וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של צ'אנוב: "אל תאמינו לשמועות על כך שהוא הוכה, רחמו עלינו"

9.2.2017 / 16:20

אחרי הדיווחים על כך ששוער מכבי חיפה בעבר נרצח, אשתו של בנו כתבה בפייסבוק: "אל תפיצו מידע לא נכון". המשטרה הודיעה: "צ'אנוב הגיע לבית החולים לאחר שנפל מגובה רב". הירוקים יבקשו לכבד את זכרו בדרבי, רפי אוסמו: "הוא היה אחד מהחבר'ה"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

בווידאו: אלכסנדר אובארוב נפרד בדמעות מוויקטור צ'אנוב

מה הביא למותו של שוער מכבי חיפה בעבר, ויקטור צ'אנוב? בשאלה זו עוסקים בהרחבה באוקראינה וברוסיה, כשעדיין לא קיימת תשובה חד משמעית. הבוקר דיווחו באחד האתרים הגדולים ברוסיה, "ספורט אקספרס", כי אדם לא מוכר עצר את רכבו ליד צ'אנוב, תקף אותו וגרם לו לפגיעות מוחיות קשות כבר ב-20 בינואר, ומאז שכב מחוסר הכרה בבית החולים, עד שמצבו הידרדר והוא מת מפצעיו.

אלא שעל פי הודעת המשטרה המקומית, צ'אנוב מת לאחר שנפל מגובה רב: "אדם מחוסר הכרה הובא לבית חולים ב-21 בינואר אחרי שנפל מגובה רב. הוא לא שב להכרה מאז. אחרי מותו נפתח תיק פלילי. ועדה תקבע את סיבת המוות".

אירינה צ'אנובה, אשתו של בנו של צ'אנוב, כתבה בפייסבוק: "ויקטור הלך. נקודה. סוף פסוק. חבריי העיתונאים, אנא אל תאמינו לשמועות על כך שהוכה ואל תפיצו מידע לא נכון. אין יותר אנשים כמו ויקטור צ'אנוב. רחמו עלינו, על המשפחה שלו. קשה לנו מאוד עכשיו".

ויקטור צ'אנוב הלך לעולמו אמש בגיל 57
השוער הכי גדול שהיה פה: יוכין נפרד מצ'אנוב
בנין: "כבר אי אפשר להביא זרים כאלה", ברקוביץ': "הוא פיגורה"

ויקטור צ'אנוב. טוויטר, צילום מסך
מת בנסיבות טראגיות. ויקטור צ'אנוב/צילום מסך, טוויטר

מכבי חיפה תבקש ממנהלת הליגה ומההתאחדות לכדורגל לקיים דקת דומייה לזכר ויקטור צ'אנוב. בחיפה רוצים מאוד לכבד את זכרו של מי שנחשב במועדון לאחד הזרים הטובים והמשמעותיים בתולדות המועדון. בקבוצה הוציאו הודעה רשמית לפיה המועדון מרכין ראש לנוכח הבשורה, כאשר גם הנשיא יעקב שחר צפוי להוציא הודעה רשמית מצידו לגבי מות שוער העבר.

אחד האנשים שהיה יותר קרוב לצ'אנוב הוא שחקן העבר והמנהל קבוצה בהווה רפי אוסמו שדיבר הבוקר עם וואלה! ספורט על מותו של השוער: "ויקטור הגיע בתקופה שלא היו הרבה זרים והוא גרם לנו להפתעה גדולה ברמת השקעה והמקצוענות שהייתה לו. הוא היה עולה לאימון עם טרנינג בשיא החום ויורד ממנו מזיע כשהטרנינג ניראה כאילו ירד גשם זלעפות. בכל אימון ובכל משחק הוא נתן הכל וזה היה מדהים".

"זה היה כבוד ששוער כזה עם עבר בנבחרת ברית המועצות הגדולה מגיע. הייתה לו אנגלית עילגת ועדיין הוא הצליח להתחבר ולהפוך לאחד מהחבר'ה וזה היה הקסם שלו".

צ'אנוב נולד ב-1959 בדונייצק. הוא שיחק 19 שנה, בין היתר גם בשני המועדונים הגדולים באוקראינה (שהייתה אז עדיין חלק מברית המועצות): שלוש שנים בשחטאר דונייצק ושמונה שנים בדינמו קייב, משם גם הגיע למכבי חיפה. בנוסף, הוא היה שותף להגעתה של נבחרת ברית המועצות לגמר יורו 88' והיה השוער המחליף של נבחרתו בגמר, שם הפסידה ברית המועצות 2:0 להולנד.

בנוסף, צ'אנוב נבחר לשוער השנה בברית המועצות ב-1986, זכה בגביע אירופה למחזיקות גביע באותה השנה, בשלוש אליפויות ברית המועצות ובחמישה גביעים. עם מכבי חיפה הוא זכה בדאבל ב-1991 ובגביע נוסף ב-1993.

שורה אובארוב נפרד מצ'אנוב אחרי המשחק של מכבי תל אביב מול מכבי פתח תקוה ואמר על סף דמעות: "אני ידעתי שהוא במצב לא פשוט, רק התפללתי שהוא ייצא מזה. הוא עבר שני ניתוחי ראש וכנראה שהוא הגיע למצב בלתי הפיך. אמרו לי שהוא נפל על הראש ליד הבית. בזמן שהוא שיחק פה היה כאן כדורגל ברמה אחרת. זה מזל לכדורגל הישראלי שהיה שחקן כזה פה. זה חבר שמת בגיל 57, ברור זה קשה. הוא היה בריא, היה לו עסק, הוא חי בסדר גמור, לכן זה כואב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully