס של פריס. מבחינתי, הוא לא היה צריך לעזוב לעולם". הבלם מרקיניוס, שאת כל תקופת ההתאקלמות שלו בצרפת עבר בחסות לוקאס והפך לחברו הקרוב ביותר, בכה מול המצלמות בראיון ל"קאנאל פלוס" והודה: "הוא עשה כל כך הרבה בשבילי מאז שהגעתי לפריס. זה חבר לכל החיים".

לוקאס השאיר הרבה חברים בפריס, אבל כמו שהבין בעזיבה הקודמת שלו: בכדורגל המודרני קודם כל הכסף מדבר. פ.ס.ז', שנדרשה לסגור פער של 80 מיליון יורו לטובת הפייר פליי הפיננסי וקיוותה למכור כמה שחקני משנה בינואר, גייסה בשלב מסוים גם את הסוכן פיני זהבי כדי שיקדם מעבר לאנגליה. אפשרויות השאלה ירדו מהפרק, ואחרי פגישה בלונדון עם יו"ר טוטנהאם דניאל לוי ושיחות טובות עם המאמן מאוריסיו פוצ'טינו, הכיוון היה חיובי.

מי שנעל את העסקה עבור טוטנהאם בסופו של דבר היה המגן סרז' אורייה, שעשה את אותה הדרך מפריס באוגוסט. "סרז' סיפר לי דברים טובים על המועדון, המאמן, האוהדים", גילה לוקאס. "אני מאוד שמח לשחק לצדו שוב. הוא משוגע, אבל בחור נהדר". אחרי החתימה הרשמית לחמש שנים, אורייה מיהר להרגיע את החברים בפריס וכתב באינסטגרם: "ניימאר ומרקיניוס, אל תדאגו, אני אשמור עליו כאן". אוהדי טוטנהאם מצאו בינתיים אחראי אחר להחתמה: מוסא סיסוקו. הקשר הצרפתי אמנם לא הצדיק את רכישתו באוגוסט 2016, אבל הוא זה ששכנע את אורייה להצטרף אחרי ששיחקו יחד בטולוז, ואורייה הוא זה שהמליץ ללוקאס להגיע. לאור שיטת ה"חבר מביא חבר" הזו, אוהדי התרנגולים מחכים עכשיו לניימאר.

בחלון בו פיליפה קוטיניו נמכר ב-160 מיליון יורו ובפרמיירליג רוכשים בלמים ב-79 (וירג'יל ואן דייק) ו-65 מיליון (אמריק לאפורט) טוטנהאם קיבלה את לוקאס במחיר מציאה. פ.ס.ז' הייתה מוכרחה למכור ודניאל לוי ניצל את זה בפעם השנייה, אחרי שעשה את זה בקיץ עם אורייה. על פי מחקר של CIES football observatory, מבין 10 ההעברות הגדולות של ינואר, רק לוקאס ופייר אמריק אובמיאנג נרכשו בסכום נמוך מהשווי המוערך שלהם בשוק. במקום 45 מיליון יורו, טוטנהאם שילמה "רק" 28.4 מיליון.

בניגוד לכמה עסקאות אחרות בינואר, טוטנהאם צירפה שחקן שיוכל לעזור לה גם בליגת האלופות, אחרי שלא שותף במדי פ.ס.ז' בשלב הבתים. מאז החתימה, האנגלים עבדו על החזרת לוקאס לכושר משחק כדי שיוכל לעמוד לרשות פוצ'טינו בשמינית הגמר. הוא תמך מהיציע במשחקים הראשונים ושבה את לב האוהדים עם תיעוד קריאות עידוד שלו ברשתות החברתיות, אך יודע שגם בטוטנהאם מקומו בהרכב לא מובטח. זה הזמן מבחינתו לחשוף שיניים ולהראות שכן התפתח בחמש השנים בפריס.

לוקאס אמנם הספיק לאבד את רוב השיער שלו בשנותיו בבירת צרפת ובנבחרת ברזיל כבר שכחו ממנו (לא זומן ב-20 החודשים האחרונים) אבל הוא בסך הכול בן 25. בקיץ האחרון גם שינה את הרגלי התזונה שלו ("הפסקתי עם הפיצה והברביקיו שכל כך אהבתי, אני אוכל לפי כללים חדשים", הודה בראיון בברזיל) בתקווה שהמאמן הלאומי טיטה ישים לב אליו. כדי לשמור על הסיכוי הקלוש לפצות על שברון הלב מהניפוי לפני מונדיאל 2014 ולקבל זימון לפני רוסיה, לוקאס יצטרך לספק שלושה חודשים חלומיים בלונדון. להשתחרר מהכבלים של ניימאר, רק כדי להיות לידו שוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully