וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בטקס האשכבה של ויקטור צ'אנוב. אחיו: "הוא נפל מסולם"

אלפי אנשים, ביניהם סגן נשיא אופ"א ושלל שחקני עבר, הגיעו לחלוק כבוד אחרון לשוער מכבי חיפה לשעבר, שנטמן לצד ואלרי לובנובסקי. אחיו טוען: "הוא היה כמעט שלושה שבועות בתרדמת"

הלוויה של ויקטור צ'אנוב/מתוך טוויטר

בווידאו: טקס האשכבה לזכרו של ויקטור צ'אנוב

אלפי אנשים הגיעו היום (שבת) לחלוק כבוד אחרון לשוער נבחרת ברית המועצות ומכבי חיפה לשעבר ויקטור צ'אנוב, שהלך לעולמו בגיל 57 מוקדם יותר השבוע. צ'אנוב נטמן לצד ואלרי לובנובסקי האגדי, שאימן אותו בדינמו קייב. בין המשתתפים בטקס לזכרו שנערך באצטדיון NSC בקייב היו סגן נשיא אופ"א גריגורי סורקיס, נשיא דינמו קייב איגור סורקיס ושחקני העבר אלכסיי מיכאיליצ'נקו, ואסילי ראטס, סרגיי קובאלץ ואלכסנדר שובקובסקי.

שר הספורט של אוקראינה, איגור ז'דאנוב, נכח גם הוא בטקס וספד לצ'אנוב: "אני כאן בגלל צ'אנוב - אדם שהיה אגדה חיה עבורי ובאתי לכבד את זכרו. הוא היה אליל נעוריי, השוער של ילדותי. הוא הגן על שערה של דינמו בימי הזוהר של הקבוצה. זו אבידה גדולה למשפחת הספורט".

ויאצ'סלב צ'אנוב, שוער העבר והאח הגדול של ויקטור, טען כי הפציעה שהובילה למותו של אחיו נבעה מתאונה: "הרבה נאמר בעניין, אבל מה שקרה זה שהוא נפל מסולם בגובה רב. הוא היה כמעט שלושה שבועות בתרדמת, אני יודע שהוא מצמץ. בהתחלה הרופאים נתנו לנו חוות דעת חיובית, אבל זה לא קרה".

עוד בנושא:

ויקטור סיקרט: הקריירה המפוארת של ויקטור צ'אנוב לפני הגעתו לישראל
יעקב שחר: "הבאתו של ויקטור צ'אנוב למכבי חיפה היוותה קפיצת מדרגה למועדון"
משפחתו של צ'אנוב: "אל תאמינו לשמועות על כך שהוא הוכה, רחמו עלינו"

ויקטור צ'אנוב. טוויטר, צילום מסך
כבוד אחרון. צ'אנוב/צילום מסך, טוויטר

צ'אנוב נולד ב-1959 בדונייצק. הוא שיחק 19 שנה, בין היתר גם בשני המועדונים הגדולים באוקראינה (שהייתה אז עדיין חלק מברית המועצות): שלוש שנים בשחטאר דונייצק ושמונה שנים בדינמו קייב, משם גם הגיע למכבי חיפה. הוא היה שותף להגעתה של נבחרת ברית המועצות לגמר יורו 88' והיה השוער המחליף של נבחרתו בגמר, שם הפסידה ברית המועצות 2:0 להולנד.

בנוסף, צ'אנוב נבחר לשוער השנה בברית המועצות ב-1986, זכה בגביע אירופה למחזיקות גביע באותה השנה, בשלוש אליפויות ברית המועצות ובחמישה גביעים. עם מכבי חיפה הוא זכה בדאבל ב-1991 ובגביע נוסף ב-1993.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully