וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני החיות מודאגים: רוסיה מחסלת כלבי רחוב לקראת המונדיאל

כחלק מההכנות נערכים מבצעי טיהור ב-11 הערים המארחות ועשרות אלפי חיות כבר הורדמו. הפוליטיקאים הבטיחו פתרונות של מקלטים זמניים, אבל בארגונים חוששים שהם לא יעמדו במילה שלהם

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: פעילים להגנה על בעלי חיים מפגינים ברוסיה

ארגוני הגנה על בעלי חיים עוקבים בדאגה רבה אחר הנעשה ברוסיה במסגרת ההכנות למונדיאל 2018 בקיץ הקרוב. במדינה שתארח את הטורניר מתמודדים עם תופעה של כלבים משוטטים בפתרון פשוט ביותר: חיסול שלהם. וארגוני בעלי החיים נאבקים.

לקראת אירוח אולימפיאדת החורף בסוצ'י ב-2014, העיר הוצפה בכלבים משוטטים. הסיבה: לצורך המשחקים האולימפיים נהרסו בנייני מגורים ותושביהם הועברו למגורים חלופיים. משפחות רבות החליטו להשאיר את חיות המחמד שלהן ברחוב והרשויות פצחו במבצע שבמסגרתו הורדמו אלפי כלבים.

מזה חודשים ארוכים נאבקים הארגנוים להבטחת שלומם של הכלבים המשוטטים ב-11 הערים שיארחו את המונדיאל. ההערכה היא באותן ערים יש כ-2 מיליון כלבים משוטטים וחתולי אשפתות. רוסיה הקציבה כ-2 מיליון דולר לטיפול בבעיה ושר הספורט, פאבל קולובקוב, הבטיח הקמה של מקלטים זמניים לבעלי החיים - במקום חיסול שלהם.

בינתיים נראה שהביקורת הקשה הן מבית והן מארגונים בינלאומיים עשתה משהו לשלטונות רוסיה, אם כי באיחור רב. כלי תקשורת במוסקבה דיווחו אמש כי סגן ראש הממשלה ושר הספורט לשעבר ויטלי מוטקו, קיים ישיבה בנוגע לאופן הלכידה של הכלבים. מוטקו הדגיש כי: "אין מקום ליחס ברוטלי כלפי חיות ויש למצוא פתרונות אחרים לבעיה". למרות זאת, לא הוחלט על צעדים אופרטיביים וכרגע הפתרון מוסיף להיות חיסולם של בעלי החיים.

כלבים משוטטים בעיר סוצ'י, רוסיה. GettyImages
כלבים משוטטים בעיר סוצ'י/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully