וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה שמבריקים, ואלה שפחות: נזרקי מכבי תל אביב פותחים עונה במגמה מעורבת

24.10.2017 / 7:30

לנדסברג מלך הסלים, מקל מככב, גאודלוק וראד מעמידים מספרים, מילר נזרק מבאמברג ואייברסון פצוע. לאור הצלחת המהפכה של הצהובים עד כה, בדקנו מה קורה עם מי ששילמו את המחיר. וגם: חמש הערות על המחזור

one
התקשורת הספרדית מכתירה את לנדסברג כבר לאחד מכוכבי הליגה, אבל אנחנו זוכרים שעדיין אוקטובר, ושיש לו נטייה לפתוח עונות נהדר ולהיעלם בהמשך

פתחו בסערה

סילבן לנדסברג (אסטודיאנטס)

בליגה הספרדית: 19 נק', 2.5 ריב' ו-1.8 אס'.
בליגת האלופות: 21 נק', 4 ריב' ו-2.3 אס'.

הסקורר נחתך ממכבי תל אביב עם אליפות אחת בחמש שנים בעיקר בגלל שלא הצליח להפוך לשחקן משמעותי ביורוליג. בינתיים הוא הפך לכוכב הבלתי מעורער של אסטודיאנטס, ושלשום להט עם 27 נקודות ב-25 דקות בניצחון המפתיע על ברצלונה כדי להפוך למלך הסלים של הליגה הספרדית (יחד עם הנק נורל). התקשורת הספרדית מכתירה אותו כבר לאחד מכוכבי הליגה, אבל אנחנו זוכרים שעדיין אוקטובר, ושללנדסברג יש נטייה לפתוח עונות נהדר ולהיעלם בהמשך.

עוד בנושא:
ברנדון באומן מבסוט מהניצחון של מכבי חיפה
נשים: מכבי אשדוד הביסה 66:88 את א.ס. רמת השרון
הערב ביורוליג: ריאל וחימקי יישארו מושלמות?
ספאחיה: "אנחנו לא יכולים לשחק באותה רמה במשך 40 דקות כרגע"

גל מקל (גראן קנאריה)

בליגה הספרדית: 7.2 נק' ו-4.6 אס'.
ביורוקאפ: 13 נק' ו-6 אס'.

כשחוזהו רחוק מלהסתיים, בחרה מכבי תל אביב לשחרר את הרכז שלה שהגיע כהבטחה ומלבד גביעים לא הביא הצלחות. בינתיים, בספרד, הוא חלק מאחת הקבוצות המצליחות ביותר בפתיחת העונה, ומשמש על תקן שחקן חשוב ברוטציה. העונה רק החלה וברזומה של מקל יש כבר ניצחונות על ריאל מדריד (בסופר קופה) ובאסקוניה (בליגה), וגם ביורוקאפ הוא נראה נהדר. הפרידה עושה לו בשלב הזה רק טוב.

די.ג'יי סילי (גראן קנאריה)

בליגה הספרדית: 10 נק'.
ביורוקאפ: 9 נק' ו-3.5 אס'.

ספק אם די.ג'יי סילי, גארד משלים לא רע, היה הבעיה של מכבי תל אביב, אבל הוא חזר למקום ממנו בא - ובינתיים עושה פחות או יותר את מה שעשה לפני שעזב: יותר לקלוע ופחות לנהל את המשחק. בקבוצה מאוד מרוצים מהתפקוד שלו.

ג'ו אלכסנדר (הפועל חולון)

בליגת העל: 19 נק' ו-8 ריב'.
בליגת האלופות: 9 נק' ו-6 ריב'.

ג'ו אלכסנדר הוא נקודת האור בפתיחת העונה הלא מוצלחת של הפועל חולון. הוא מגיע למספרים המרשימים שלו גם בימים שלקבוצה לא הולך, ויש שמעבירים על כך ביקורת, אך בסופו של דבר הוא היחיד שבא עד כה כמעט לכל משחק וסחב את הקבוצה כמעט לבדו לניצחונה הראשון, שלשום בהרצליה. ברשתות החברתיות ישנם כבר אוהדים שתוהים מדוע בחרה מכבי להיפרד ממנו לטובת ג'ייק כהן.

שחקן מילאנו אנדרו גאודלוק מול פנרבחצ'ה. GettyImages
רק אם יצליח להוביל את מילאנו לעונה שבה לא תדשדש בתחתית היורוליג, הוא ייחשב להצלחה. גאודלוק/GettyImages

בסדר, בינתיים

אנדרו גאודלוק (אולימפיה מילאנו)

בליגה האיטלקית: 16.8 נק' ו-4 ריב'.
ביורוליג: 13 נק', 3.5 ריב' ו-2 אס'.

אז המספרים של אנדרו גאודלוק עד כה שייכים לרשימה שנמצאת מעליו, אבל העובדה שמילאנו פתחה את העונה בהפסדים לשתיים מאריות היורוליג (וזה עוד לפני שתתארח הערב אצל ריאל מדריד) מונעת מפתיחת העונה שלו להיחשב להצלחה גדולה. גאודלוק, כמו בכל מקום אליו הגיע, הוא השחקן המרכזי במילאנו. משחק ההתקפה של סימונה פיאניג'אני נשען בראש ובראשונה עליו ועל ג'ורדן תיאודור, ורק אם יצליח להוביל את האיטלקים ליותר מאשר עוד עונה בתחתית היורוליג הוא יוכל לסמן וי.

ויקטור ראד (גזיאנטפ)

בליגה הטורקית: 13 נק' ו-8.7 ריב'.
בליגת האלופות: 12 נק' ו-8 ריב'.

גם ראד, כמו גאודלוק, רושם מספרים טובים בפתיחת העונה, והקבוצה שלו, בהנהגת מארק ליונס, אפילו צועדת במאזן של 0:2 באירופה. שהתוצאות שלה בליגה הטורקית פחות טובות, ולכן אי אפשר להכתיר את ההתחלה שלו בגזיאנטפ כהצלחה.

רוצים שינוי

קווינסי מילר (באמברג)

בליגה הגרמנית: 4 נק' ו-5 ריב' (במשחק אחד).

כבר כמעט שלושה שבועות שקווינסי מילר מושבת מפעילות. הוא ונציגיו מנהלים מגעים על סיום דרכו בבאמברג. הפורוורד לא נקלט בקבוצה, שם לא אהבו את ההתנהגות שלו, והוא צפוי לעזוב כבר בימים הקרובים לתחנה אחרת, בתקווה לקליטה טובה יותר.

יוגב אוחיון (הפועל ירושלים)

בליגת העל: 6.7 נק' ו-2.7 אס'.
ביורוקאפ: 4 נק' ו-3 ריב'.

פציעה בתחילת העונה גרמה ליוגב אוחיון לפספס את התבוסה בפוניבז', הפועל ירושלים נקלעה למשבר ולמעט כמה הבלחות נקודתיות הוא לא ממש הרשים עד עכשיו. המשחק נגד הפועל תל אביב היה כבר יותר טוב, ואולי מלמד על שינוי מגמה.

גיא פניני (הפועל חולון)

בליגת העל: 8.7 נק' ו-2.7 ריב'.
בליגת האלופות: 5 נק'.

אחרי שנים רבות במכבי תל אביב, הפורוורד הגיע כדי להנהיג את הפועל חולון. בינתיים המספרים לא טובים, הזריקות לא נכנסות, והקבוצה פתחה את העונה רחוק מאוד מהציפיות שלה. פניני יקווה לשינוי מגמה במהרה, גם מבחינה אישית.

נמרוד לוי (מכבי אשדוד/באר טוביה)

בליגת העל: 5 נק' ו-4 ריב'.

את מכבי ראשון לציון עזב נמרוד לוי בעונה שעברה בגלל חוסר דקות משחק, המשיך למכבי תל אביב הצפופה, וקיבל פה ושם הזדמנויות. הקיץ בחר ללכת למכבי אשדוד, ובינתיים זה מסתכם רק ב-13 דקות לערב. המטרה העיקרית שלו העונה זה לשחק, והרבה, ו-13 דקות זה לא מספיק.

עמית עבו (הפועל אילת)

בגביע המדינה: 13 נק'.

עמית עבו חתם על חוזה לשלוש עונות באילת, והמתנה הראשונה שהגיעה לו הייתה עוד זר בעמדות הגארד שאמור לחסל לו את דקות המשחק. אם המצב לא ישתפר בתקופה הקרובה, אל תתפלאו אם יסיים את העונה בהשאלה בליגה השנייה.

קולטון אייברסון (ללא קבוצה)

הסנטר, מנקודות האור היחסיות של הצהובים בעונה שעברה, סובל מפציעה בגב ועבר ניתוח לפני חודשיים, כך שכרגע הוא לא כשיר לחזור לפעילות.

רביב לימונד שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
אז נפרד מהנבחרת או לא? לימונד/ברני ארדוב

חמש הערות

בשבוע אחד איבד אריאל בית הלחמי גם את דיאנג'לו הריסון וגם את ג'ייקובן בראון, ומהקבוצה הכי מעניינת בליגה נשאר בור רציני בקו האחורי

1. באיגוד הכדורסל פרסמו השבוע כי נבחרת ישראל נפרדת מיותם הלפרין, גיא פניני ויוגב אוחיון, ולא הזכירו במילה את רביב לימונד שגם כן לא היה בסגל. אם לימונד לא יוזמן בעתיד, היה מקום להכניס אותו לרשימה הזאת.

2. איך שגלגל מסתובב לו. בשבוע אחד איבד אריאל בית הלחמי גם את דיאנג'לו הריסון וגם את ג'ייקובן בראון, ומהקבוצה הכי מעניינת בליגה נשאר בור רציני בקו האחורי.

3. חמישה ניצחונות בששת הביקורים האחרונים באולם היובל, הפסד אחד בעונה שעברה אחרי 19 שנים של ניצחונות. בהפועל חולון יודעים מה התרופה לכל משבר – בני הרצליה.

4. מכבי אשדוד מסתמנת כרכבת הרים אנושית. מביסה ב-30 הפרש את מכבי חיפה, מובסת בראשון לציון אחרי חמישה ימים. התחנה הבאה? הפועל ירושלים בארנה.

5. הפחד מביצוע עבירה לשלוש זריקות גרם לגולן גוט לאפשר לברנדון באומן לשחרר זריקה חופשית, אמנם קשה מאוד, אבל חופשית על הבאזר. את השלשה הגדולה שלו כמה שניות לפני כן, לא יזכרו בלב המושבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully