וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילאן פיטרה את וינצ'נזו מונטלה ומינתה את ג'נארו גאטוזו

המאמן שילם את המחיר בעקבות פתיחת העונה הכושלת ואיבד את משרתו אחרי ה-0:0 מול טורינו במחזור החולף: "כואב לי לעזוב, כמובן שנכשלתי". שחקן העבר של הרוסונרי יחליפו עד תום העונה

one
ג'נארו גאטוזו מאמן מילאן. GettyImages
הזדמנות של פעם בחיים. ג'נארו גאטוזו/GettyImages

אחרי פתיחת העונה החלשה שלה, מילאן הודיעה היום (שני) על פיטוריו של המאמן וינצ'נזו מונטלה. בהודעה שהוציא המועדון נכתב עוד כי מי שיחליף את מונטלה בתפקיד הוא לא אחר מאשר שחקן העבר ג'נארו גאטוזו, ששיחק בקבוצה 14 שנה וזכה עמה בשתי אליפויות וגם פעמיים בליגת האלופות.

"מילאן מודיעה על פיטוריו של וינצ'נזו מונטלה כמאמן הקבוצה הראשונה. מי שיחליפו בתפקיד הוא ג'נארו גאטוזו ואנחנו מאחלים לו בהצלחה", כך נכתב בהודעת המועדון.

מונטלה עצמו הגיב על פיטוריו ואמר: "כואב לי לעזוב. ניסיתי שוב ושוב לתת הכל מעצמי למען המועדון, אבל אני מקבל את ההחלטה. אני רוצה להודות לשחקנים ולאוהדים על הרגעים הטובים שחווינו יחד. כמובן שנכשלתי, אבל אמשיך לתמוך בצבעי הקבוצה".

עוד בנושא

כך ג'נארו גאטוזו הפך לאליל העיר פיזה: הבלוג של יוכין על המאמן הצעיר
ג'נארו גאטוזו: "שיפרתי את פירלו? בואו לא נתבלבל בין נוטלה וחרא"

וינצ'נזו מונטלה מאמן מילאן. רויטרס
הקש ששבר את גב הגמל. וינצ'נזו מונטלה/רויטרס

מונטלה מונה לתפקיד מאמן מילאן בתחילת העונה שעברה, כשהרוסונרי שילמו אז פיצוי של חצי מיליון יורו לסמפדוריה על מנת לשחררו מהתפקיד. מונטלה החליף את כריסטיאן ברוקי, ששימש כמחליף זמני אחרי פיטורי סינישה מיכאלוביץ'. כידוע, סביב מילאן שורר חוסר ודאות מבחינה כלכלית, אחרי הדיווחים על חובות של הבעלים הסיני של הקבוצה ועברו המפוקפק. מילאן השקיעה בקיץ מאות מיליוני יורו ברכש, אבל פתחה את העונה עם שישה הפסדים ב-14 מחזורים, וכרגע היא במקום השביעי בלבד בליגה האיטלקית, עם 20 נקודות מתוך 42 אפשריות.

גאטוזו בן ה-39 היה בעבר מאמן סיון השווייצרית (פוטר אחרי שלושה חודשים), פאלרמו (פוטר אחרי ארבעה חודשים), כרתים (התפטר אחרי מספר חודשים בגלל בעיות פיננסיות של המועדון), פיזה (עמה עלה ליגה ואחר כך ירד) ובמחלקת הנוער של מילאן. יש לו 73 הופעות בינלאומיות במדי נבחרת איטליה. המינוי של גאטוזו די מפתיע בהתחשב בהיסטוריה הלא רחוקה של המועדון, שמינה שחקני עבר כמו קלרנס סיידורף, פיפו אינזאגי ו-וינצ'נזו מונטלה למאמנים שלא הצליחו לעמוד בלחץ ולהוביל את המועדון להצלחות.

לגאטוזו יש אתגר לא פשוט לפניו לשקם את הקבוצה שמאכזבת מאוד למרות סגל די נוצץ שכולל שחקנים כמו לאונרדו בונוצ'י, אנדרה סילבה, ניקולה קאליניץ', הקאן צ'לאנוילו ואחרים.

* גם ססואולו ביצעה חילופי מאמנים: כריסטיאן בוקי פוטר בעקבות ההפסד הביתי 2:0 לוורונה שהיה התשיעי של הקבוצה העונה בליגה. ג'וזפה יאקיני בן ה-53, שאימן את קייבו, ברשיה, סמפדוריה, סיינה, פאלרמו ובתחילת העונה שעברה את אודינזה, מונה במקומו.

* המאמן האיטלקי השלישי שפוטר היום הוא ג'אני דה ביאזי, שהחזיק מעמד רק חודשיים באלאבס, במהלכם הפסיד חמישה משחקים וניצח שניים בליגה. עוזר המאמן חאבייר קאבייו, שהחליף באופן זמני גם את לואיס סובלדיה בספטמבר, יתפוס שוב את התפקיד עד למינויו של מאמן חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully