וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'רארד פיקה הודה בדמעות: "זו הייתה החוויה הכי קשה בחיים שלי"

ברצלונה ניצחה 0:3 את לאס פלמאס במשחק שנערך ללא קהל אחרי יום טעון בקטלוניה, פיקה הנסער: "מוכן לפרוש מהנבחרת". אחרי התפטרות סגן הנשיא, עוד חבר הנהלה פרש. אינייסטה נפצע, ייעדר עשרה ימים

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: תקציר ניצחונה של ברצלונה על לאס פלמאס

ברצלונה ניצחה הערב (ראשון) 0:3 את לאס פלמאס והשוותה את פתיחת העונה הטובה בתולדותיה עם מאזן מושלם של 21 נקודות אחרי שבעה מחזורים, אך הכדורגל משחק תפקיד משני ביממה האחרונה בקטלוניה. בצל המתיחות סביב משאל העם וההיפרדות מספרד, ולאור הפצועים הרבים בתקריות בעיר, הנהלת ברצלונה ביקשה לדחות את קיום המשחק. אלא שמנהלת הליגה איימה בהפחתת שש נקודות, גם השחקנים לחצו לקיים את המשחק, ובסופו של דבר נקבע כי הוא ישוחק ללא קהל.

ההשלכות המיידיות של קיום המשחק היו התפטרותם של סגן הנשיא קרלס וילארובי וחבר ההנהלה ג'ורדי מונס, שחשבו כי המשחק היה צריך להתבטל והעדיפו לפרוש מההנהלה בעקבות ההחלטה לקיימו. חברי הנהלה נוספים עשויים ללכת בדרכם.

למרות האיומים מצד לאומנים לפרוץ למגרש ולגרום להפסקת המשחק, רק אוהד אחד ניסה להפריע למהלך המשחק והוא גם נתפס.

עוד בנושא:
ברצלונה התגברה על היעדר הקהל והביסה 0:3 את לאס פלמאס
סגן נשיא ברצלונה התפטר בעקבות ההחלטה לקיים את המשחק ללא קהל

אוהד ברצלונה נעצר על ידי מאבטחים אחרי שפרץ למגרש. רויטרס
אוהד שפרץ למגרש ונעצר/רויטרס

הנשיא ז'וספ מריה ברתומיאו פרסם הודעה ברשתות החברתיות לאחר המשחק וכתב: "היום שיחקנו כדורגל בנסיבות יוצאות דופן כדי להמחיש לעולם את המצב הייחודי והבלתי מתקבל על הדעת שקיים בקטלוניה".

סרג'יו בוסקטס, שכבש את השער הראשון במשחק שהיה גם שער הליגה הראשון שלו מאז נובמבר 2014, אמר: "היה מוזר לשחק ללא קהל, אבל ידענו שאנחנו לשכוח מכל מה שקורה ולהתרכז בכדורגל".

לאס פלמאס עלתה למשחק עם דגל ספרד שמתנוסס על דש חולצתה. פאקו אייסטרן, מאמן מכבי תל אביב לשעבר שערך בכורה כמאמן המפסידה, התייחס לעובדה שהמשחק נערך ללא קהל: "שוכנעתי שהמשחק צריך להתקיים, ובסופו של דבר זה קרה וזה היה הדבר הנכון. ניסיתי לבודד את השחקנים שלי מהסיטואציה, יש מצבים שהם מעבר לשליטתנו ועלינו להתמודד איתם".

דגל ספרד על החולצה של לאס פלמאס. רויטרס
דגל ספרד על החולצה של לאס פלמאס/רויטרס

בסיום המשחק ג'רארד פיקה נשא נאום נרגש, ובדמעות ציין שהמשחק היום היה "החוויה הכי גרועה בקריירה שלי", בעקבות ההחלטה לשחק באצטדיון ריק. "היה משחק קשה מאוד", אמר פיקה בבכי, "זו הייתה החוויה הכי קשה בקריירה שלי. כולנו הבענו את דעתנו בחדר ההלבשה, היו בעד ונגד קיום המשחק, אבל בסוף החלטנו לשחק. אני מבין שיש אוהדים שלא מבינים את ההחלטה".

פיקה הצביע במהלך היום לעצמאות קטלונית, דבר שממשלת ספרד קבעה שהוא לא חוקי, והוא ידוע כתומך נלהב בהיפרדות של קטלוניה מספרד, דבר שעורר מחלוקות רבות, במיוחד לאור העובדה שהוא משחק בנבחרת ספרד. "אני קטלאני, ומרגיש קטלאני יותר מתמיד. אם מישהו חושב שאני בעיה להתאחדות, אני מוכן לפרוש מהנבחרת לפני המונדיאל", אמר פיקה, "לשחק בנבחרת זה לא תחרות בפטריוטיות, זה לנסות לשחק הכי טוב שאתה יכול". פיקה אמר על הבחירות: "אתה מצביע כן, או לא, או משאיר פתק לבן, אבל אתה מצביע. בימים של פרנקו לא יכולנו להגן על הרעיונות שבהם האמנו. אני מרגיש קטלאני".

כאמור, ברצלונה ניסתה לבטל את המשחק, לנוכח המחזות האלימים בעיר והמתח בקטלוניה, אבל הנהלת לה ליגה סירבה ואף איימה להעניש אותה בהפחתת נקודות. "כשהגענו לכאן התכוננו לכל האפשרויות", אמר המאמן ארנסטו ואלוורדה, "המועדון ניסה לבטל את המשחק, אבל זה לא התאפשר, אז המועדון החליט לעשות מחווה ולשחק ללא קהל בגלל המצב העדין בקטלוניה. קיווינו שהיום הזה יעבור בצורה רגועה, אבל זה לא קרה. נקווה שזה ייפתר, אבל אני לא פוליטיקאי".

כמו כן ברצלונה הודיעה כי אנדרס אינייסטה, שנפצע והוחלף בדקה ה-84 על ידי אנדרה גומש, סובל מפציעה בשריר הירך השמאלי, וייעדר עשרה ימים. אינייסטה יחמיץ את המשחק של נבחרת ספרד מול נבחרת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully