וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלינה צ'אנוב: "ויקטור ראה בכפפות השוער שלו חפץ קדוש, הזמן לא מרפא את הכאב"

אלמנתו של שוער העבר של דינאמו קייב ומכבי חיפה דיברה במלאת שנה למותו: "בישראל היה לוויקטור קשה לצאת לרחוב מרוב אהבה והערצה. הפיצוצים במלחמת המפרץ עדיין מעבירים בי צמרמורת"

ויקטור צ'אנוב. טוויטר, צילום מסך
"לא היה מתגלח לפני משחקים". צ'אנוב/צילום מסך, טוויטר

היום מלאה שנה למותו של ויקטור צ'אנוב, שוער העבר האגדי של דינאמו קייב ומכבי חיפה. השוער הלך לעולמו בגיל 57 בנסיבות שעדיין מהוות עבור רבים תעלומה גדולה. רעייתו של צ'נוב, גלינה, העניקה ראיון מיוחד לתקשורת האוקראינית בו דיברה על התקופה הקשה שעוברת עליה.

לדברי גלינה צ'אנוב: "הזמן לא מרפא את הכאב. אולי הכאב הופך להיות פחות חד ככל שהזמן עובר. אבל הוא ממש לא נעלם. היום אני עסוקה בעיקר בהקמת מצבה על הקבר. זה עניין יקר מאוד אבל אנחנו נסתדר. תכננתי אותה בעצמי ועכשיו היא נמצאת בהקמה".

במהלך הראיון נזכרה גלינה צ'אנוב בתקופה בה שיחק צ'אנוב בישראל (בין 1990 ל-1994 במכבי חיפה ועונה בבני יהודה). לדבריה: "זה היה מדהים. ויקטור לא יכול היה לצאת לרחוב מרוב הערצה. היו מקרים שאוהדים היו ניגשים אליו רק כדי לגעת בו ולוודא שלידם אכן עומד צ'אנוב בכבודו ובעצמו. אני זוכרת משחק שבו הוא הדף שני פנדלים במשחק בין מכבי חיפה למכבי תל אביב והכותרת למחרת בעיתון הכריזה שהוא 'גיבור ברית המועצות'. ויקטור גם הכיר אישית את ראש ממשלת ישראל יצחק רבין שלצערנו נרצח באמצע שנות התשעים".

צ'אנוב נזכרה גם במלחמת המפרץ בה שהתה משפחת צ'אנוב בישראל. בהקשר זה אמרה: "אני מאוד אוהבת את הישראלים, נשארו שם המון אנשים שאני מעריכה. אבל אם לומר את האמת במתקפת הטילים הראשונה של מלחמת המפרץ הם חלמו. ויקטור קלט מהר מאוד את השפה העברית אבל בכל זאת הצמידו לנו מתורגמן שישן איתנו בזמן המלחמה. אני זוכרת שהמתורגמן ישן ואנחנו ראינו טלוויזיה. ואז חברה שלי מתל אביב התקשרה וצעקה 'גליה, מה קורה אצלכם בחיפה? אצלנו בתל אביב מפגיזים'. וכעבור זמן קצר שמענו פיצוץ ליד הבית שלנו. ואני זוכרת שבעיר הייתה מהומה גדולה ואי אפשר היה להבין כלום. עד היום כשאני נזכרת בחדרים אטומים ופיצוצים אני מקבלת צמרמורת".

עוד בנושא
ארסן ונגר: "שחקנים אנגלים הפכו לאמנים של התחזויות, אין לזה מקום"
נשיא לוקומוטיב מוסקבה: "ב-2008 ויתרנו על ניימאר כי נראה לנו שברירי וצנום מדי"
ארגוני החיות מודאגים: רוסיה מחסלת כלבי רחוב לקראת המונדיאל

ויקטור צ'אנוב. טוויטר, צילום מסך
"הכיר את יצחק רבין"./צילום מסך, טוויטר

בנימה אישית סיפרה צ'אנוב כי החפץ שהיה יקר מכל לליבו של בעלה היו כפפות השוער שלו. לדבריה: "הכפפות היו דבר קדוש. אי אפשר היה לגעת בהן. זה התחיל בנבחרת הנוער של ברית המועצות. פעם הוא נתן למישהו למדוד אותן ומיד לאחר מכן שבר את היד. נתן למישהו אחר ושוב נפצע. ופעם אחת חברה שלי חשבה שהיא עושה לי טובה, לקחת את הכפפות שלו וכיבסה אותן. ויקטור זעם. לא ידעתי שהוא יודע כל כך הרבה קללות. הוא צעק 'צריך להחליף את הכפפות ועכשיו רק תחילת העונה. מאיפה אביא עכשיו כפפות? למה נגעו בהן? זה סקנדל. אסור לעשות את זה'. הוא גם לא היה מתגלח לפני משחקים. יום יומיים לפני משחק אי אפשר היה לגעת במכונת הגילוח שלו".

כשנשאלה על נסיבות מותו של בעלה אמרה צ'אנוב: "אני לא מוכנה לדבר על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully