וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכונת פאר: הסיפורים שמאחורי ההצלחה המפתיעה של מכבי אשדוד

6.2.2018 / 13:00

המאמן מעצבן את השופטים, הכוכב סובל מבעיה בלב, הלהיט החדש מגיע לנבחרת, ההנהלה מחליפה יו"ר שלישי בתוך שנתיים. אשדוד סופרת שמונה ניצחונות רצופים ומחכה למכבי תל אביב בחצי גמר הגביע, הסיפורים ההזויים סביב הסינדרלה של העונה ממחישים כמה היא מיוחדת

one

רק לפני חודש וחצי עשתה מכבי אשדוד את הדרך חזרה מאילת אחרי עוד הפסד, השביעי בעשרה מחזורים, והרגישה איך כל הליגה יושבת לה על הכתפיים. היא דורגה אז לצד נס ציונה במקומות 11-10, כשרק בני הרצליה נמצאת נקודה אחת תחתיהן, ונראתה כמי שתילחם נגד הירידה ללאומית. לכן הניצחון השמיני ברציפות - והשישי בליגה - אותו רשמה אמש (שני) מכבי אשדוד הוא בגדר נס של ממש. לא רק בגלל התצוגות והתוצאות על הפרקט, ולא רק בשל התקציב הנמוך ביותר בליגה, אלא גם עקב כל הסיפורים המיוחדים סביב הקבוצה הזו.

עוד בנושא

ניצחון שישי ברציפות: מכבי אשדוד גברה 81:84 על נס ציונה
ג'ייק כהן: "שמח לשמוע שספאחיה מתחרט שלא שיחקתי מול ז'לגיריס"
עירוני נהריה פנתה ליובל נעימי, גם פורטיטודו בולוניה בעקבותיו

שחקני מכבי אשדוד. לירון מולדובן
חיוכים, אנרגיות טובות וניצחונות. משהו טוב קורה באשדוד/לירון מולדובן

הנאחס

אתמול התייצבה אשדוד למשחק חוץ בנס ציונה מלאה בחששות. בקבוצה כל כך פוחדים מנאחס, שכשגילו שהמארחים יעניקו לפני המשחק זר פרחים לאקס גיל אמיתי, בשעה שבראד גרינברג, סק הנרי ונמרוד לוי יוכתרו לכוכבי החודש בליגה, הסתובב אחד מאנשי הספסל כשהוא אחוז תזזית וסינן: "זהו, הלך הרצף". אבל אשדוד צלחה גם את המשוכה הזו. "אני מופתע ולא מופתע", אמר אדם אריאל אחרי המשחק, וזה בעצם אומר הכל.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

המאמן

מה שמייחד את אשדוד לעומת קבוצות אחרות שדלות באמצעים הוא ההשקעה במאמן. לפני שנתיים צביקה שרף המעוטר והוותיק עמד על הקווים, אשתקד הובא מאיר טפירו והקיץ הוא הוחלף באלוף המדינה לשעבר גרינברג. "אחרי כמה ניסויים לא טובים עם מאמנים, שלא נגיד את שמם, הבנו שהדבר הכי חשוב בשבילנו זה אוטוריטה ומאמן ברמה", מספרים בקבוצה. וגרינברג חתום על רצף הניצחונות הזה יותר מכולם. הוא מעביר אימונים ארוכים, אבל זה לא מוריד את ההערצה שיש לישראלים וגם לזרים כלפיו. "הוא מניע הכל, גורם לנו לעבוד כל יום הכי קשה, לא מוותר לנו על שום דבר, והיחס האישי שלו מצוין. איפה תראה עשרה שחקנים משחקים?", מחמיא לו אריאל.

נמרוד לוי, מכבי אשדוד. אדריאן הרבשטיין
עומד על 13.9 נקודות ו-5.3 ריבאונדים בששת המחזורים האחרונים. לא רע, נמרוד לוי/אדריאן הרבשטיין

הכימיה

בקיץ, כשבנה את הסגל בתקציב נמוך, גרינברג עבד בשיטה דומה לזו שהמאמנים הישראלים דוגלים בה ולקח בדיוק את מי שהוא מכיר ומאמין בו. אריאל קיבל את ההזדמנות הראשונה שלו תחתיו בירושלים, אלכס צ'וברביץ' פרח ולקח אליפות איתו במכבי חיפה, ואת סק הנרי הוא מכיר מוונצואלה. אפילו פט קלאתיס, ששיחק בחיפה עבורו, היה במגעים עם אשדוד. "לכל מאמן יש את השחקנים שלו, הוא ידע בדיוק את מי לקחת, והנרי זאת חתיכת גניבה, למרות שהוא לא זול", מפרגן מאמן בליגה.

הכוכב העולה

איש לא מיהר לקפוץ בקיץ על נמרוד לוי. אשתקד הוא חתך מראשון לציון אחרי שלא היה מרוצה מדקות המשחק שנתן לו אריק שיבק, ואת העונה סיים אצל אותו שיבק במכבי תל אביב העצובה. באשדוד אגרו שחקנים, ראו פוטנציאל ולקחו אותו. הוא עומד על 13.9 נקודות ו-5.3 ריבאונדים בששת המחזורים האחרונים, שיפר את ההגנה שלו, זכה בתואר הישראלי של החודש וקיבל זימון בכורה לנבחרת. "זה מרגש ואני מאוד שמח על זה, זה גורם לי לרצות לעבוד קשה יותר", אומר לוי. בסביבת מכבי תל אביב כבר מדברים על החזרתו בסיום העונה לאור מצוקת הישראלים.

שחקני מכבי אשדוד ג'ראד לי, טרנס ווטסון. לירון מולדובן
אין שחקן מעל הקבוצה. ווטסון/לירון מולדובן

הלב של לאורי

הפריצה של לוי הגיעה בדיוק עם היעלמותו של דיוויד לאורי. ערב משחק הגביע בחיפה, בסוף דצמבר, חש לאורי ברע, נבדק בבית החולים ונמצא כי הוא סובל מבעיה בלב שמונעת ממנו לשחק. עד אז הוא עמד על 18.9 נקודות ו-9.4 ריבאונדים למשחק. אחרי שבועיים של בדיקות, באשדוד כבר החליטו כמעט לוותר עליו, ושלחו אותו לנוח בבית עם הילד החדש שנולד לו. הוא אמור לחזור בעוד שבוע, ומחר יעבור בדיקות חשובות בארה"ב. "נראה כמה זמן נוכל לסחוב עוד עם שלושה זרים", אמר אתמול גרינברג. עם לאורי בעניינים, יכול להיות שמדובר בקבוצה שיכולה ללכת אפילו רחוק יותר.

ווטסון חותם ועוזב

טרנס ווטסון הגיע למכבי אשדוד על חוזה זמני בעקבות הפציעה של ג'ראלד לי, שהושבת לחודש וחצי. הוא הגיע עם רקורד של שחקן מוביל בלאומית, ולא בדיוק כיכב בקבוצה שכבר החליטה לשחרר אותו, אלא שאז צצה בעיית הלב של לאורי והוא נשאר. במועדון חיפשו כבר שחקן איכותי יותר, אלא שהשוק קשה, והחליטו לבסוף ללכת איתו על חוזה לעוד חודשיים. באשדוד אישרו שווטסון יישאר, אלא שהשחקן חשב אחרת, הודיע שלא מקובלת עליו הסיטואציה, והשאיר את הצהובים המומים. אגב, הוא השחקן השביעי העונה בסגל של אשדוד שמשוחרר.

שחקן מכבי אשדוד אדם אריאל. לירון מולדובן
תוקפים את הסל. אריאל/לירון מולדובן

העוזר השני

ג'ימי מקדונל הגיע למכבי אשדוד על תקן של שחקן סוף רוטציה. גבוה מתאזרח שייתן גוף באימונים אחרי ששנתיים קודם לכן לא היה משמעותי מדי בגליל עליון. אחרי שפתח את העונה חש ברע ועבר בדיקות רפואיות שגילו כי בפעם השנייה בקריירה שלו הוא סובל מקרע בטחול וייאלץ לנוח לפחות חצי שנה. לחזור הביתה? הצוות של גרינברג את דניאל גוט שלף פתרון ביחד עם ההנהלה - מקדונל יעזור בעבודת הסקאוטינג.

השיטה

אם תשאלו כל מאמן ופרשן בליגת העל, הוא יגיד דבר אחד, מכבי אשדוד זו קבוצה מאומנת שיודעת מה היא עושה. אז מה היא עושה? הולכת באגרסיביות לריבאונד התקפה. אשדוד לוקחת 14.9 כדורים חוזרים בהתקפה, הכי הרבה בליגה, והגבוה בהיסטוריה בישראל. השליטה הזו מאפשרת לה למנוע מהיריבות לפתח משחק ריצה ולטוס למתפרצות, וכשאתה מכריח את הקבוצה שמנגד לשחק כדורסל עומד, אתה מקשה עליה לפתח את המשחק.

מאמן מכבי אשדוד בראד גרינברג. לירון מולדובן
שווה להשקיע במאמן. גרינברג/לירון מולדובן

גרינברג והשופטים

שמונה דקות לסיום המשחק אמש, גרינברג קיבל עבירה טכנית אחרי שהתלונן לשופטים. המנכ"ל שלומי בן מיור רץ לעבר הספסל ודרש מגוט להרגיע אותו שלא יורחק. "לא יודע למה הוא עושה את זה, אבל גרינברג מזמן הפך את התלונות לשופטים לדרך שלו", סיפר אתמול אחד משופטי הליגה, "אי אפשר לשתוק על זה. יש מאמנים שמתלוננים, אבל הוא רוטן וזועף על כל החלטה כמעט". לשיאו הגיע במשחק נגד מכבי ראשון לציון כשקיבל טכנית אחרי חמש דקות בלבד. "אם הוא חושב שזה קונה לו משהו, זה בעיקר חוסר כבוד מהשופטים", ממשיך אותו שופט.

יו"ר שלישי בשנתיים

לפני שבוע וחצי הודיעו באשדוד על חילופים בתפקיד היו"ר. מאיר קיסוס עבר לתפקיד במשרד הספורט, וחבר ההנהלה הוותיק ארמונד אסולין החליפו. קיסוס התיישב על כס היו"ר לפני שנה וחצי בלבד, לאחר שהחליף את יורם אסרף. מלבד העניינים הפנימיים, קיסוס בעיקר בלט בכך שלא מיהר לחבור למכבי תל אביב, כפי שבאשדוד נוהגים לעשות, בהחלטה לפרוש ממנהלת הליגה. בליגת העל מספרים כי אשדוד היא הקבוצה היחידה בליגה שבה היו"ר לא מנהל את המועדון בצורה שוטפת, אלא משאיר את התפקיד למנכ"ל. "לפחות כלפי חוץ, לא ברור מה היו"ר באשדוד בכלל עושה מלבד תפקיד ייצוגי ולתמוך בקבוצה", אומר יו"ר בליגה.

שחקני מכבי אשדוד חוגגים. לירון מולדובן
בכל שנה יש סימני שאלה סביב התקציב, בכל שנה זה מסתדר. אשדוד/לירון מולדובן

המנכ"ל

נא להכיר, האיש החשוב במכבי אשדוד, שלומי בן מיור. הוא מנהל את ענייני הקבוצה השוטפים, הוא הכתובת לכל פנייה, ובניגוד לקולגות הדומיננטיים שלו בכל הליגה, הוא לא יושב על הספסל, אלא בקרבתו. "הוא מעורב בכל, מניהול מגעים עם שחקנים ועד הרגעת הספסל", מספר גורם בכיר בליגה. בן מיור הגיע מלמטה, היה מנהל הקבוצה והתקדם אחרי עזיבתו של אלון בן זקן למכבי תל אביב. "שלומי הוא באמת בחור רציני, אבל כשיש מערכת של אדם אחד, יש הרבה מאוד טעויות, והוא האחרון שאפשר לבוא אליו בטענות לגביהן", מספרים גורמים במנהלת הליגה. הטעות האחרונה? אשדוד הגיעה משום מה עם תלבושת הבית במקום תלבושת החוץ למשחק נגד נס ציונה.

כסף, כסף, כסף

בכל שנה מכבי אשדוד עומדת בסימן שאלה תקציבי. הסיבה? הוצאות שנגררות כדי להישאר בליגה, ובכל קיץ ראש העירייה נלחץ לעזרתה. באשדוד עיכבו את המשכורות האחרונות של העונה שעברה בגלל הסיבה הזאת, עד שלבסוף שילמו, וביקשו מטפירו לקצץ על מנת שיישאר, אך הוא סירב ולבסוף עזב. לקבוצה אין ספונסר ראשי, וכדי שכל הנטל לא ייפול על העירייה, הם צירפו את המועצה האזורית באר טוביה. כשכבר הגיע ספונסר, לפני חצי גמר הגביע בעונה שעברה, הם גילו שבהסכם הוא לא יכול להיות ראשון בשם, לפני אשדוד ובאר טוביה, וההסכם נפל.

השקה, בערך

כדי להבין כמה ההתנהלות של מכבי אשדוד רחוקה מהסטנדרטים של ליגת העל, נחזור למסיבת העיתונאים של אשדוד בספטמבר. הקבוצה לא באמת הודיעה על כך, אלא העבירה הודעה למנהלת הליגה שתתקיים מסיבת עיתונאים. אלה שהגיעו, גילו שהשער של האולם סגור, וכך גם הכניסה דרך החניה. כשהתבקשו לחכות מספר דקות בגלל שחלק מהאנשים מתעכבים, נענו בשלילה, כי אנשי הקבוצה ביחד עם גרינברג צריכים להגיע לאחר מכן לפגישה בעירייה. ובסופו של דבר? גרינברג ישב לבד במסיבת העיתונאים, כשלידו שלט שכתוב באותיות גדולות וקטנות באנגלית, ללא כל סדר אמיתי, ולצידו שלט דומה לעוזר המאמן גוט שכלל לא היה שם. שחקנים? הנהלה? זה תחפשו במועדונים אחרים. באשדוד הכל זה גרינברג.

הווינרים והלוזרים של משחק העונה 2.0: האזינו לפרק החדש של "הפודיום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully