וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קללות נגד ג'רארד פיקה באימון נבחרת ספרד, ברצלונה הצטרפה לשביתה הכללית בשל אירועי משאל העם

פיקה התקבל במחאה על ידי אוהדים באימון הנבחרת, ברצלונה תסגור את שערי המועדון לכל אורך יום שלישי: "הקבוצות המקצועניות והילדים לא יתאמנו". וגם: הדרמה בחדר ההלבשה, שמנעה את ביטול המשחק, נחשפת

עריכת וידאו: מתן חדד

הרוחות בברצלונה ממשיכות לסעור אחרי היממה הקשה שעברה על העיר אתמול (ראשון), במהלכה נרשמו מהומות ומאות פצועים בשעה שתושבי קטלוניה ביקשו להצביע במשאל עם לגבי עצמאות החבל שלהם.

בארסה, שגברה 0:3 אתמול על לאס פלמאס במשחק שנערך ללא קהל בקאמפ נואו, אחרי דקות ארוכות של דרמה במהלכן נדמה היה שהמשחק עומד להתבטל, הודיעה הערב כי היא מצטרפת לשביתה הכללית עליה הוכרז בעקבות האירועים. מהמועדון נמסר: "ברצלונה מצטרפת לשביתה ולכן המועדון יהיה סגור מחר. אף אחת מהקבוצות המקצועניות שלנו או מקבוצות הילדים לא יתאמנו מחר במתחם האימונים". גם אספניול וג'ירונה ייקחו חלק בשביתה.

נבחרת ספרד התכנסה היום לקראת צמד המשחקים שינעלו עבורה את מוקדמות המונדיאל, מול אלבניה ובישראל, ומי שמשך, אפילו יותר מהרגיל, את תשומת הלב, היה כמובן ג'רארד פיקה. בלם ברצלונה היה אחד התומכים הבולטים בזכות ההצבעה ובעצמאות קטלוניה ולאחר המשחק אתמול יצא אל כלי התקשורת כשדמעות בעיניו ואמר ש"אני קטלאני וגאה להיות קטלאני, אם צריך אפרוש מהנבחרת". היום נתלו שלטים במתחם האימונים עם הכתובת "פיקה אתה מחליא", שבהמשך הורד על ידי המאבטחים. שלטים אחרים קראו "אמא שלי אומרת שכדי להיות עצמאי צריך לעזוב את הבית". כמו כן נשמעו קריאות תמיכה בכוחות הביטחון ובמשטרת ספרד, שתקפו אתמול באלימות את המצביעים בברצלונה, וצעקות "פיקה החוצה".

עוד בנושא:

ברצלונה ניצחה את לאס פלמאס 0:3 מול יציעים ריקים
ג'רארד פיקה הודה בדמעות: "זו הייתה החוויה הכי קשה בחיים שלי"
בעקבות ההחלטה לקיים את המשחק ללא קהל: סגן נשיא ברצלונה התפטר
גווארדיולה תוקף אחרי אירועי ברצלונה: "אני לא הייתי מסכים לעלות למשחק"
אדוריץ, ויירה ואוריוסולה זומנו לסגל נבחרת ספרד לקראת ישראל

פיקה סופג בוז בהמנון

בתקשורת הקטלאנית היללו אותו כצפוי: "הדמעות שלו היו מעוררות כבוד", נכתב ב"ספורט", שם תקפו את החלטת ההתאחדות להתעקש על קיום ההתמודדות, "המשחק מול לאס פלמאס לא היה צריך להתקיים. המגרש היה חסר חיים והמשחק הזה נראה כאילו הוא לא מתקיים על בעולם שלנו. רק התגובה של פיקה בסיום חיברה את כולם מחדש למציאות המטרידה. פיקה דיבר בלי חשש על הכל, גם על מקומו בנבחרת ספרד. הקול השבור והלב הפתוח שלו היו הרגע שהציל את המשחק הזה. ביום בו כל העולם ניסה להסתיר את הבעיה ולקיים את המשחק, פיקה, כהרגלו, בחר להתמודד עם הבעיה".

כאשר פיקה הגיע היום לשדה התעופה בברצלונה, בדרכו להתכנסות הנבחרת, הוא רק הסכים לומר: "את כל מה שהיה לי להגיד, אמרתי אתמול". שר הספורט הספרדי, חוסה לטה, אמר: "אנחנו מכבדים את פיקה, אבל מתנגדים לכל מתקפה על הממשל".

נשיא המועדון ג'וזפ מריה ברתומאו, שמאז ההחלטה לקיים את המשחק התגאה בה ונאלץ להתמודד עם התפטרותם של כמה מחברי ההנהלה הבכירים שלו כמחאה, הבטיח שיספק הצהרה ויענה על שאלות לאחר שהמועדון יקיים את פגישת החירום שלו. "שיחקנו בלי קהל כדי שהעולם יראה את מה שקרה בקטלוניה", התעקש ברתומאו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא ברצלונה, ג'וספ מריה ברתומאו. AP
דרמה בחדר ההלבשה. ברתומאו/AP

מסתבר כי מאחורי הקלעים התחוללה דרמה גדולה בנוגע לקיום המשחק, כאשר רוב חברי ההנהלה התעקשו על דחייה בעוד רוב השחקנים, שחששו מהפסד טכני ואובדן של עד שש נקודות, דרשו לשחק. בהנהלה התייעצו עם המשטרה המקומית ולאחר מכן עם הנהלת הליגה הספרדית ושתיהן טענו כי אפשר לשחק: "שמו אותנו עם הגב לקיר", הודה גורם בברצלונה.

בשלב זה ברתומאו ירד לחדר ההלבשה של בארסה, שוחח עם השחקנים והצוות המקצועי ושמע את דעתם על המצב. כעשרה אחוז מהשחקנים ביקשו לא לשחק, אך הרוב המכריע היה בעד לעלות למגרש, מה שאכן קרה. אלה שרצו לא לשחק טענו כי המצב בחוץ חמור מאוד, אך המתנגדים להם אמרו כי הקבוצה רגילה לשחק משחקי חוץ בסיטואציות לא פחות רגישות וכי משחק בקאמפ נואו, בוודאי כשהוא ריק, לא אמור להוות בעיה. במנהרת השחקנים נראה אלש וידאל אומר: "טוב, אם המשטרה החליטה שאפשר לשחק...".

ב"מארקה" נטען כי ברתומאו אמר לשחקנים: "אף אחד לא יזכור שדחינו את המשחק אם נאבד את האליפות בגלל שש הנקודות שייקחו לנו". בתגובה לכך אמר לו אנדרס אינייסטה: "אנחנו לא רוצים להיות האחראים על ההחלטה הזו. זו החלטה שהמועדון צריך לקחת, לא השחקנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully